ויקיפדיה:עורך חזותי/משוב/ארכיון 10

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


עריכה של האנונימי[עריכת קוד מקור]

זה - ככל הנראה כשאני מבצע אותה בעצמי מתקבלת אותה תופעה, הסבר: ביצעתי את אותה עריכה שניסה האנונימי לבצע בעזרת העורך החזותי והוא כתב שאין שום שינוי להציג כלומר גם אצלי הוסף nowiki מיותר וכמה אנטרים, firefox 21, windows 7, בברכה, Nurick - שיחה 01:02, 2 באוגוסט 2013 (IDT)

יש בעיה כללית של NOWIKI שמטופלת. מוריאל שוטלנדר - שיחה 22:34, 24 ביוני 2014 (IDT)
אני רואה תוספת של רווח בתחילת פסקה. היום תוספת כזאת לא עושה כלום. היא בכלל לא נקלטת. אין סיבה לכתוב רווח בתחילת פסקה. אז אפשר לומר שזה תוקן. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 00:38, 28 בדצמבר 2014 (IST)

בלבול בין תוכן לתבנית[עריכת קוד מקור]

באי החזיר (אי החזיר) העורך מזהה את התבנית ומשפט הפתיחה כאחד, אף על פי שמשפט הפתיחה אינו חלק מהתבנית. ערן - שיחה 21:16, 5 ביולי 2014 (IDT)

תודה! דווחתי. מוריאל שוטלנדר - שיחה 21:42, 5 ביולי 2014 (IDT)

סמל מוזר שמשתכפל בזמן כתיבת ערך[עריכת קוד מקור]

לאחר שהוספתי תבנית מיון לערך עם פרמטרים לא נכונים, תיקנתי את השגיאה. לאחר מכן, התחלתי לכתוב, והתחיל להשתכפל לי הסמל הזה: ☃ (קורה גם בכתיבה באנגלית וגם בכתיבה בעברית). אני משתמש בדפדפן אופרה 23 (ביטא), בחלונות 7. למותר לציין, השתמשתי בגרסה זו של אופרה בעורך החזותי כמה וכמה פעמים, וזו הפעם הראשונה שמופיעה לי השגיאה הזו.

שגיאה נוספת: כשניסיתי לשלוח משוב על העורך החזותי מהעורך החזותי עצמו, העורך כתב ש"המשוב התפרסם" אך לא מצאתי אותו בדף הזה.

בתודה מראש בנימין - שאלות, טענות, מענות, בעיות, קושיות 10:05, 11 ביולי 2014 (IDT)

עדכון: לאחר שהוספתי מעט טקסט לערך בעורך הבלתי-חזותי, שמרתי ונכנסתי שנית לעורך החזותי, השגיאה לא הופיעה. בנימין - שאלות, טענות, מענות, בעיות, קושיות 10:14, 11 ביולי 2014 (IDT)
אה, הsnowman. אוקיי, זה אינדיקטור לתקלה, אני מעבירה את זה הלאה. תודה על הדיווח! מוריאל שוטלנדר - שיחה 20:24, 18 ביולי 2014 (IDT)
mooeypoo, בנימין, זה עוד קורה? עוד יש אנשי־שלג? --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 01:11, 28 בדצמבר 2014 (IST)
עד כמה שראיתי, כבר לא. בנימין - שיחה 06:54, 28 בדצמבר 2014 (IST)

סמל מוזר שמופיע במהלך כתיבת ערך 2[עריכת קוד מקור]

לאחר שאני מתחיל לכתוב (בעברית או באנגלית) בעורך החזותי, מתחיל להשתכפל לי הסמל הזה: ☃. מספר הערות:

1. אני כותב בדפדפן אופרה גרסה 23. כבר השתמשתי מספר פעמים בעורך החזותי בדפדפן זה, בלי בעיות.

2. זה קרה לאחר שהוספתי תבנית "מיון" עם פרמטרים לא נכונים, ולאחר-מכן תיקנתי.

