זינדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף זינדי שוכני-עצים)
זינדי
חמשת תת-המינים הזינדי הקיימים, יחד עם גולגולת של מין זינדי בעלי-כנף (אשר נכחד)
חמשת תת-המינים הזינדי הקיימים, יחד עם גולגולת של מין זינדי בעלי-כנף (אשר נכחד)
חמשת תת-המינים הזינדי הקיימים, יחד עם גולגולת של מין זינדי בעלי-כנף (אשר נכחד)
הופעה ראשונה הפרק "The Xindi", פרק פתיחת עונה 3 של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", 10 בספטמבר 2003.
נתונים
מנהיג הגזע מועצת הזינדי
טריטוריית מגורים המרחב הדלפי
עיר בירה זינדוס

זינדיאנגלית: Xindi) הוא מונח קולקטיבי המתייחס אל שישה גזעי חייזרים פיקטיביים בסדרת הטלוויזיה המדע בדיונית "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז". הם ילידי כוכב הלכת זינדוס, אשר נמצא באזור של החלל המכונה "המרחב הדלפי". הם מורכבים מחמישה מינים נפרדים, כל אחד מהם בעל דמיון לבעל חיים שונה מכדור הארץ (דבר נדיר עבור גזעי חייזרים בסדרה "מסע בין כוכבים"), כאשר המין השישי דומה לבני אדם.

כל העונה השלישית של הסדרה התמקדה בקבוצה זו של חייזרים, אשר קודם לכן לא היה ידוע כלל על קיומם. בתחילה, הם נראו כמו אויבים אלימים שאינם מעוניינים באינטראקציה עם האנושות, אבל בהדרגה התפתח מכנה משותף, כאשר צוות האנטרפרייז חשף כי הזינדי תומרנו לחוש איבה כלפי בני-האדם על ידי גזע חייזרים מהעתיד, המכונים "בוני הספירות".

העונה שודרה בשנים 2003-2004. הזינדי הפכו לדמויות חוזרות חשובות, ככל שהתפתחה עלילת הסיפור המתוארת לאורך כל פרקי העונה.

הופעה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיומם של הזינדי נחשף לראשונה בפרק סיום העונה השנייה של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", בפרק "The Expanse", שבו הזינדי שיגרו חללית שתקפה את כדור הארץ בחודש אפריל 2153, והרגה שבעה מיליון בני אדם ברצועה של הרס המשתרעת מפלורידה ועד ונצואלה. הם הופיעו שוב בפרק פתיחת העונה השלישית, "Xindi", עונה אשר במהלכה ישחקו תפקיד מרכזי בעלילה.

היסטוריית הזינדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הזינדי" הם שישה מינים שונים של גזעי חייזרים אינטליגנטיים אשר התפתחו בו זמנית על אותו כוכב הלכת - זינדוס. שישה מינים אינטליגנטיים אלה הם: זינדי ימיים, מין בעל יכולה נשימה מתחת למים, אשר התפתח באוקיינוסים של זינדוס; זינדי זוחלים, מין דמוי-אדם העומד על זוג גפיים, שהתפתח באותה הדרך שבה הדינוזאורים שעל כדור הארץ היו עשויים להתפתח, אם הם לא היו נכחדים; זינדי שוכני-עצים, קבוצת יצורים דמויי-אדם שהתפתחו מיונקים דומים לעצלנאים שוכני העצים של כדור הארץ; זינדי פרימטים, קבוצה של יצורים שהתפתחו בנתיב הדומה לבני אדם וכתוצאה מכך הם דומים לבני האדם במראה; חרקים זינדים, זן אינטליגנטי שהתפתח מהחרקים על זינדוס; וזינדי בעלי-כנף, גזע אינטליגנטי שהתפתח מהעופות על זינדוס. בעלי-הכנף נכחדו, אבל כל יתר חמשת המינים האינטליגנטיים האחרים ממשיכים להתקיים. למרות המראה השונה בתכלית של כל ששת המינים, לכולם רכסים זהים עצמות לחייהן, ויש להם DNA דומה מאוד.

