זטלנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זטלנד (פרוור)
Zetland
מלון זטלנד
מלון זטלנד
מדינה אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
מדינה ניו סאות' ויילסניו סאות' ויילס ניו סאות' ויילס
פרוור סידני העיר
שטח 0.8 קמ"ר
אוכלוסייה
 ‑ בפרוור 12,622 (10 באוגוסט 2021)
קואורדינטות 33°54′36″S 151°12′25″E / 33.91°S 151.207°E / -33.91; 151.207
אזור זמן UTC +10

זטלנדאנגלית Zetland) הוא פרוור בסידני, המנוהל על ידי עיריית סידני (The City of Sydney).

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זטלנד ממוקם בחלקו הדרומי של אזור השליטה של עיריית סידני, וגובל מצפון בוטרלו, בדרום בביקונספילד ורוסברי, במערב באלכסנדריה ובמזרח בקנזינגטון. זטלנד מצוי על גבי אקוויפר שזורם מתחתיו, שבעבר הזין אגמון שכיסה את מרבית שטחו וחלק מווטרלו הסמוך.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרוור זטלנד נקרא לכבודו של תומאס דונדס, הארל השני של זטלנד, שהיה ידידו הקרוב של המושל רובינסון. זטלנד הוא איות עתיק של איי שטלנד בסקוטלנד. במקור, זטלנד הכיל ביצה ואגם ניקוז קטן, שיובשו בתחילת המאה ה-20 כדי להכין מקום למסלול מרוץ הסוסים ויקטוריה פארק. מסלול המרוץ נסגר לאחר מלחמת העולם השנייה, והשטח נקנה על ידי תאגיד ייצור המכוניות הבריטי (British Motor Corporation) והועבר למפעל ייצור מכוניות. מפעל זה נסגר ב-1974, פעל כחנות קמעונאית וסיטונאית עד 1990, ואז פורק. במקום בו עמד נבנו בתי מגורים צפופים.

משנת 1902 ועד 1957 פעל במקום קו חשמלית, שנסע בין הפרוורים רדפרן בצפון ועד רוסברי בדרום, חותך בדרך את זטלנד. כמו שאר קווי החשמלית בסידני רבתי, הוא הוחלף בשירות אוטובוסים.

תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זטלנד הוא פרוור מגורים קטן וצפוף, ואין בתחומו אזורי תרבות בולטים. הוא קרוב גאוגרפית לאזור גרין סקוור באלכסנדריה הסמוכה, ותודות לכך זוכה לתנועת עוברים ושבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זטלנד בוויקישיתוף