3. מערכת ההפעלה: חלונות 7. בנימין - שיחה - יהי זכרם של שלושת הנערים ברוך 09:58, 11 ביולי 2014 (IDT)

בנימין, סילחה על הבלבול ועל האיחור בתשובה. יש תקלה שגורמת למשובים להגיע לדף הלא נכון, אבל בקרוב מאוד היא תתוקן.
זה משוב שימושי. התו המוזר הוא איש־שלג (מגוחך, אני יודע), והוא מופיע במקרים מסוימים ש„לא אמורים לקרות”, אבל קורים ;)
תוכל בבקשה לתת צעדי שחזור מדויקים יותר? במיוחד: איזה ערך ניסית לערוך, מה כבר היה בערך (קישור לגרסה קודמת יעזור מאוד), איפה הוספת את התבנית, ואילו פרמטרים כתבת. חוץ מזה יהיה טוב לדעת אם זה קורה גם בדפדפנים אחרים.
תודה! --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 22:38, 19 ביולי 2014 (IDT)
אוי, יצאת פדחן כפול, כי זה כבר מדווח לעיל.
מוריאל, האם הצלחת לשחזר ולבגזל? :) --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 22:40, 19 ביולי 2014 (IDT)
האמת שלא, אז הבקשה שלך ליותר פרטים הקדימה את שלי. יש לנו מספר בעיות שמובילות לאיש השלג, לתומי חשבתי שזו אחת מהן, אבל טעיתי בזיהוי המוקדם. בנימין אם תוכל לתת יותר פרטים כפי שכתב אמיר, זה מאד יעזור! תודה מוריאל שוטלנדר - שיחה 06:06, 20 ביולי 2014 (IDT)
זה קרה בערך סוכי משיי, הוספתי את התבנית "מיון" בשורה הראשונה, כתבתי את כל הפרמטרים שניתן לראות בגרסה הנוכחית. חוץ מהתבנית לא היה כלום בערך. חלק מהפרמטרים כתבתי בעורך התבניות של העורך החזותי, חלק כבר היו. למעשה כבר ביגזלתי (מצטער על חוסר הסבלנות ) אבל אולי הפרטים הנוספים יעזרו בשחזור. עוד משהו: הבאג קורה רק בערכים חדשים לחלוטין, שלא נערכו ע"י העורך הרגיל, ואין בהם טקסט מלבד תבנית המיון שהועתקה. בנימין - שאלות, טענות, מענות, בעיות, קושיות 08:37, 20 ביולי 2014 (IDT)

לאחר ביטול טופס שמירה והמשך עריכה, התוספת והעריכה המאוחרת לא נשמרה[עריכת קוד מקור]

במהלך עריכת ג'מירוקוואי נכנסתי לטופס השמירה ולסקירת השינויים. סגרתי את טופס השמירה על מנת להמשיך לערוך, אך אבוי! כל מה שערכתי בהמשך לא נשמר. מה שנשמר היה רק העריכות שבוצעו עד לגישה הראשונה לטופס השמירה (סופר דופר של מרגיז). נויקלן 19:28, 26 ביולי 2014 (IDT)

כן, גילינו את התקלה הזו אתמול והיא תוקנה בקוד מקור. התיקון אמור להכנס בדחיפה הבאה (בתקווה השבוע או שבוע הבא) כמה שיותר מהר. תודה על הדיווח! מוריאל שוטלנדר - שיחה 21:20, 26 ביולי 2014 (IDT)
תודה. נויקלן 21:28, 26 ביולי 2014 (IDT)

הפיון ותו מיותר נוסף[עריכת קוד מקור]

ביצעתי עריכה מינימלית של הוספת נקודה שהיתה חסרה בסוף משפט, ומחיקת רווח מיותר וזה מה שקרה. Liad Malone - שיחה 10:53, 27 ביולי 2014 (IDT)

הראתי את זה לחבר הצוות שלנו שמטפל בנושא תקלות איש-השלג. תודה על הדיווח, הנושא בטיפול (וכנראה יתוקן השבוע) מוריאל שוטלנדר - שיחה 21:45, 28 ביולי 2014 (IDT)

האם זה סוף־סוף יגיע לדף הנכון? אמיר א׳ אהרוני - שיחה 12:37, 27 ביולי 2014 (IDT)

הגיע :)
זהו, אין עוד צורך בהעברת משובים מדך ההפניה /ס\ --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 12:38, 27 ביולי 2014 (IDT)
יש!! תודה! מוריאל שוטלנדר - שיחה 23:16, 27 ביולי 2014 (IDT)