כל ששת המינים האינטליגנטיים של זינדוס היו מעורבים במלחמה שנמשכת כ-100 שנים והסתיימה בשנות ה-30 של המאה ה-21. בריתות בין מיני הזינדי השונים זויפו ושונו לעיתים תכופות לאורך כל המלחמה, עד כדי כך ש-50-60 שנים לאחר שפרצה, רוב הזינדי שכחו מדוע התחילה מלכתחילה. עם זאת, כולם זוכרים איך זה נגמר. באקט של ייאוש, החרקים הזינדים והזינדי הזוחלים פוצצו מספר מטענים מתחת ל-8 הסדקים הסייסמיים הגדולים ביותר מבחינה גאולוגית של כוכב הלכת זינדוס, הידוע בחוסר-יציבותו. המהלך הוביל לחורבן, ובסופו של דבר - להכחדה של הזינדי בעלי-הכנף.

לאחר המלחמה, הזינדי התפזרו במרחב למספר מושבות. ככלל, יש להם להט ותשוקה להקים כוכב בית חדש ולאחד את כל הזינדי, אבל ישנם חילוקי דעות חריפים על איך להשיג זאת ומי יהיה זה אשר יחזיק, בסופו של דבר, במושכות של הכוח.

הזינדי היו למעשה פיונים ב-"מלחמת הזמן הקרה", מאחר שכבר בשנת 2152 נוצר עימם קשר על ידי גזע של חייזרים טרנס-ממדים מהעתיד המכונים "בוני הספירות", מי שעתידים להיות קורבנות של רצח עם כתוצאה מתקיפה של האנושות במאה ה-26. הזינדי מכנים יוצרים אלו בכינוי 'שומרים', ולאחר הדרכתם, הם החלו בתקיפת מנע נגד כדור הארץ.

בתחילת שנת 2153, הזינדי דנו כיצד להתמודד עם האיום מצד האנושות, והחליטו לתכנן נשק ביולוגי המבוסס על הפרופיל הגנטי האנושי. אולם בסופו של דבר, הצעה זו נדחתה על ידי מועצת הזינדיזינדי הזוחלים המשיכו לפתח בעצמם את הנשק, אולם מאמציהם סוכלו) ולפיכך - הם החלו לפתח כלי נשק שנועד לפוצץ את כדור הארץ (מבחינה טכנית - הם הצליחו. עם זאת, ציר הזמן לא הושפע).

עם זאת, בעזרת הידע של קפטן ארצ'ר אודות שיתוף הפעולה העתידי בין בני-האדם ולבין הזינדי, כנגד בוני הספירות, מועצת הזינדי החלה לדון לעומק בשאלה האם "השומרים" היו אויב האמיתי או לא. זה עזר במיוחד לדולים, נציג זינדי זוחלים למועצה, אשר הרג את נציג הזינדי פרימטים דגרה.

בעזרתם של בוני הספירות, הזוחלים והחרקים השתלטו על הנשק המוגמר והחלו בדרכם אל כדור הארץ, ובכך החלה מלחמת אזרחים חדשה בין מיני הזינדי. ספינת חלל אחת, ועליה שוכני-עצים, פרימטים ובני אדם, יצאה במרדף אחרי הנשק.

בדרכו לכדור הארץ, קרע הופיע בברית שבין הזוחלים לחרקים, כאשר החרקים הציעו לעכב את הרס כדור הארץ לאור של דבריו של קפטן ארצ'ר, על טבעם האמיתי של בוני הספירות. הזוחלים, נחושים בדרכם ואינם מוכנים לקחת סיכון כי דבר מה יסכן את השלמת המשימה, משמידים את ספינת החלל של החרקים, המתלווה אליהם.

ספינת החלל הרודפת אחרי הנשק מצליחה ליירט את מסלול, סמוך לכדור הארץ. ספינת חלל אנדוריאנית, בפיקודו של שרן, מצטרפת למערכה באופן בלתי צפוי ותוקפת את ספינת הזוחלים, ובכך מאפשרת לבני-האדם לתפוס את הנשק הזינדי ולהשמיד אותו.

לאחר השמדת הנשק הזינדי, מועצת הזינדי מתכנסת (הזוחלים הסתייגו מכינוס המועצה, אולם בסופו של דבר שוכנעו, חזרו ולקחו בה חלק). הזינדי החליטו לנטוש את כל כוונות העוינות שלהם כלפי בני אדם.

