ויקיפדיה:ספר אורחים/ארכיונים/ארכיון 4

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


תודות לוויקפדי'ה[עריכת קוד מקור]

לאנשי וויקפדיה תודה אני מוצא פה כל מיני דברים וגם הגשתי עבודה וקיבלתי 95 אבל בבקשה תעשו על ציי'רים כמו ליאנרדו דה וינצ'י ועוד כמה

נסה בליאונרדו דה וינצ'י וזכור שיש לציין את ויקיפדיה בין המקורות לעבודה (בביליוגרפיה). יאיר ח. 23:01, 1 אוגוסט 2006 (IDT)
ושאם תעשה את זה יש להניח שיפסלו לך את העבודה, בוא נודה על האמת. עמית 10:42, 2 אוגוסט 2006 (IDT)

דיון על סיווג התמונות במלחמת יום כיפורים בסיני- 1973[עריכת קוד מקור]

אכן היה קיים סיווג כזה בתקופה הנ"ל. ויש לי תמונ אחת מחוץ לבסיס אך הזהרתם שזה מסוכן אז לא אראה. בכל אופן בארכיון התמונות של צה"ל יש באינטרנט, תמונות על המלחמה אך לא בסיסים המלחמה היום בלבנון החזירה אותי אחורה לתקופה זאת. אפילו שסיני הוחזרה המקום קיים במוחי והארועים כאילו אתמול. צו 8 שאנשים מקבלים היום הזכירו לי את התקופה הזאת.

תיקון טעות בערך "חיל הלוגיסטיקה[עריכת קוד מקור]

שלום ברצוני להעמיד ותכם על טעותכם: 1. קצין הלוגיסטיקה הראשי היום הוא תת אלוף איציק בן טוב. רונן וולף הוא אלוף משנה והוא מפקד ביה"ס ללוגיסטיקה

2. חיל הלוגיסטיקה הוא חיל תומך לחימה ולא חיל עורפי

הכותב הוא קצין בכיר מאוד בחיל הלוגיסטיקה

תודה רבה. שים לב שאתה מסוגל לבצע את התיקונים בעצמך או לכתוב את ההערות בדף השיחה של הערך עצמו - בשני המקרים זה יהיה יעיל יותר מאשר כתיבה כאן. גדי אלכסנדרוביץ' 17:57, 3 אוגוסט 2006 (IDT)

אני נכנסת לאתר כל יום ומאוד נהנית ומשכילה מהקריאה.יישר כח.

ברכה צפירה[עריכת קוד מקור]

נהינתי מאד מהכתוב על ברכה צפירה שמתי לב שהמון אזרחים כאן במדינה שלא יודעים את המשמעות של שמות הרחובות שבהם הם גרים כך למשל אדם שהסעתי לשם לא ידעו את משמעות ומיהי אותה ברכה צפירה רק לאחר שאמרתי להם הם התפלאו ואמרו שלא עלה בדעתם לברר את שם הרחוב ולדעת למה ניתן השם הזה לדעתי יש לחייב את העיריות לשלוח לכל משפחה שגרה ברחוב כלשהו בעיר מעין דף שבו יפורט מדוע ניתן השם ומה עומד מאחורי השם כך אולי גם להחדיר מעע היסטוריה ומשמעות לחיים שלנו כאן בארץ ישראל

מאן דכפין[עריכת קוד מקור]

מישהו יודע מה משמעות הביטוי ..?

"מי שרעב". בתחילת ליל הסדר אומרים "כל דכפין ייתי ויכול" - מי שרעב יבוא ויאכל. עוזי ו. 21:58, 5 אוגוסט 2006 (IDT)
תודה! אין בל האינטרנט הסבר לזה, אולי כדאי לשלב את זה במאמר כלשהו..

הערה קטנה לצד פירגון גדול...[עריכת קוד מקור]

אחלה,ויקפדיה!!!מוצאת עצמי שעות ניכנסת כחפרפרת ממאמר למאמר,תענוג! רק הערה אחת,בבקשה הכתב נורא נורא קטן וסוג הגופן אנא,עשו עם זה משהו...

את\ה יכול\ה ללחוץ בסרגל הדפדפן למעלה על תצוגה>גודל טקסט ולבחור שם את גודל הטקסט שנוח לך. בברכה, pacmanשיחה 22:24, 5 אוגוסט 2006 (IDT)

חייבת עזרה..[עריכת קוד מקור]

מנסה לפתור חידה.. "הבא נשירה לנו בפסח"

כלבתא

מישהו יכול לעזור לי לגלות מה הקשר?

