ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/כדורגלנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה מתעד עקרונות וקווים מנחים להתנהגות בוויקיפדיה העברית. הכתוב משקף נורמות מקובלות שיש לפעול לפיהן. למרות זאת, יש מקום לשיקול דעת בנושא והמשתמשים מתבקשים לנהוג לפי השכל הישר.
עקרונות וקווים מנחים
עקרונות ומדיניות כללית
חמשת עמודי התווך
מה ויקיפדיה איננה
זכויות יוצרים
האם מותר להעתיק טקסטים מוויקיפדיה?
באילו תמונות מוויקיפדיה מותר לי להשתמש?
אילו תמונות מותר להציג בוויקיפדיה?
מהי נקודת מבט נייטרלית
עקרונות חופש הביטוי
בעלות על ערכים
מדיניות הפרטיות

מדיניות תוכן
חשיבות אנציקלופדית
הבהרת חשיבות
עקרונות וקווים מנחים לכתיבה בוויקיפדיה העברית
מדיניות איחוד ערכים
מדיניות המחיקה
מדיניות קהילה וניטור
דף משתמש
כללי התנהגות בין חברי הקהילה
תרבות הדיון
הסבר על כפתור תודה
מנגנונים ליישוב מחלוקת
כללים למלחמת עריכה
מדיניות ההגנה
מדיניות החסימה
בובות קש
טרולים

שאלות ותשובות (FAQ)

כתיבת ערך אנציקלופדי על כדורגלן מותנית בתוכנו, אורכו וחשיבותו, בהתאם למקובל בוויקיפדיה ובהנחיות הבאות. בהיעדר היכולת לכתוב ערך ראוי על אדם ראוי, מוטב שלא לכתוב כלל. אם כל המידע האנציקלופדי הקיים על הכדורגלן מתמצה ברשימה קטלוגית, כדוגמת "בשנת 1997 הצטרף למכבי תל אביב, בשנת 2001 חתם בבית"ר ירושלים ובשנת 2005 ירד ליגה עם אחי נצרת", עדיף להמתין להצטברות מידע מהותי יותר על הכדורגלן.

בנוסף, נדרשת חשיבות מינימלית לפועלו של הכדורגלן, הנמדדת בהשגת לפחות אחד מההישגים הבאים:

  1. הופיע לפחות 50 פעמים בסיכום המסגרות הרשמיות במדי הקבוצה. אם שיחק בכמה מדינות המשחקים מצטברים מכל המדינות. המסגרות הרשמיות הבאות נלקחות בחשבון:
    1. הליגה הראשונה במדינה
    2. משחקי גביע החל מהשלב הראשון בו מופיעות הקבוצות מהליגה הבכירה במדינה (לרבות גביע הליגה, לא כולל גביע הטוטו)
    3. סופר קאפ
    4. טורניר אזורי (ליגת האלופות, הליגה האירופית, הליגה האזורית, גביע המחזיקות, גביע אופ"א וכך הלאה)
    5. הליגה השנייה במדינות הבאות[1]:
      1. ספרד
      2. אנגליה
      3. איטליה
      4. גרמניה
      5. צרפת
  2. זכה לפחות פעם אחת בתואר מלך השערים, מלך הבישולים או השחקן המצטיין של הליגה הראשונה במדינה בה הוא שיחק, בעונה אחת.
  3. הופיע לפחות פעמיים במשחקים במסגרת מפעל ליגת האלופות היבשתית (ליגת האלופות, גביע ליברטדורס, ליגת האלופות האסייתית).
  4. הופיע לפחות פעמיים במשחקים בינלאומיים של הנבחרת הלאומית הבוגרת של ארצו.
  5. היה חבר בנבחרת הלאומית הצעירה (עד 21) והשתתף עמה באליפות העולם, באליפות היבשת או באולימפיאדה.
  6. עמד בקריטריונים המפורטים בעקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים ללא קשר להיותו כדורגלן.

אם יש ספק בלב הכותב, לגבי מידת האנציקלופדיות של הערך, מומלץ (אף כי אין זו חובה) לכתוב אותו תחילה בטיוטה ולקיים התייעצות בדף השיחה על מנת להימנע ככל האפשר מהצבעות מחיקה.

למרות שבערך עצמו ניתן להזכיר כל תואר ופרס בו זכה השחקן על פי שיקול דעת, בפסקת התארים יש להוסיף רק תארים משמעותיים על פי ההגדרה הבאה:

תארים קבוצתיים

הקו המנחה בהכנסת תארים קבוצתיים יהיה זכייה בגביע/מדליה. כמובן שזכייה באליפות, גביע, גביע הליגה, סופרקאפ, גביע יבשתי או גביע ואליפות בספורט נבחרות בטורניר מוכר ייכנסו. אבל קבוצות שמסיימות במקום השני בליגה מקומית לא ייכנסו לפסקה אבל כן יוזכרו גביעים בהם מחולקת מדליה גם למסיימת שלישית ושנייה (בדומה לאולימפיאדה או למונדיאל) או גביעים לאומיים ויבשתיים בהם הקבוצה השנייה המעפילה לגמר גם מקבלת מדליה. שחקן שקבוצתו הפסידה בסופרקאפ לא יוזכר כ"פיינליסט סופרקאפ" כיון שעצם הזכייה באליפות או בגביע מקנה אוטומטית השתתפות בסופרקאפ. לגבי תארי נוער: יש להכניס תארים בינלאומיים (גביע העולם בכדורגל עד גיל 20) אבל לא תארים מקומיים (ליגת העל בכדורגל לנוער).

תארים אישיים

כאן הכלל המנחה יהיה תארים רשמיים: כל תואר המחולק על ידי מנהלת הטורניר ייכנס לפסקה. לדוגמה: כדור הזהב, הכסף והארד, השוער המצטיין והשחקן הצעיר המצטיין במונדיאל. למרות זאת כניסה ל"נבחרת הטורניר" לא תיחשב תואר אישי. בנוסף על כך, תואר המחולק על ידי הממשלה או משרד הספורט במדינה כלשהי כן ייכנס לפסקה. כמו כן פרסים על עונה/שנה המחולקים על ידי איגוד כדורגל יבשתי או על ידי פיפ"א.
מלך השערים בליגה מקומית (כולל ליגות משנה), בגביע יבשתי (כמו ליגת האלופות או הקופה סודאמריקנה), או בטורניר נבחרות ייחשב תואר עבור פסקה זו. מלך השערים של גביע מקומי, סופרקאפ, או טורניר מוקדמות לא ייחשב תואר. כמו כן לא ייחשבו פרסים שמחולקים על ידי המועדון לאחד משחקניו (שחקן העונה של מנצ'סטר סיטי) ולא ייחשבו פרסים המחולקים על תקופה הפחותה מעונה (ה-MVP של חודש פברואר, מצטיין המחזור). ככלל, אין להכניס תארים שניתנים על ידי עיתונים וגופים מסחריים, אלא אם מדובר בפרסים ידועים במיוחד שהמפתח לגביהם יהיה שהפרס עצמו זכאי לערך, כמו כדורגלן העונה של מעריב (שנסגר, הפרס היה מבוסס על משאל בין כלל שחקני הליגה ונחשב לקונצנזוס לאור העובדה שבישראל לא חולקו פרסים אחרים על ידי מנהלת הליגה או ההתאחדות) פרס בראבו או פרס "נער הזהב".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ שנחשבות ל-5 הליגות הגדולות באירופה