על פי ציר הזמן של דניאלס, במאה ה-26 אנשי צוות זינדי משרתים בפדרציית הכוכבים המאוחדת.

המרחב הדלפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרחב הדלפי (במקור: Delphic Expanse), המכונה בקיצור "המרחב", הוא מקום ההתרחשות של כל העונה השלישית של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", אשר הוקרנה לראשונה בשנים 2003-2004.

המרחב נפרש על פני כ-2,000 שנות אור, מוקף בעננים תרמובארים עבים. הקצה שלו ממוקם כ-50 שנות אור מכדור הארץ, והוא משמש כמקום מחייתם של גזע חייזרים עוין הידוע בשם הקיבוצי "זינדי". יחד עם זאת, צוות האנטרפרייז NX-01, מגלה שהזינדי תומרנו לחוש איבה כלפי בני-האדם על ידי כוחות אחרים באזור, עם אינטרסים משלהם.

עיוותים אינטנסיביים בכבידה, בדומה לסינגולריות קוונטית, עשו את המעבר דרך המרחב לקשה מאוד, שכן נראה כי המרחב איננו מציית לחוקי הפיזיקה הידועים. העוברים דרך המרחב מסתכנים בפציעות, עיוותים או מוות, במידה וספינת החלל שלהם איננה מצופה במתכת מגן מסוג Trellium-D.

בין זני החייזרים הילידים למרחב ניתן לכלול את הלוקקה (Loque'eque), הסקגרנס (Skagarans), הטריאנון (Triannon) והזינדי (Xindi).

בין המקומות הידועים שבמרחב ניתן לכלול את כוכב הלכת אזתי-פריים (Azati Prime) ומערכות הכוכבים קלינדרה (Calindra), אורנ'טאקו (Oran'taku), טריאנון (Triannon) וזינדוס (Xindus).

מיני זינדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

זינדי ימיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זינדי ימיים דומה לתחשאים של כדור הארץ - הם שוחים מתחת למים ומתקשרים בצורת סונארית. יש להם מוניטין כמי שלוקח להם הרבה מאוד זמן כדי להגיע להחלטה, אבל ניתן לשכנעם בקלות רבה מאוד באמצעות עדויות חזותיות. הזינדי אומרים ש-"קל יותר לספור את הכוכבים מאשר שזינדי-ימי יגיע להחלטה".

אף על פי שהימיים הם שלווים בהווייתם, יש להם צבא חזק. ספינות המלחמה שלהם דומות לדג סחוס גדול ממשפחת הבטאים, והן מלאות במים. עם זאת, יש אזור אחד לפחות של הספינה שהוא חתום ומלא באוויר, ומיועד לחייזרים יבשתיים. חדר זה כולל גם חלון, כך שהמבקרים יכולים לתקשר עם צוות הזינדי הימיים. ספינות מימיות נושאות נשק חזק מאוד בהשוואה לזה של הזוחלים או החרקים.

ספינות מלחמה של זינדי הימיים הן ענקיות, ואחת מהם נשאה את ה-Enterprise NX-01 לכדור הארץ בתוך אחד מחדריה, לאחר שנשק הזינדי הושמד. הגודל של החדר הוא כגודל רציף חלליות, בהשוואה לספינת החלל של הזינדי הימיים. ספינות חלל של הזינדי הימיים יכולות לפלוט שדה שמשבש מיקוד סורקים. יכולת זו יכולה לסייע לצורך הגנה על ספינות אחרות. עם זאת, הספינות שלהם הן מאוד איטיות ולא יכולות לטוס במהירות גבוהה יותר מאשר עיוות 2.

המראה החיצוני של הזינדי הימיים עוצב בהשראת מוזאזאורוס (זוחלים קדומים מקבוצת הקשקשאים).

זינדי שוכני-עצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זינדי שוכני-עצים מכוסים בשיער, ודומים לעצלנאים של כדור הארץ. הם מפעילים מתקנים לייצור קמוסייט ברחבי המרחב הדלפי. גראליק, זינדי שוכן-עצים, נתן לדגרה משלוח של קמוסייט שלא זוקק כהלכה, על מנת לחבל בייצור של אב טיפוס של נשק שאותו מעוניינת להשיג מועצת הזינדי. הם הראו שמץ של עניין בהשמדת האנושות. שוכני-העצים פוחדים ממים. הם ידועים גם כמדענים. ג'אנר היה חברו של דגרה, ובעל-בריתו של קפטן ארצ'ר.