כדאי לעשות אפשרות בולטת לתצוגה מקדימה.[עריכת קוד מקור]

כמו בעריכת קוד מקור. זה נוח במיוחד. לדעת איך בדיוק הערך ייראה לאחר שתלחץ על כפתור השמירה. האופציה שיש, "סקירת שינויים" אינה מספקת. בנוסף ישנה את התקלה הזאת שדיווחתי עליה. ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#אני חושש שיש בעיה בעורך החזותי.. בברכה --גיא22 - שיחה 18:29, 29 ביולי 2014 (IDT)

התקלה שדווחת בדלפק היעוץ מטופלת, והפתרון נכנס לקוד מקור, ויכנס לקוד של ויקיפדיה בקרוב. בנוגע לתצוגה מקדימה - העורך החזותי בעצמו אמור לספק מסמך שמייצג את הערך הסופי לאחר השמירה. העורך אמור להציג את הכתבה לעריכה בדיוק כפי שהיא נראת ובדיוק כפי שהיא תיראה לאחר שמירה (מלבד דברים מאד קטנים כמו ייצוג של הערות חבויות או תוים חבויים כדי שהעורך יוכל לטפל בהם) אז "תצוגה מקדימה" לא אמורה להיות נחוצה. אם נתקלת במקרים שבהם העורך לא מייצג נכון את הצורה שבה הכתבה נראית, אנא דווח, כדי שנוכל לטפל. תודה! מוריאל שוטלנדר - שיחה 21:22, 31 ביולי 2014 (IDT)
העורך החזותי רחוק מלהציג את הערך בדיוק כפי שיראה לאחר השמירה. Liad Malone - שיחה 21:28, 31 ביולי 2014 (IDT)
אתה יכול להיות יותר ספציפי? המטרה בסה"כ היא להגיע למצב שבו העריכה מבוצעת על הדף באופן "שקוף", תוך כדי מתן מענה לעריכה של דברים חבויים. העורך רחוק מלהיות מושלם, אבל באמת כל כך רחוק מלהציג את הערך כפי שהוא נראה בסוף? מוריאל שוטלנדר - שיחה 21:42, 31 ביולי 2014 (IDT)
כמו שאומרת מוריאל, כל הרעיון של העורך החזותי הוא שלא אמור להיות צורך בתצוגה מקדימה.
מה שכן, ליעד צודק כשהוא אומר שהעורך החזותי רחוק מלהציג את הערך בדיוק כפי שייראה לאחר השמירה, אבל רק למקרה שאינכם זוכרים, לפני שנה הוא היה רחוק הרבה יותר, והוא השתפר מאז מאוד.
כשהעורך לא מראה משהו כמו שהוא ייראה לאחר השמירה, זה באג שצריך לדווח. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 21:58, 31 ביולי 2014 (IDT)
אני מבין שהעורך הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני שנה. אך ליעד ואנוכי, אומרים פה שהעורך לא מציג את הערך כפי שיהיה. אז אני אציע שעד שהתקלות והבאגים יתוקנו. תהיה תצוגה מקדימה. זה יעזור לחפיפה עם הקוד מקור.--גיא22 - שיחה 00:33, 1 באוגוסט 2014 (IDT)
מה לגבי סימן ה-"Enter" (החץ בעל הזוית)? מדוע הוא מופיע בכל מקום לפני השמירה, גם אם הטקסט לא ירד שורה? Liad Malone - שיחה 15:41, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
יש על זה כבר באג. אולי המעצבים בסוף יחליטו אחרת, אבל לטעמי מדובר בדבר טוב: העורך מציג לך שיש משהו לא טוב בקוד המקור, ושאולי מי שכתב את מה שכתב בקוד רצה לרדת שורה וזה לא יצא לו. הרבה פעמים זה נכון - אנשים לוחצים אנטר פעם אחת וחושבים שזה מספיק, מה שאפילו די הגיוני. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 01:18, 13 באוגוסט 2014 (IDT)

Updates related to VisualEditor[עריכת קוד מקור]

Please help translate this message in your language. Thanks :)

Hi, everybody. This is a reminder that we invite you to discuss VisualEditor's recent development and plans ahead during the next office hours with James Forrester (Product Manager):

If you are not able to attend but have a question for James, you can leave your question at mediawiki.org or on my talk page by the day before, and I will try to get a response. We plan to continue these monthly sessions as long as there is community interest, and to announce them through the VisualEditor global newsletter as well (please subscribe your talk page there to get the latest news about the software).

