עזרה:תמונות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ויקיפדיה:תמונה)
תמונה תמונות וקבצים

בוויקיפדיה ישנה אפשרות להציג תמונות בערכים. במונח תמונה, הכוונה לכל מידע ויזואלי: תצלום, תרשים וציור.

  • עזרה:הוספת תמונה לערך - הסבר איך תוסיפו תמונות ששותפו כבר בויקישיתוף או בשרתים המקומיים, לערכים בוויקיפדיה העברית.
  • עזרה:עיצוב תמונות - איך לעצב את התמונה בתוך הערך, לעמד, להגדיל, להצמיד, להציג בקבוצת-תמונות, וכדומה.
  • העלאת תמונה (עזרה:העלאת קובץ) - איך להעלות תמונה או קובץ אחר לשרתי הויקיפדיה, כי רק אחר כך אפשר להציג אותה בתוך הערך. חלק מהפעולות הנדרשות בתהליך זה מוגבלות לבעלי הרשאת משתמשים ותיקים (שחלפו ארבעה ימים מאז נרשמו) בלבד.

העלאת תמונה לשימוש בוויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדי להציג תמונה בערך של הויקיפדיה יש להעלותה תחילה לשרתי המיזם, ולא ניתן להציג תמונה בתוך הערך על ידי קישור לקובץ באתר חיצוני. זאת על מנת שויקיפדיה עצמה תהיה בסיס אחיד בו ירוכזו קבצי מידע מסוגים שונים, על פי שאיפתה להוות מקור רחב היקף למידע מרוכז בדוק ומהימן.

יש שני סוגים של שרת בו אפשר לשתף את התמונות, כלומר שאליו אפשר להעלות את התמונות: שרתים מקומיים של הויקפדיה (והויקימדיה) בעברית, ושרת ויקישיתוף (באנגלית: ויקיקומונז) לכלל השפות. קבצים הנמצאים בשרתי העברית בלבד, לא ייראו במיזמים שבשפות אחרות, כמו ויקיפדיה בלשון זרה, ויקימקור, ויקיציטוט, וויקימילון שבשפות זרות. אפשר אבל להעביר תמונות מהשרת המקומי לויקישיתוף הכללי (ולהיפך אם צריך).

הרשות להעלות תמונה לשרתים תלויה בזכויות שיש על התמונה. אם היא תמונה חופשית, או היא יצירה השייכת לכם, ואתם מעוניינים להציגה כתמונה חפשית ללא זכויות, יש תהליך לזה. אם ברצונכם לתת זכויות מסויימות לויקיפדיה ואחרות לשמור, יש גם לזה תהליך. לעומת זאת אם התמונה אינה חפשית, אלא יש עליה זכויות יוצרים, שאינם שלכם, צריך לבדוק אם במסגרת כללֵי השימוש ההוגן תורשו להעלותה לשרתי הויקימדיה.

למידע נוסף בנושא רישוי תמונות בוויקיפדיה, ראו ויקיפדיה:רישוי תמונות.

בנוסף על עזרה:הוספת תמונה לערך וגם עזרה:עיצוב תמונות ניתן לפנות לדלפק הייעוץ לגבי סיוע בהצגת תמונות.

כמו כן בכל נושאי העיצוב - לא רק של עימוד והצגת תמונות, ניתן לפנות לסדנה לגרפיקה, שהוא ארכיב חי מתמשך של שאלות משתמשים ותשובות מומחים, בנושא עיצוב תוכן בויקיפדיה. תוכלו לחפש שם או לשאול שאלות חדשות.