תשאלי את קקון בדף השיחה שלו, הוא יכול לענות על דבר כזה. דודסשיחה 14:34, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

כל הכבוד![עריכת קוד מקור]

אני משתמשת שוב ושוב בויקפדיה ונהנת לגלות כל פעם מחדש כמה היא שימושית, ממוקדת ונוחה לקריאה! פתאום מעניין לקרוא על דברים שנמנעתי לגשת אליהם בעבר!

בבקשה. אגב, לפעמים גם כיף לכתוב על דברים שנמנענו מלגשת אליהם בעבר :-) Yonidebest Ω Talk 15:28, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

כלי שימושי[עריכת קוד מקור]

אני חייב לומר שמאז שניתקלתי באתר אני ממשיך לחזור ולהתרשם כלי מדהים לרכישת ידע מאד ידידותי פשוט שיחקתם אותה אז תודה עוז

בבקשה, אתה מוזמן לעזור. בברכה, דורית 17:31, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

משוב לגבי מלחמות ישראל ומפת ישראל המוצגת באתר[עריכת קוד מקור]

שלום לכם,

לאחר שעברתי על כמה ערכים ראיתי שתמיד ישנה מפה בה רמת הגולן ועוד כל מיני מקומות מופיעים עם תגית "כבוש בידי ישראל" וכדומה והמפה לא עדכנית למצב כרגע.

גם כן בעקבות הלחימה המתמשכת אולי אפשר להתחיל לכתוב בערך חדש אל המלחמה החדשה...

בברכה,

לאונרדו zimmt_il ב-nana.co.il

זה כך בכוונה, לאחר דיונים מרובים.
ערך כזה כבר נכתב: משבר ישראל-לבנון 2006. ‏– rotemlissשיחה 19:21, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

העתקה מויקי[עריכת קוד מקור]

טוב, זה בטח ידוע לכם ולא חדש אבל למקרה שלא ידעתם - חיפשתי את הערך ארט דקו בויקיפדיה ,אחר כך מצאתי בוואלה פדיה את אותו הטקסט בדיוק. מי העתיק ממי? זה יפה ככה? סתם אני צריכה לקרוא את אותו דבר שוב? זה משאיר טעם רע וגורם לתהות על חוסר המקוריות והיצרתיות של כותבים באתרים האלו. למה צריך עוד אינציקלופדיה אם יהיה כתוב בה אותו הדבר? אי אפשר להתאמץ יותר, מה גם שהערך היה מאוד לא ממצה ויש המון מה להוסיף ולהרחיב? אני כמובן לא יודעת מי העתיק, יש לי תחושה שהויקיפדיה יותר רצינית, ואולי זה פשוט הכותב עצמו שלח לשני האתרים. בכל מקרה כדאי לעשות משהו, לא? אני לא יודעת אם יש דיונים בין עורכים בויקי ובוואלה כנראה שצריכים להיות כדי לשמור על אתיקה. זה עיצבן אותי ושיעמם אותי וכעסתי בשביל מי שהעתיקו ממנו. ומקווה שתשפרו את הערך בקרוב בלי קשר. בדרך כלל אני מאוד נהנית ונתרמת מהמידע בויקיפדיה. תודה ובהצלחה. מיכל משתמשת מזדמנת

וואלה פדיה היא עותק לא מעודכן של ויקיפדיה. ראי הערך ויקיפדיה:וואלה! פדיה. עוזי ו. 14:31, 9 אוגוסט 2006 (IDT)

הצעה להוספה.[עריכת קוד מקור]

בערך "שבת" בתת הכותרת "שמירה מעשית", אחד מההבדלים שמוזכרים הוא האיסור לבנות מעגל חשמלי. בערך מוזכר שישנו איסור בגלל שזוהי הבערת אש. כדאי, וראוי להוסיף, שלפי דעה אחרת, בניית מעגל חשמלי אסורה משום "בונה" (כלומר- איסור בניית בניינים), משום שבסגירת מעגל חשמלי האדם, בעצם, בונה משהו (בניין). הדבר קצת יותר מובן בצורה זו, ומביא את הערך בצורה יותר מפורטת.
אני יודע שיש באתר פינות לדיונים על תוכן כתוב, אבל איני רשום באתר, וההתרשמות שלי הייתה שמדובר בדיונים על מדיניות וכדו'. לא כתבתי זאת בעצמי, משום שמדובר בהתערבות בערך ממש, ולא בהוספת אחד אחר. לכן- החלטתי לכתוב את ההערה הזו פה. בתודה. שלומי.