Most of the VisualEditor team will be at Wikimania in London in August! You'll be able to meet the developers during the Hackaton or at the following sessions:

WMF community liaisons will share a booth with community advocates at the Community Village and look forward to talking to you there. Thanks for your attention! --User:Elitre (WMF) 19:02, 31 ביולי 2014 (IDT)

VisualEditor global newsletter—July and August 2014[עריכת קוד מקור]

The VisualEditor team is currently working mostly to fix bugs, improve performance, reduce technical debt, and other infrastructure needs. You can find on Mediawiki.org weekly updates detailing recent work.

Screenshot of VisualEditor's link tool
Dialog boxes in VisualEditor have been re-designed to use action words instead of icons. This has increased the number of items that need to be translated. The user guide is also being updated.

The biggest visible change since the last newsletter was to the dialog boxes. The design for each dialog box and window was simplified. The most commonly needed buttons are now at the top. Based on user feedback, the buttons are now labeled with simple words (like "Cancel" or "Done") instead of potentially confusing icons (like "<" or "X"). Many of the buttons to edit links, images, and other items now also show the linked page, image name, or other useful information when you click on them.

  • Hidden HTML comments (notes visible to editors, but not to readers) can now be read, edited, inserted, and removed. A small icon (a white exclamation mark on a dot) marks the location of each comments. You can click on the icon to see the comment.
  • You can now drag and drop text and templates as well as images. A new placement line makes it much easier to see where you are dropping the item. Images can no longer be dropped into the middle of paragraphs.
  • All references and footnotes (<ref> tags) are now made through the "⧼visualeditor-toolbar-cite-label⧽" menu, including the "⧼visualeditor-dialogbutton-reference-tooltip⧽" (manual formatting) footnotes and the ability to re-use an existing citation, both of which were previously accessible only through the "הוספה" menu. The "⧼visualeditor-dialogbutton-referencelist-tooltip⧽" is still added via the "הוספה" menu.
  • When you add an image or other media file, you are now prompted to add an image caption immediately. You can also replace an image whilst keeping the original caption and other settings.
  • All tablet users visiting the mobile web version of Wikipedias will be able to opt-in to a version of VisualEditor from 14 August. You can test the new tool by choosing the beta version of the mobile view in the Settings menu.
  • The link tool has a new "Open" button that will open a linked page in another tab so you can make sure a link is the right one.
  • The "Cancel" button in the toolbar has been removed based on user testing. To cancel any edit, you can leave the page by clicking the Read tab, the back button in your browser, or closing the browser window without saving your changes.

Looking ahead[עריכת קוד מקור]

The team posts details about planned work on the VisualEditor roadmap. The VisualEditor team plans to add auto-fill features for citations soon. Your ideas about making referencing quick and easy are still wanted. Support for upright image sizes is being developed. The designers are also working on support for adding rows and columns to tables. Work to support Internet Explorer is ongoing.

Feedback opportunities[עריכת קוד מקור]

The Editing team will be making two presentations this weekend at Wikimania in London. The first is with product manager James Forrester and developer Trevor Parscal on Saturday at 16:30. The second is with developers Roan Kattouw and Trevor Parscal on Sunday at 12:30. There is a VisualEditor Translation Sprint going on during Wikimania; whether you're in London or not, any contributions are welcome!

Please share your questions, suggestions, or problems by posting a note at the VisualEditor feedback page or by joining the office hours discussion on Thursday, 14 August 2014 at 09:00 UTC (daytime for Europe, Middle East and Asia) or on Thursday, 18 September 2014 at 16:00 UTC (daytime for the Americas; evening for Europe).