זינדי בעלי-כנף[עריכת קוד מקור | עריכה]

זינדי בעלי-כנף היו מין זינדי דמוי עופות, עם היכולת לעוף, אף על פי שכל מה שאי פעם נראה מזן זה על המסך בסדרה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" הוא גולגולת אחת, זהה לזה של ג'ירף. פעם הם החשיכו את השמים של זינדוס, כוכב הבית של הזינדי. הם נחשבים למין נכחד, לאחר שהזוחלים והחרקים הטמינו מטעני חבלה אשר הרסו את זינדוס, לאחת מלחמת אזרחים שנמשכה כ-100 שנה. בעלי-הכנף, שהיו בעלי טכנולוגיות פרימיטיביות בלבד, לא יכלו לעזוב את כוכב הלכת שלהם, ולפיכך - נמחו מעל פני האדמה. בגלל זה, אומרים הזוחלים כי למאורה שלהם, בהם מתכנסת מועצת הזינדי, יש "ריח של כישלון".

חרקים זינדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חרקים זינדים דומה במראה שלהם להכלאה בגובה מטר של גמל שלמה, זבוב ונמלה של כדור הארץ. הם מדברים ביניהם בשפת נקישות, שבה יש 67 דיאלקטים. לחרקים יש איקונוגרפיה שונה בתכלית מזו של מיני הזינדי האחרים. יש להם ברית ארוכת שנים עם הזוחלים, אשר יחד איתם הם הרסו את זינדוס - כוכב הבית של הזינדי - לאחר מלחמת אזרחים שנמשכה מאה שנה. השמות האישיים של החרקים משתנים ומתארכים עם גיל. יש להם מוניטין של מי שממהרים לקבל החלטות.

לחרקים זינדים יש תוחלת חיים ממוצעת של 10-12 שנים. הם הרמאפרודיטים, ומתרבים על ידי הטלת ביצים, אשר לוקחות כשבוע עד בקיעתן. שקי ביצים משתלשלים מתקרה, וצינוריות המחוברות אליהם מרססות כימיקלים על עוברי אורח, אשר גורמות לתהליך של החתמה-הפוך (בכך - עוברי האורח נקשרים אל הצאצאים, ומגינים עלים כאילו היו הצאצאים שלהם). גוזלים הם כל כך חשובים לחרקים, כך שעל סיפונן של ספינות החלל שלהם מותקנות מדגרות, המוגנות בכבדות. במקרה של בעיה עם הספינה, צוות החרקים יהיה מוכן להקריב את עצמו כדי לשמור על הצאצאים שטרם נולדו.

ספינות החלל של החרקים מתוכננות באופן שונה מזה של ספינות החלל של המינים האחרים. אין להם אזור אחד המיועד לתפקידי גשר; תפקידי פיקוד מופצים בכל רחבי הספינה. רכב-סער מעוצבים על פי האנטומיה של החרקים, ולא דמויי-אדם. כמו כן, כיסאות החרקים אינם בנויים לדמויי-אדם.

זינדי פרימטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זינדי-פרימטים דומים במראם לבני האדם מכדור הארץ ויש להם מבנה מוח דומה לזה של הזינדי זוחלים. הם היו אחד ממיני זינדי הראשונים (לרבות הזוחלים) אשר נודע להם על "האיום" שהאנושות מציבה בפניהם. על המדען דגרה, זינדי-פרימאטי, הוטל לפתח נשק שיהיה מסוגל להרוס את כדור הארץ. בשלהיי 2153, צוות של האנטרפרייז לכד ספינת חלל של הפרימטים וחקר את אנשי הצוות. בפרק "Stratagem", קפטן ארצ'ר מגלה שמושבה של זינדי-פרימטים נמצאת על כוכב הלכת אזתי-פריים, וכי שם נבנה הנשק. כמו לבני אדם, לזינדי-פרימטים יש גוני עור שונים. יו"ר מועצת הזינדי היה זינדי-פרימטי.

