זורו: החרב והוורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: כפילות בין תוכן העלילה לבין תיאור הדמויות, ניסוחים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: כפילות בין תוכן העלילה לבין תיאור הדמויות, ניסוחים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
זורו: החרב והוורד
מבוסס על Zorro stories עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה טלנובלה
שחקנים כריסטיאן מאייר
מרלן פבלה
ארתורו פניצ'ה
אנדריאה לופז
הארי גייטנר
ארץ מקור מקסיקו
שפות ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 122
הפקה
חברת הפקה טלמונדו עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Telemundo Internacional עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור טלמונדו
תקופת שידור מקורית 12 בפברואר 200723 ביולי 2007
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זורו: החרב והוורדספרדית: Zorro: la Espada y la Rosa) היא טלנובלה מבית טלמונדו, שהופקה בשנת 2007, בשיתוף החברות סוני וטלוויסה. כוכבי הטלנובלה הם כריסטיאן מאייר ומרלן פבלה. עלילת הטלנובלה מבוססת על עלילת הסיפור זורו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרבית העלילה מתרחשת באזור קליפורניה בתחילת המאה ה-19. הכפר סנטה לוסיה נכבש על ידי קבוצת ספרדים שמנסה לכבוש את כל האדמות באזור זה ולרצוח את כל האינדיאנים הנמצאים שם. צעיר ספרדי בשם פרננדו סנצ'ס דה מונקדה, רוצח אינדיאנית הנקראת "טויפורניה" לעיני בנה בן ה-5, ששמו "טיש'ה" (זורו קטן). הילד נולד לאחר רומן בין האינדיאנית עם קפיטן ספרדי, אלחנדרו דה לה וגה, שכאשר שנים לאחר מכן נודע לו על קיומו של הילד, מכיר בו ומטביל אותו תחת השם דיאגו דה לה וגה. הוא מסתיר מסיכה, שכמיה וחרב המשמשות את הזהות האחרת שלו: זורו, המתעמת ונלחם נגד אלה שרומסים את העניים. רק שני אנשים מכירים את סודו: חברו ברנרדו והאב תומאס שהיה מדריכו בזמן שנהפך לזורו. אזמרלדה היא בחורה צעירה, יפה והרפתקנית. אזמרלדה מגלה את מוצאה האמיתי כשנודע לה שהיא גודלה על ידי אדם שאינו אביה, ושהופרדה מאמה האמיתית: צוענייה שנכלאה. אזמרלדה מוכנה לעשות הכל כדי לגלות אם אמה עדיין חיה, ואם כן לשחררה מההסגר בו הייתה כל כך הרבה שנים. כחלק מתוכניתה, אזמרלדה נענית לקפיטן ריקרדו מונטרו, מפקד צבאי ומנהל הכלא אך בו בזמן אויב אישי של דיאגו דה לה וגה ויותר מכך, של זורו, במטרה לחדור לתאים ולאתר את מיקומה של אמה. היא מצליחה לגרום לכך שמונטרו ירגיש תשוקה חולנית כלפיה, מה שיהפוך את חייה לסיוט.

צוות שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דיאגו דה לה וגה (כריסטיאן מאייר): בנו של הקצין אלחנדרו דה לה וגה, מרומן שהיה לזה עם לוחמת אינדיאנית אותה נשא לאישה. תחת חסותו של האב תומאס הוא לומד את ערכי הצדק ובו בזמן מאומן למה שיבוא שנים לאחר מכן.
  • אזמרלדה סנצ'ס דה מונקדה (מרלן פבלה): בתו של פרננדו סנצ'ס דה מונקדה ובתה של הצועניה שרה-קאלי. אחותה למחצה של מריאנחל ואחייניתה של אלמודנה.
  • פרננדו סנצ'ס דה מונקדה (ארתורו פניצ'ה): איש קר ואכזר. החולשות שלו הן מריאנחל בתו הבכורה, ומריה פיה דה לה וגה, האישה היחידה שאהב בחייו וביטלה את חתונתם, מה שדי הותיר חלל אצל פרננדו.
  • אלחנדרו דה לה וגה (אוסבלדו ריוס): איש צבא ובן למשפחה מכובדת בספרד. אלחנדרו הוא גבר אלגנטי ומושך. המראה שלו משדר את הביטחון והמעמד שהוא נושא בדם.
  • רנסו הצועני (אריק אליאס): גבר נאה בעל מבט עמוק. מנצל כל שנייה מחייו לכל מה שסובב אותו. גאה, יהיר ובעל כבוד עצמי שעליו הוא מגן בתשוקה רבה. הוא יתאהב באזמרלדה ויהווה יריב ראוי לזורו.
  • פיסארו (הקטור סוארז גומיס): חסר רחמים, חזק, אנרגטי וחסר מצפון. הוא עושה כל מה שמונטרו מבקש ממנו ולא מהסס לרגע ברגע של מילוי פקודות.
  • מריאנחל סנצ'ס דה מונקדה (אנדריאה לופז): הבת הבכורה של פרננדו סנצ'ס דה מונקדה. אחותה למחצה של אזמרלדה, ואחייניתה של אלמודנה. יחד עם ריקרדו מונטרו השניים יעשו הכל על מנת להפריד בין דיאגו ואזמרלדה.
  • ריקרדו מונטרו (הארי גייטנר): בן למשפחת סוחרים ספרדית. למרות שאין לו שם משפחה ששייך למלוכה, הוא מרגיש עצמו מעל כולם.
  • האב תומאס ויז'רטה (חורחה קאו): בעל מראה מוצק, אך בעל מראה פנים אדיב. בעל כוח פיזי חזק, מיומן עם החרב ונלחם טוב באגרופיו.
  • הנזירה סופליסיוס (נטשה קלאוס): צעירה, יפה ובעלת עבר אפל. כדי לנקות את נשמתה היא נכנסה לחיים הרוחניים, כשנהפכה לנזירה.
  • אלמודנה סנצ'ס דה מונקדה (לולי בוסה): אחותו המסורה של פרננדו.
  • אולמוס (ראול גוטיירס): יד ימינו של המושל, מנהל את חשבונותיו וממלא את שליחותיו. אלמוס הוא גיבן, אשר מסתיר את קרחתו עם פיאה.
  • מריה פיה דל לה וגה (אנדריאה מונטגרו): אחותו של אלחנדרו דה לה וגה, ודודתו של דיאגו. בעבר הייתה ארוסתו של פרננדו סנצ'ס דה מונקדה. לבה טהור למרות שבתוכה יש תשוקה בוערת שמענה אותה.
  • ברנרדו (ריקרדו גונזלס): חבר ואיש סודו של דיאגו דה לה וגה, שותף בכל התעלולים שלו ושומר סודותיו, במיוחד עם זהותו הכפולה כזורו.
  • יומלאי (אדריאנה קמפוס): אינדיאנית עם כוח עמידות ויכולת. אחותו של האינדיאני חקו, שנרצח על ידי פרננדו סנצ'ס דה מונקדה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]