If you'd like to get this newsletter on your own page (about once a month), please subscribe at w:en:Wikipedia:VisualEditor/Newsletter for English Wikipedia only or at Meta for any project. Thank you! --Elitre (WMF), 17:40, 9 באוגוסט 2014 (IDT)

קישורים כחולים במקום אדומים[עריכת קוד מקור]

בתוך תבנית קישורים אדומים נהפכים לכחולים Gutterשיחה 19:19, 12 באוגוסט 2014 (IDT)

תודה.
באיזה ערך? באיזו תבנית? תוכל לפרט מה הצעדים שהביאו אותך לזה? --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 01:19, 13 באוגוסט 2014 (IDT)
הנה דוגמא בערך הפרעה נפשית יש תבנית ובתוכה קישור אדום פיגור שכלי חמור כשנכנסים למצב עריכה הוא הופך כחול נתקלתי בתופעה זו בכמה סוגי תבניות ולא בסוג ספציפי Gutterשיחה 12:55, 13 באוגוסט 2014 (IDT)
זה כבר דווח בבגזילה, אבל תודה רבה על ההערה כאן. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 13:21, 13 באוגוסט 2014 (IDT)
אם הדף הזה היה מסודר הייתי יודע שכר דווחו על זה ולא הייתי מדווח שוב. Gutterשיחה 15:41, 13 באוגוסט 2014 (IDT)
Gutter, כל הבאגים מדווחים בסופו של דבר בבאגזילה. הדף הזה כאן מיועד לדברים ייחודיים לוויקיפדיה העברית וגם לאנשים שלא שמסיבה כלשהי לא רוצים לחפש בבאגזילה. מוריאל ואני עושים את הסנכרון הדרוש מדי מספר ימים. דיווחים כמו שלך אינם מיותרים – הרבה יותר טוב לדווח באג פעמיים מלא לדווח אותו בכלל :)
אז תודה רבה! --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 09:55, 18 באוגוסט 2014 (IDT)

<nowiki></nowiki>[עריכת קוד מקור]

העורך החזותי יכול להיות די נוח, אך כאשר אני מוסיף הער"ש או קישורים פנימיים בשיטה המקורית זה יוצר תגי ללא-עיצוב, האם יש אפשרות לטפל בזה?

לא כל כך הבנתי. אתה פשוט כותב <ref> ו[[]] בעורך החזותי? אל תצפה שזה יעבוד. בשביל זה יש עורך חזותי. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 08:36, 19 באוגוסט 2014 (IDT)
זה הצדיק את טענתי, קשה להוסיף [[]] ו-{{הערה}}. The Turtle Ninjaשיחה12:33, 19 באוגוסט 2014 (IDT)
אבל אתה לא צריך להוסיף [[]] ואת {{הערה}}. קישור מוסיפים באמצעות Ctrl-K כמו בגוגל דוקס, והערה מוסיפים באמצעות הסרגל. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 13:01, 19 באוגוסט 2014 (IDT)
מבלבל ומאד קשה. The Turtle Ninjaשיחה13:09, 19 באוגוסט 2014 (IDT)

אין אפשרות "תודה"[עריכת קוד מקור]

בדף הגרסאות קודמות יש אפשרויות. "ביטול" "תודה", לבטל את העריכה או להודות על העריכה. לעורך שערך באמצעות העורך החזותי אין את האפשרות "תודה". מדוע זה ?--גיא22 - שיחה 17:23, 26 באוגוסט 2014 (IDT)

נשמע משונה מאוד. באיזה ערך אתה רואה את זה? אני כן רואה את זה כאן, למשל. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:21, 26 באוגוסט 2014 (IDT)
מאוד משונה, שבמקור שהבאת אפשר נתקלתי בעשרות מקרים שלא היה את האפשרות. ראה כאן--גיא22 - שיחה 18:36, 26 באוגוסט 2014 (IDT)
גיא22, שמא אינך רואה אפשרות „תודה” על עריכות של עצמך? --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:54, 26 באוגוסט 2014 (IDT)
כן. צודק אמיר. זה היה על עריכות שלי ושל אלמוניים. סליחה על השגעת.. --גיא22 - שיחה 19:47, 26 באוגוסט 2014 (IDT)
אין שום בעיה. תודה על ההשקעה! --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 21:11, 26 באוגוסט 2014 (IDT)

מתי זה צופי להכנס לשימוש? Gutterשיחה 19:31, 28 באוגוסט 2014 (IDT)