שלומי, הערתך ברוכה. אתה מוזמן לכתוב בדף שיחת הערך (לזה בדיוק הוא מיועד) ולהציע להוסיף. כמו כן, אתה יכול גם להוסיף בעצמך ללא חשש כל תיקון לערך שלטעמך יעשה אותו יותר טוב, גם אם מדובר רק בפסיק במקום הנכון. אתה עוד יותר מוזמן להרשם. זהר דרוקמן - אהמ 23:28, 9 אוגוסט 2006 (IDT)

שלום

אני אוריאל שטרן . לפני כמה שנים בקרתי ברחניה, אם הרצעה מאוד מעניינת וגם עם סיור במוזיאון מאוד מעניין והשכלתי. לאחר מכן היה לי הכבוד להתארח בביתו של מורה הדרך בריחניה, ושם כובדנו בתה יוצה מן הכלל, תערובת מיוחדת במינה. האם אפשר בבקשה לקבל את המתכון של התה הזה? אני חושב שעל מנת להכיר עמים שונים היא דרך האוכל והמנהגים קודם כל. תודה בכל אופן

אוריאל שטרןקישור

אוריאל שלום. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, ואינה מכילה מתכונים. אם תרצה לקרוא מאמרים אנציקלופדיים על תה, או על ריחניה, לחץ על הקישורים. יום נעים! איתמר ק. 11:38, 11 אוגוסט 2006 (IDT)
מתכונים ניתן למצוא בויקספר מיזם אחות של ויקיפדיה. דניאלשיחה 14:30, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

אתר מצויין.[עריכת קוד מקור]

שלום רב, קוראים לי דורית אני בת 22 סטודנטית. אני חייבת לציין שהאתר מצויין ועוזר מאוד לרכישת ידע בנושאים רבים (בהכל) אני זוכרת שהיתי קטנה עוד לפני שויקיפדיה נוסדה ולא היה לי מאיפה לקחת הסברים על נושאים מסויימים . והיום רק צריך להיכנס לויקיפדיה ולרכוש ידע על כל נושא שאני צריכה. רציתי להגיד ישר כוח ותמשיכו לתת את המתנה לרכוש ידע. תודה.

מתקפת האיכות בנושא השואה[עריכת קוד מקור]

מתקפת האיכות בנושא השואה הינו רעיון ברוך שאילולי הייתי חייל מין המניין והיה לי יותר זמן פנוי הייתי נוטל בו חלק.

לגבי שאלת המוסר היהודי במהלך השואה ושאלות על קיום אלוהים, אני יכול להפנות אותכם לשני ספרים שמדברים על העניין הזה מאת הרב והפרופסר אליעזר ברקוביץ, בהוצאת יד ושם והוצאת שלם- "אמונה לאחר השואה" ו"עמו אנוכי בצרה", שמנתחים את שני הנושאים המרתקים באופן יסודי ומראים צדדים מעניינים בחקר השואה והיהדות בשואה. שני הספרים הללו הביאו אותי לתובנות חדשות ולדרכי חשיבה חדשים בתפיסת היהדות והקיום בתקופת השואה.

לגבי רבנים שחיו בתקופת השואה צריך להוסיף עוד רבנים כי היו יותר משלושה. כרגע רק זכור לי האדמו"ר מפיסאצנה, ה"אש קודש", שחי בגטו ורשה ושם איבד את אישתו בניו וביתו. בספר "עמו אנוכי בצרה" שהזכרתי מקודם מובא הרבה דוגמאות של רבנים ויהודים דתיים שחיו באותה תקופה. כמו כן מצוטטים בספר מקרים מ-"שו"ת ממעמקים" שמגולל מאחוריו סיפור על יהודי בעל זיכרון צילומי נדיר שהופקד מטעם הנאצים לשמור על ארכיונים וניצל את תפקידו כדי לעיין בספרי קודש ולמצוא תשובות הלכתיות לשאלות שנשאל ע"י יהודים מאמינים שנתקלו בדילמה.

אני יכול להמליץ על עוד מקור ידע שממנו אפשר לדלות מידע והוא המדריכים (הויתיקים יותר, בעיקר בגלל הניסיון והידע שנצבר עם השנים, אך גם החדשים) הם ישמחו לעזור לכם. אני אומר את זה מניסיון אישי שאני עצמי נעזר בהם כל הזמן.