זינדי זוחלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זינדי זוחלים דומים במראה החיצוני שלהם לתוצאה של הכלאה בין כמה מינים שונים של לטאות של כדור הארץ. מין זה הוא האחראי למתקפה המקדימה על פני כדור הארץ בשנת 2153. הם עושים שימוש בנשק עם תאי-כוח ביולוגיים הנטענים-מחדש, שאינם ניתנים להפעלה על ידי חייזרים ממינים אחרים. הזוחלים מעדיפים להיות קרובים לקרקע, ומסתייגים מבניינים רבי קומות. הם משתמשים בתאים תרמיים על סיפון הספינות שלהם כדי לשמור על האנרגיה שלהם. הם הגזע האגרסיבי ביותר של הזינדי ונראים מעוניינים יותר מהגזעים האחרים בהשמדת כדור הארץ. יחד עם החרקים זינדים, הם אחראים להרס זינדוס - כוכב הבית של הזינדי. ההנהגה הצבאית של הזוחלים נראית כאובססיבית בנוגע להשבחת הגזע. קומנדר דולים היה זינדי-זוחל חזק ובעל-השפעה.

בעזרתם של בוני הספירות, חייזרים טרנס-ממדים, הזוחלים חזרו לשנת 2004 על מנת לאסוף דגימות דם של בני אדם לצורך בניית הנשק הביולוגי שלהם בעתיד, אבל משימתם סוכלה על ידי ג'ונתן ארצ'ר וט'פול.

החרקים זינדים הם הגזע הזינדי שהזוחלים הם הכי קרובים אליו. טייסות הקרב, הנראות באזתי-פריים, מורכבות כל אחת משתי ספינות חלל של הזוחלים, ושתי ספינות חלל של החרקים.

מועצת הזינדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועצת הזינדי היא הגוף השלטוני המשותף של 5 גזעי זינדי. גוף זה נראה בפרקים רבים של העונה השלישית של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז".

המועצה הוקמה לאחר חורבן זינדוס, כוכב הבית של הזינדי, בשנות ה-30 של המאה ה-21. המועצה כוללת 5 מיני זינדי: שוכני-עצים, ימיים, חרקים, פרימטים וזוחלים. לכל גזע יש שני נציגים. המועצה הוקמה על מנת למצוא כוכב בית חדש לכל גזעי הזינדי. עם זאת, אף על פי שהם מצאו כמה כוכבי לכת מתאימים, הם לא היו יכולים להגיע להסכמה על בחירה סופית.

אולם המועצה נמצא על כוכב לכת מרחק של כ-15.6 שנות אור מאזתי-פריים. הגזעים היבשתיים יושבים מסביב לשולחן עגול גדול אשר נמצא במרכזו של החדר, כאשר הגזע הימי מסתכל מתוך אקווריום גדול אשר בחדר הצמוד, דרך חלון. האולם, אשר נבנה על ידי הזינדי בעלי-כנף בטרם נכחדו מעל לפני האדמה, כולל ציוד טכנולוגי משוכלל המאפשר הולוגרפיה, טלמטריה ועוד.

שמותיהם של נציגי המועצה לא נחשפו עד לפרק העונה השלישית המאוחר "המועצה", ואלה הם:

מועצת הזינדי
גזע נציג
בעלי-כנף אין (המין הוכחד)
זוחלים דולים
חרקים לא ידוע / לא ניתן לבטא על ידי בני-אדם
ימיים קיאפט אמנ'סור
פרימטים דגרה
שוכני-עצים ג'אנר

בשנת 2152 בקירוב, המועצה גילתה כי בני האדם הולכים להרוס אותם בעוד 400 שנה. בפאניקה, הם הטילו על הזינדי הפרימטי המדען דגרה משימה - לבנות נשק להשמדת כדור הארץ.

לאחר מספר מחלוקות, המועצה פוזרה. על מנת למלא אחר רצונם של בוני הספירות, הזוחלים והחרקים פרשו מהפרימטים, מהשוכני-עצים ובסופו של דבר גם מהימיים. מלחמת אזרחים בסופו של דבר פרצה, כאשר דולים הרג את דגרה. לאחר שדגרה נהרג, הזינדי החלו לפקפק באמונם בדבריהם של בוני הספירות, הנשק הזינדי הושמד על ידי בני האדם והמועצה התכנסה מחדש.

דמויות זינדי משמעותיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]