העמוד שקישרת מכיל רעיונות לעיצוב, הקוד עוד לא קיים והטבלאות לאו דווקא יראו בדיוק כך, אבל עריכת טבלאות באופן כללי אמורה להכנס עוד כמה חודשים, בתקווה כמה חודשים בודדים בלבד. מוריאל שוטלנדר - שיחה 20:04, 29 באוגוסט 2014 (IDT)
תודה רבה על התשובה פחות חשוב לי עצוב יותר חשוב לי שתיהיה האופציה לערוך טבלאות כי המצב נכון לעכשיו לא נוח בכלל Gutterשיחה 20:38, 29 באוגוסט 2014 (IDT)
עריכת טבלאות ממש ממש קרובה - העבודה מתמשכת אבל קרובה לסיום, אנחנו מצפים שתכנס למערכת בשבועות הקרובים. מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 21:59, 17 באוקטובר 2014 (IDT)

הערות שוליים בערך הרב שג"ר[עריכת קוד מקור]

כל הערות השוליים קפצו להופיע מתחת לרשימת הספרים בתת הפרק 'ספריו', במקום בסוף העמוד. כמו כן, ניסיון להוסיף הערת שוליים בסוף אותה רשימה לא עלה יפה וכעת לא ניתן לסדרו. יש לבטל את העריכות מהיום ה-7/10 שיצרו את הבעיה. 79.177.115.117 09:56, 7 באוקטובר 2014 (IDT)

בעיות בעורך החזותי[עריכת קוד מקור]

מאז יום ראשון האחרון אינני מצליח לערוך שום ערך בעזרת העורך החזותי. כל מילה (או אפילו מספר אותיות) שאני כותב נמחקת מאליה (לא ברור למה) ויש גם בעיות בשמירת הדף. יש לציין שעד כה השתמשתי רבות בעורך החזותי ולא הייתה שום בעיה.בברכה, שמואל בורג - שיחה 15:44, 7 באוקטובר 2014 (IDT)

אני מתנצלת על התגובה המאוחרת -- האם זה עדיין קורה? אני כרגע מצליחה לערוך באופן סדיר ללא בעיות, אם זה עדיין קורה, אולי יש בעיה ספציפית בדפדן או מערכת ההפעלה שאיתה אתה משתמש - תוכל לומר לי מה הם? תודה! מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 21:56, 17 באוקטובר 2014 (IDT)
נראה כעת שהבעיה תוקנה או הסתדרה איכשהו ככל הנראה וכעת אני מצליח לערוך כרגיל. תודה בכל מקרה. שמואל בורג - שיחה 17:11, 19 באוקטובר 2014 (IDT)

VisualEditor News #8—2014[עריכת קוד מקור]

12:49, 13 באוקטובר 2014 (IDT)

איך מוסיפים תו כיווניות ({{כ}})?[עריכת קוד מקור]

לא מצאתי (קראו עד הסוף). ב"עריכת קוד מקור" זה נמצא מתחת לתיבת העריכה, בשורה "תווים עבריים". ניסיתי להוסיף "תו כיווניות" לטקסט (1980-1982) . בעורך החזותי פשוט כתבתי {{כ}}: התוצאה המיידית (לפני לחיצה על שמירת דף) נראית כך (1980-{{כ}}1982), ובעת "סקירת שינויים" – כך (1980-<nowiki>{{כ}}</1982‏<nowiki). כלומר – העורך החזותי הוסיף לי את התווים הבודדים שמהם בנוי הקוד של תו הכיווניות. לפני שלחצתי על שמירה בהודעה זו – המשכתי לחפש, ומצאתי. מצאתי שיש ללחוץ על 'הוספה' ==> 'תבנית', "לדעת" שלתבנית קוראים "כ", אחרי "הוספת תבנית" לקבל אזהרה (בכתב נטוי שאינו מקובל) "אתה מוסיף את התבנית "כ" לדף הזה. עדיין אין לה תיאור, אבל ייתכן שאפשר למצוא מידע כלשהו בדף של התבנית", ולאחר "הוספה" – לקבל שבירת המלל אותו אני עורך לרוחב כל הדף על־ידי פס סגול ושמן. לא הכי ידידותי. חזרתישיחה 16:08, 18 באוקטובר 2014 (IDT)