דבר אחרון, לטעמי הזמן שהקצבתם למשימה הוא לא ריאלי היות והנושא עמוס וגדוש בידע (אני בעצמי צולל בתהומות של חקר השואה מתוקף היותי מדריך מטעם הצבא ביד ושם).

אני מקווה שלא נפלתי על אוזנים ערלות ושתיקחו את הערתי לתשומת לבכם.

אתה מוזמן לתרום בנושא זה ואחרים גם לאחר תום המתקפה. אנו ממשיכים וכותבים כל הזמן ערכים בכל הנושאים ונשמח לקבל גם את תרומתך בכל זמן. odedee שיחה12:40, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

שלום רב, שמי זוהר אביב, הנני סופרת ילדים ונוער, כתבתי עד היום למעלה מ-30 ספרים, התחלתי בגל"צ ובידיעות אחרונות עם בינה אופק. מאד התרשמתי מהויקיפדיה ורציתי לשאול האם כיצד אוכל להשתלב ולהיות ערך בסופרים ישראליים , האם עלי להעביר קורות חיים? לאן? בתודה זוהר אביב

שלום לך! נחמד מאוד לראות אותך כאן. את מוזמנת לשלוח לי דוא"ל (ahipola ב-gmail) עם פרטים חשובים עלייך שנראים לך דרושים לערך אנציקלופדי, ואכתוב עלייך ערך בשמחה. כמו כן, את מוזמנת לתרום ערכים בעצמך (אבל לא על עצמך; לא מקובל שאנשים יכתבו ערכים על עצמם, מסיבות מובנות). בברכה, אחיה פ. 22:41, 13 באוגוסט 2006 (IDT)
שלום זוהר, מאד מומלץ לא להשאיר פרטים כגון טלפון במקום כה ציבורי. בברכה, דורית 20:38, 14 באוגוסט 2006 (IDT)

סלחו לי על הבורות אבל רציתי לשאול איך אני עושה לעצמי דף משתמש אני רואה אצלי למעלה במסך: יציאה מהחשבון, התרומות שלי, רשימת המעקב שלי, העדפות, דף השיחה שלי. בתודה superzohar

ראשית כל, אתה לא מחובר כרגע. שנית, פשוט לחץ על שם המשתמש שלך, משמאל לדף השיחה, וכתוב לך דף משתמש. ‏– rotemlissשיחה 19:12, 15 באוגוסט 2006 (IDT)

אני אוהב את האתר שלכם ומשתמש בו הרבה אך רציתי לדעת איך אני עורך ערך.. איך אני עוזר לערוך..

נ.ב אנחנו בבית הספר מלמדים השנה על חנה-בר הסופרת היא כבר שנתיים סופרת אורחת של משרד החינוך.. מדוע אין לכם ערך אליה.. (מצטער הרגלתם אותנו למצוא הכל בויקיפדיה


אתה מוצא מעל כל ערך לשונית עריכה לכשתפתח אותה יטען לך דף שנקרא עורך את שם הערך ושם אתה יכול לערוך אותו בנוגע לחנה בר כי אף אחד לא כתב אותו אתה מוזמן לכתוב אותו אתה לנוחיותך לינק חנה בר שטול הירוחמי  :-) 09:55, 21 באוגוסט 2006 (IDT)

מה זה קפיטולציה?

מה בוער? כניעה של מדינה חלשה לחזקה ממנה לפיה נהנים אזרחי המדינה החזקה מזכויות יתר. שנילישיחה 20:14, 23 באוגוסט 2006 (IDT)

מאז שהתוודעתי לאתר,אני גולש בו שעות. המידע ערוך בצורה טובה מאוד. לא מצאתי מספיק מידע על היחס שבין כדור הארץ לירח ולשמש, אולי חסר שרטוט שיסביר את הדינמיקה ביניהם.

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית שכל אחד יכול לערוך. אתה מוזמן להוסיף את המידע בעצמך. כמו כן אתה מוזמן להירשם מה שיאפשר לך להיות חלק מהמפעל הענק הזה.
מקווה לראותך בקרוב דניאלשיחה 14:16, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

ויקיפדיה שינתה לי את החיים.[עריכת קוד מקור]

המצאה גאונית. היתרון הכי גדול שזו אינציקלופדיה שלנו. של העם. בגלל שאנחנו כתבנו אותה היא כתובה בשפה כיפית מעניינת וקריאה. ולא בשפה של איזה פרופסור אפור שמדבר רק לעצמו(כמו רוב המרצים שלי...).

חזק ואמץ.

המשיכו בדרך הנכונה.

tau3142

אני מציע לך לחתום בארבה סימני זרקא כך ~~~~, בעת השמירה זה יהפוך אוטמטית לשם המשתמש שלך וקישור לדף המשתמש. מקווה שתמשיך לקרוא ולתרום :-) דניאלשיחה 13:40, 25 באוגוסט 2006 (IDT)

אני לא כל כך מבין את האתר אני רק יודע שיש אפשרות שכל אחד יכול לארוך, וכשחיפשתי בויקיפדיה את המושג "גשר אורסונד" הגעתי לדף שבהתחלה ניראה שמישהו סתם ערך וכתב שטויות..אז תבדקו את זה!

תוקן, תודה. pacmanשיחה 17:49, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

שלום שמי דנה, סטודנטית בת 24. ברצוני להודות לכם על היוזמה הברוכה ליצור אתר כה מעניין ומושקע. אני נהנית ממנו כבר זמן מה ולמדתי המון. רציתי להודות לכל האנשים שעוסקים במלאכה , כל הכבוד.

תודה, את מוזמנת לעזור בתחומים שבהם את מתמצאת. odedee שיחה02:14, 26 באוגוסט 2006 (IDT)

יש סיכוי שיהיה בויקיפדיה ארכיון צילומי וידאו בנושאים שונים?[עריכת קוד מקור]

יהיה נחמד אם היה צילומי וידאו על מלחמות שונות, אישים שונים, ארועים מכוננים וכדו'.

וידאו דורש דיסקים גדולים וקצבי תקשורת מהירים. יש עבודה בכיוון, אך כיוון שוויקיפדיה היא חינמית ומעוטת משאבים, זה ייקח זמן, כי זה יקר. אתה מוזמן לתרום ולקצר קצת את הזמן הזה. odedee שיחה20:29, 27 באוגוסט 2006 (IDT)

לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

מה זאת אומרת "לעריכת חשבון" בהרשמה לאתר? כאבי בטן

התאכזבות שלי[עריכת קוד מקור]

אני הוספתי ערך עבדתי לכתוב אותו מספר שעות " רשימה של מעבדים" אני חשבתי שהוא רלוונטי. בחור אחר חשב שלא הערך הזה קיים באינ' באנגלית העברית כל כך עלובה במאגר הטכני שלה עדין

אז חזרתי אחרי חודש הסתבר שהיתה הצבעה ומחקו :,(

עכשיו כבר אין חשק להוסיף רק ימחקו שוב

איננו כפופים לוויקיפדיה האנגלית. יש הסוברים כי רשימה של מעבדים אינה מתאימה לאנציקלופדיה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה בהקמה, וכך תמיד תהיה, ולכן יהיו ערכים שלמים, מלאים ומקיפים, ויהיו ערכים דלים המסומנים באזהרה כראוי. "המאגר הטכני" רק גדל עם הזמן כך שהטענה שהמצב עלוב, אינה רלוונטית. הערך ארכיטקטורת מעבד יתקבל בברכה. ‏Yonidebest Ω Talk 23:18, 27 באוגוסט 2006 (IDT)

דווקא בגלל שאתם אינציקלופדיה בהקמה הייתי בטוח שתעשו מאמץ להיות יותר נחמדים לכל ערך שמוסיפים. הויקיפדיה העברית היא די עלובה ביחס לאנגלית כל הגישה של אנחנו רק ערכים איכותים די מפספסת את המטרה. של לייצר מאגר מידע של מה שמענין את האנשים. אל תתן לאנשים מה שאתה חושב שהם צריכים שאל אותם מה הם רוצים. ואני לא רוצה לכתוב מאמר על אריכקטורה של מחשב היה לי קורס בזה וזה היה מספיק משעמם גם ככה

יש לי להעיר על כמה בעיות, שיכולים לשפר את חווית הגלישה ושיפור השגת המידע הדרוש[עריכת קוד מקור]

קודם כל ישר כח על צורת הגשת המידע ועל רמת אמינותו, נראה שמושקע כאן ידע רב של משתמשים רבים שבינהם לא מעט מקצועיים מאוד בתחומם,

יש לי להעיר על כמה עניינים באתר שאם הכן ישתפרו, הם ישפרו את חווית הלימוד בצורה רצינית,

הבעיות לדעתי הם:

א.אין אפשרות לתת תגובות למאמרים (כמו שמקובל באתרי חדשות וכו'), בתוך הדף של הערך (היות ויש דברים שהם לא הכי מדויקים והמשתמשים יכולים להוסיף ידע רב, כדי שיוכלו לראות את הנקודה באור מדוייק יותר), (אפשר גם במידה ויש תגובה חזקה שיהיה ניתן לעורכים להעלות אותה רמה, כדי שהיא תקבל יחס הולם)