יש גדג'אט "הוספת כפתור לתו כיווניות בעורך החזותי", שמוסיף את התבנית דרך הוספה => תו כיווניות. הגדג'אט נשבר בגלל שינויים שנעשו לאחרונה אבל כעת תיקנתי אותו. ערן - שיחה 16:57, 18 באוקטובר 2014 (IDT)
ערן – תודה. כדאי להוסיף צלמית כלשהי, ומה לגבי הפס הסגול? זה מפריע ומזכיר לי את הפס הכתום (למי שזוכר...) חזרתישיחה 19:04, 18 באוקטובר 2014 (IDT)
אנחנו מתכננים גם לנסות להוסיף את התו הזה בצורה קצת יותר ידידותית לעורך. יש מספר קשיים טכניים, אז בנתיים הגאדג'ט הוא הפתרון הכי טוב (תודה ערן!) -- דבר נוסף שאפשר לעשות הוא להוסיף תג שפה, אבל כרגע צריך עדיין לאשר את האופציה הזו דרך העדפות->אפשרויות בטא->כלי שפה של העורך החזותי. הכפתור הזה נמצא בתפריט העיצוב (איפה ש"מודגש" ו"נטוי" נמצאים), ומסמן חלק ממשפט בתור שפה\כיווניות מסויימת. זה בד"כ פותר את רוב הבעיות ש{{כ}} פותרת, ובנוסף זה מאד עוזר לסימוני שפה בערכים באופן כללי, ועוזר גם לכלי השפה של מדיה-ויקי לזהות תיקונים ספציפים בכיווניות או בפונטים שנחוצים בשפות מסויימות. מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 19:26, 18 באוקטובר 2014 (IDT)
תודה, הוספתי את החפיץ. הוא מייצר קוד תוכנה (HTML) "לא יפה", ראי כאן. חזרתישיחה 19:49, 18 באוקטובר 2014 (IDT)
חזרתי, בלי קשר לעורך החזותי, פרטנית למקרה הזה של טווחי מספרים, עדיף להשתמש בתו קו מפריד: 1980–1982. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 22:30, 21 באוקטובר 2014 (IDT)
צודק. כפי שציינת – זה לא קשור לעורך החזותי, שבו תו הכיווניות נראה "לא יפה" ולא מובן לכל. חזרתישיחה 22:54, 21 באוקטובר 2014 (IDT)

האם יש ארגז חול לעורך החזותי?[עריכת קוד מקור]

חזרתישיחה 19:49, 18 באוקטובר 2014 (IDT)

אתה יכול פשוט ליצור ארגז חול במרחב המשתמש שלך. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 22:45, 21 באוקטובר 2014 (IDT)

ביטול תו רווח מיותר בתחילת שורה[עריכת קוד מקור]

שלום, בגרסה הזו ישנו תו רווח מיותר בתחילת השורה *(הארץ) לזכור את דן בן אמוץ, 19 אוקטובר,2014 . , מעל "הערות שוליים". לא הצלחתי להסירו עם העורך החזותי. חזרתישיחה 20:45, 19 באוקטובר 2014 (IDT)

זה מקרה יחסית משונה, אבל לא מופרך. אפשר להפוך את זה לפסקה רגילה על־ידי בחירת „פסקה” במקום „טקסט חלק” בתפריט הנפתח בסרגל העליון, ואז להסיר את הכוכבית ולהפוך את זה לפריט ברשימה.
אפשר היה להוסיף פונקציונליות לעורך החזותי שיעשה את זה בדרך ישירה יותר, אבל נראה לי מתאים יותר לתקן כלים באמצעות משהו כמו ויקיפדיה:Check Wikipedia. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 22:58, 21 באוקטובר 2014 (IDT)

תזוזה של הדף בלחיצה על תבנית[עריכת קוד מקור]

בכל פעם שלוחצים על תבנית שמיושרת לשמאל בעורך החזותי, הדף "זז" שמאלה. בנימין - שאלות, טענות, מענות, בעיות, קושיות 17:42, 27 באוקטובר 2014 (IST)

תודה, דיווחתי. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 13:00, 29 באוקטובר 2014 (IST)

מצאתי טעות בפסקה מערכות ליירוט טילים בליסטיים בין-יבשתיים. היה כתוב עירור במקום ערעור. הפעלתי את העורך החזותי וניסיתי לתקן, אך העורך הקפיץ אותי כמה פסקאות אחורה, ל-"רקע". --‏Yoavd‏ • שיחה 11:27, 5 בנובמבר 2014 (IST)