ב. לדעתי צריך לעשות בכל דף בצד אפשרות לשאלות לכל המעוניין, ואם מישהו יהיה לו תשובה הוא יוכל לכתוב אותה בקלות או לתת קישור, זה יהיה טוב גם לעורכים וגם לקוראים, ובאופן שיראו בבירור על מה יש תשובות ועל מה לא. (ולהפריד את זה מתגובות הגולשים, כדי שיהיה קל יותר למעיין), (לדעתי צריך לחלק את השאלות לשתי קטגוריות, א. שאלה על נקודה במאמר. ב. שאלה של חוסר הבנה בנושא מסויים שלא מופיע באותו דף \ מאמר , (כמו שמקובל בספר אורחים (היתרון בזה הוא שבאופן אוטומטי השאלה תקוטלג בקטגוריה המתאימה לה, ולא כמו עכשיו רק קטגוריה כללית, שגם אותה צריך לחפש וזה מוציא את הרצף בלימוד))

ג. כדי לדעת היכן אני נמצא בים המידע, צריך לסמן כמו שעושים ב YNET בשורה למעלה, שאתה נמצא בתוך "ראשי > מדע > חקר המוח > וכו'. זה יכול לשפר את קלות התימרון באתר וגם אפשר לפתח אפשרות שיהיה ניתן להגיע ישירות לתוך קטגוריה מסויימת (בשיטת הדוס במחשבים (\CD)) למרות שברור לי שרמת המורכבות באתר גבוהה מאוד אבל עם כל זה ברור גם שלכל דבר יש קטגוריה מסויימת באופן ברור,

ד. עדיף לעשות קישורים גם לשפות נוספות שדנו באותו נקודה, ואפשרות גישה מהירה (אפשר לאתר זאת גם ע"פ שמות תמונה וכו') (כולל אפשרות של שמירת הגדרות אישיות לעדיפות שפה משנית מסויימת וכו')

ה. היסטורית משתמש, שכל משתמש יוכל לעיין בקלות בערכים אותם הוא למד ועיין בהם והם יהיו מסודרים באופן של קטגוריות שבהם הוא עיין, גם באופן של תאריכים בנוסף לקטגוריות באופן רץ, ותינתן לו האפשרות למחוק או לקטלג אותם באופן שונה מהקטגוריות המקוריות או לקשר לקטגוריות נוספות לנוחות המשתמש, (בהמשך WIKIPEDIA יראו לנכון איזה קטגוריות כדאי לפתוח לכלל הציבור)

ו. לכתוב איזה תוכנה כדי שיהיה ניתן להוריד את החומר של האתר למחשב באופן שונה (ולא כמו ה WEBAROO) ז"א ע"פ קטגוריות וכו' (נראה כפרויקט מסובך מדי לשלב זה, היות)

ז. צורת סידור הקטגוריות לדעתי חייב להיות בצורה חכמה הרבה יותר מעכשיו, או להוסיף צורה נוספת, ז"א לדוגמה חשבתי יותר על רעיון שיראו את הקטגוריות בצורה וויזואלית ז"א למי שלומד על חקר האדם הוא יראה תמונה דו מימדית או תלת מימדית שבעצם הוא יוכל ללחוץ על נקודה מסויימת והיא תגדל, עד שהיא תגיע לרמה שבה הוא רוצה לעיין במחקרו, כמובן שבמקביל ל"זום" הוא יראה את הקטגוריות הקיימות בתחום הנ"ל, וזה גם יעזור לכותבים לקטלג את החומר בקטגוריות הנכונות יותר ולעשות קישורים מדוייקים יותר תחת הקטגוריה השנייה

אני מביא בסך הכל כיווני מחשבה לשיפור, לא חייבים לקחת כל מילה שלי ברצינות... זה רק דעתי בעניין תודה לכם על הכל, אני מאוד מרוצה מתפקוד אתר זה. החבדניק

תשובות[עריכת קוד מקור]

א. יש דף כזה דף השיחה. כדי להגיע איליו צריך לילחוץ על לשונית שיחה בראש הדף. ואחר כך על לשונית + כדי להוסיף הערה. חוץ מזה עם מישהו רוצה להוסיף לערך, אפשר לערוך את הערך על ידי לחיצה על לשונית עריכה.

ב. למטרה זאת משמש דף השיחה.

ג. הכל מקוטלג ניתן לראות את הקיטלוג בסוף הדף למשל דף זה שיך לקטגוריה ויקיפדיה - קהילה.

ד. יש קישורים לשפות אחרות מתחת לתיבת הכלים שמתחת לתיבת החיפוש.

ה. כדי לכבד את פרטיות הקורא לא נאגר מידע הקשור לקוראים. אך דברים דומים אפשריים אצל המשתמשים הרשומים לפרטים ראה פה.

ו. אני לא מבין בנושא אבל אולי מישהו אחר יענה לך.

ז. הרעיון קיים וכבר מיושם ראה לדוגמה בסוף הערך בית המקדש. דניאלשיחה 22:08, 28 באוגוסט 2006 (IDT)

שאלה חשובה[עריכת קוד מקור]

שלום, כתבתי את הערך "סטייסי אן פרגוסון" ולא כל כך הבנתי אם הוא נשמר כי כשאני נכנסת רשום שזה ערך שאינו קיים. אני חושבת שהשפה שבה כתבתי מתאימה לרמה של ויקיפדיה ואני לא מבינה למה הוא לא נשמר? הנה הערך שכתבתי:

Fergie - סטייסי אן פרגוסון


סטייסי אן פרגוסון, נולדה בשנת 1975, ב27 לחודש מרץ. חברת להקת "Black eyed peas". מכירים אותה בשם "fergie" - פרגי, מתוך שם המשפחה שלה "פרגוסון". איתה בלהקת "בלק אייד פיז": טאבו (Jaime Gomez), וויל.אי.אם (william adams) ואפל (Allan Pineda Lindo). סטייסי אן פרגוסון או בקיצור פרגי, עובדת כרגע על אלבום שיצא כנראה ב19 לספטמבר. השיר הראשון מתוך האלבום, "London Bridge", כבר שוחרר להשמעה ברדיו ובMTV. מפיק האלבום הוא וויל.אי.אם, מנהיג להקת הבלק אייד פיז. רבים טוענים שלהקת ה-Black eyed peas, שפעם כללה רק את שלושת הבנים, מצליחה כל כך רק בשל הצטרפותה של סטייסי אן פרגוסון ללהקה, שברגע שנכנסה ללהקה התחילו הדיסקים של הBEP להימכר עוד יותר, מכיוון לפני הצטרפותה הלהקה לא היתה מוכרת ולא הכירו שירים שלהם. הפריצה הראשונה שלהם עם פרגי, היתה בשיר where is the love שביצעו הBEP עם ג'סטין טימברליק. היו שמועות שהבלק אייד פיז מתפרקים כי פרגי עוזבת את הלהקה לטובת קריירה עצמית משלה, אך כל הלהקה מכחישה זאת.


אני לא מבינה למה זה לא שומר, זה לא מספיק טוב?..?

האם יתכן וכתבת את הערך בשם שונה? איני מוצאת לו אזכור כך שאיני יודעת את סיבת המחיקה. כפי שזה כתוב כרגע, עדיף שהנ"ל בקיצורים הכרחיים יהיה בערך של הלהקה. דורית 10:50, 29 באוגוסט 2006 (IDT)

השם שבו כתבתי את הערך היה בדיוק "Fergie - סטייסי אן פרגוסון". אני לא יודעת איך להעביר את זה לערך של הלהקה, לכן כתבתי ערך שונה. הערך שכתבתי לא מועתק משום מקום, אני כתבתי את זה מידע ולא העתקתי ושיניתי מילים, לא כתבתי "זבל" אז אני לא מבינה למה הוא לא מופיע. יש אפשרות להעביר אותו לערך של הלהקה?

הערך נשמר בדיוק בשם שבו שמרת אותו Fergie - סטייסי אן פרגוסון. כעת העברתי אותו לשם סטייסי אן פרגוסון, ושם תוכלי להמשיך לטפל בו. דוד שי 11:59, 29 באוגוסט 2006 (IDT)

תודה רבה!

דרך אגב, כל הכבוד על כל ויקיפדיה! זה מה זה עוזר מה היינו עושים בלי ויקיפדיה? עוד שאלה - איך מעלים תמונות לערך?

באמצעות דף העלאת הקבצים, שרק משתמשים רשומים לאתר יכולים לגשת אליו. ‏– rotemlissשיחה 17:52, 29 באוגוסט 2006 (IDT)

אני יכולה לשלוח תמונה שמשתמשים רשומים ישימו בערך שכתבתי?