לא ניתן לשמור את הדף באינטרנט אקספלורר[עריכת קוד מקור]

בדרך־כלל אני משתמש בפיירפוקס, אבל כעת אני גולש במחשב בו הוא אינו מותקן, אז אני משתמש באינטרנט אקספלורר 11. גם לאחר שביצעתי שינויים בדף, כפתור השמירה אפור ולא ניתן ללחוץ עליו. ראו צילום מסך. בברכה, ‏ Guycn2‏ · 22:28, 5 בנובמבר 2014 (IST)

Hi there. Which article were you trying to edit? Can you still switch to source editing if you click on that tab? Best, --Elitre (WMF) - שיחה 23:59, 6 בנובמבר 2014 (IST)
אני עורך כרגע מהפלאפון כך שאני לא יכול לבדוק את השגיאה. למיטב זיכרוני, ניסיתי לערוך את הערך תפוז. אני חושב שניתן היה ללחוץ על הכפתור של הקווים ולעבור למצב עריכת קוד מקור. בברכה, ‏Guycn2‏ · 00:13, 7 בנובמבר 2014 (IST)
Hi, it's me again. I'm glad to let you know that (basic) table editing in VE is almost here (it has some limitations). Should anybody want to test this new feature, please go to mw:VisualEditor:Test (your sandbox on mediawiki.org will be OK as well) and choose the related option from the Insert menu. Hope you'll like this like I do. Best, --Elitre (WMF) - שיחה 00:02, 7 בנובמבר 2014 (IST)

VisualEditor News #9—2014[עריכת קוד מקור]

01:29, 15 בנובמבר 2014 (IST)

באג בשפות שנכתבות מימין לשמאל[עריכת קוד מקור]

הבאג דווח בפבריקטור הבאג דווח בפבריקטור

76474
התפריט "אפשרויות דף" לא מוצג כמו שצריך בוויקיפדיה העברית (RTL). הוא גולש מרוחב המסך ויוצר פס גלילה אופקי.
ככה התפריט אמור להיות מוצג, רק מימין לשמאל.

כאשר לוחצים על הלחצן "אפשרויות דף", התפריט שנפתח לא מוצג כמו שצריך בשפות שנכתבות מימין לשמאל: הוא גולש מרוחב המסך הרגיל ויוצר פס גלילה אופקי.

צירפתי צילומי מסך המציגים כיצד התפריט נראה בשפות RTL וכיצד בשפות LTR.

אני משתמש ב־Windows 7 בדפדפן Firefox‏ 33.1.1.

בברכה, ‏Guycn2‏ · 08:20, 28 בנובמבר 2014 (IST)

דיווחתי, ותודה מיוחדת על צילומי המסך. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 16:52, 2 בדצמבר 2014 (IST)
תיקנתי את זה מקומית בוויקיפדיה העברית ושלחתי גם תיקון כללי לקוד. (mooeypoo, לידיעה.) --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 01:22, 13 בדצמבר 2014 (IST)

כלי הטבלאות לא פעיל[עריכת קוד מקור]

כפי שניתן לראות, הכפתור של הטבלה בלתי־לחיץ.
כפי שניתן לראות, הכפתור של הטבלה בלתי־לחיץ.

הבאג דווח בפבריקטור הבאג דווח בפבריקטור

75212

אין אפשרות להשתמש בכלי הטבלאות שנוסף לאחרונה. הכפתור של הטבלה אפור ולא ניתן ללחוץ עליו.

אני משתמש ב־Windows 7 בדפדפן Firefox‏ 34.0. לפי בדיקתי אותה השגיאה קיימת גם בדפדפן Chrome‏ 39.0.2171.71.

בברכה, ‏Guycn2‏ · 22:41, 2 בדצמבר 2014 (IST)

הוא פעיל בתוך טבלה.
כדי להוסיף טבלה, לחץ על „הוספה”.
אולי זה ישתנה בעתיד. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 23:53, 2 בדצמבר 2014 (IST)
אוקיי, תודה. ‏Guycn2‏ · 05:56, 3 בדצמבר 2014 (IST)