אתה יכול להירשם בעצמך דרך הדף הזה

לפני כמה דקות נכנסתי לאיזה עשרה אתרים, חיפשתי באיזה סרטים סטייסי פרגוסון הופיעה... ובקיצור השקעתי הרבה מזמני, לא בשבילי אלא סתם בשביל אנשים שרוצים לקרוא מידע על סטייסי פרגוסון... ראיתי שהיא מופיעה בסרטים "בי קול" ויכול להיות שהיא תופיע בסדרה "הסופרנוס" והשקעתי הרבה מזמני ורשמתי הכל בערך שכתבתי "סטייסי אן פרגוסון", רעננתי את הדף והצטערתי לגלות שמחקו לי כמעט חצי ממנו. אי אפשר להודיע לפני שמוחקים חצי מהעמוד?... או לפחות לשנות קצת את הכתיבה, ולא למחוק חצי עמוד?...?

כפי שתוכל לראות פה[1] ההבדל בין הגרסה האחרונה שלך לבין הגרסה הנוכחית הוא מינורי ביותר וכולל בעיקר את מחיקת השתתפותה של הזמרת בסדרה הסופרנוס, משום שהיא טרם הופיעה שם, מעבר לכך אם תירשם לוויקיפדיה, יש לינק מצד שמאל למעלה, ניתן יהיה לתקשר איתך, ולדון איתך אודות הערכים שאתה כותב, בכל מקרה אם אתה מעדיף להישאר אנונימי המקום בו יש להעיר על שינויים בערך הוא בדף השיחה שלו - שיחה:סטייסי אן פרגוסון. בברכה, --איש המרק 13:50, 30 באוגוסט 2006 (IDT)

אם אני אני נרשמת לויקיפדיה, מה בעצם אני יכולה לעשות כרשומה? ואיך יודעים אם יש לתמונה זכויות יוצרים??...

כרשומה את יכולה לערוך כל ערך שתרצי (כמובן מתוך כוונה לשפרו) ולכתוב ערכים חדשים. זאת יכולים לעשות גם משתמשים שאינם רשומים, אבל נוח יותר להיות רשומים. רק משתמש רשום יכול להעלות תמונות.
איך יודעים אם יש לתמונה זכויות יוצרים? אם את לא יודעת בפירוש שהתמונה היא לשימוש חופשי, עלייך להניח שיש עליה זכויות יוצרים. דוד שי 07:44, 31 באוגוסט 2006 (IDT)

סדר בו מוזכרות הדתות - נקיטת עומדה אנטישמית[עריכת קוד מקור]

מכל בחינה שתרצו: לפי סדר האלף-בית - יהדות קודמת לנצרות. בכל המסמחים של משרד הדתות (שנסגר כידוע לפני מספר שנים) - יהדות מוזכרת לפני הנוצרות. לפי כמות האזרחים בישראל שמשתייכים לאחת משני הדתות - יש בישראל יותר יהודים מנוצרים.

אז למה הנוצרות מוזכרת לפני היהדות? בשביל להיתחנף לאיזה נוצרי שבטעות יגיע לויקיפדיה העיברית? או שאולי מי שקבע את הסדר הזה בויקיפדיה הוא נוצרי בעצמו - אם כן אז לא כאן הבמה להבעת העומדה האישית, לא כאן הבמה להבעת האנטישמיות, לא זו הצורה לפעילות מסיונרית...

אני מדבר בשיא הרצינות.

בברכה, משה חייל מצטיין בחיל הקשר (מיל.)

יקירי, אם אנטישמיות בעיניך היא אזכור נצרות לפני יהדות, אז אני לא בטוח שאני כ"כ מתנגד לה. HansCastorp 02:03, 31 באוגוסט 2006 (IDT)
איפה זה? על מה אתה מדבר?
מספר הנוצרים בעולם גדול לאין שיעור ממספר היהודים, כך שאזכור הנצרות לפני היהדות במקום כלשהו אינו משקף דעה כלשהי. בהצגת הדתות לפי סדר התפתחותן ההיסטורי יש כמובן להציג את היהדות לפני הנצרות. דוד שי 07:41, 31 באוגוסט 2006 (IDT)

איך מעלים תמונות לויקיפדיה?[עריכת קוד מקור]

אני משתמשת חדשה ואני רוצה לדעת איך מעלים תמונות לערכים. תודה נגה. 19:43, 31 באוגוסט 2006 (IDT)

קראי בבקשה את עזרה:תמונות. שאלות כאלה יש לשאול בעתיד בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. Harel - שיחה 09:54, 31 באוגוסט 2006 (IDT)