זרם העתיד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
דגל המפלגה

זרם העתיד (ערבית: تيار المستقبل תעתיק: "תיאר אלמסתקבל") הוא תנועה פוליטית לבנונית בהנהגת סעד חרירי, בנו הצעיר של ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי שחוסל ב-14 בפברואר, 2005.

התנועה היא השותפה הבכירה ביותר בקואליציית 14 במרץ, שזכתה ברוב המושבים בבחירות 2005 וכן בבחירות יוני 2009, בפרלמנט הלבנוני, בהם זכתה ב-30 מושבים.

יסוד המפלגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפלגה הוקמה רשמית באוגוסט 2007, אך ההצהרה על כך הגיעה רק ב-5 באפריל, 2009 ,בוועידה בביירות. מטרות המפלגה, על פי המצע שלה, הם כלהלן:

  • חופש, ריבונות ועצמאות ללבנון, כישות ריבונות ומאוחדת למען תושביה באדמותיה ע"פ הגבולות המוכרים. לבנון בעלת זהות ערבית ובעלת מחויבות למטרות ערביות וסולידריות ערבית.
  • מערכת פרלמנטרית דמוקרטית המבוססת על כבוד לחופש הפרט, ובייחוד חופש הדעה והאמונה, צדק חברתי ושוויון בזכויות ובחובות ללא אפליה או העדפה.
  • האנשים הם המקור של הרשויות ועל הריבונות אותם יש לממש באמצעות מוסדות חוקתיים המבוססים על עיקרון של הפרדת הסמכויות ועל איזון ושיתוף פעולה, וביוזמה הפרטית ובעלות פרטית ופיזור העושר הלאומי, המבוסס על פיתוח מאוזן של האזורים השונים מבחינה תרבותית, חברתית או כלכלית כרכיב הכרחי של אחדות ויציבות של המערכת מתוך המערכת הכלכלית הליברלית.
  • ביטול העדתיות והפצת אחדות פוליטית באדמת לבנון, וזכותו של כל לבנוני לחיות בכל אזור במדינה תחת שלטון החוק.

מדיניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב התמיכה במפלגה באה מהתושבים המוסלמים הסונים, כשהתמיכה בקואליצייה שלה כוללת גם את המפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית, הדרוזית ברובה, וכן הכוחות הלבנוניים ומפלגת הפלנגות הנוצרים.

יריבתה העיקרית של הקואליצייה היא קואליציית 8 במרץ, שחבריה העיקריים הם הזרם הפטריוטי החופשי בהנהגת מישל עאון, והתנועות השיעיות חזבאללה ואמל.

תקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לזרם העתיד יש נוכחות תקשורתית מרשימה בלבנון ובעולם הערבי. אמצעי התקשורת שמפיצים את דעות התנועה כוללים ערוץ טלוויזיה (Future tv) אותו השיק רפיק חרירי בשנת 1993 ,ערוץ החדשות Future news, שהוא ערוץ המשדר 24 שעות ביממה והושק בשנת 2007, וכן תחנת רדיו (Radio orient) שהושקה בשנת 1995, הידועה יותר בשמה הערבי أذاعة الشرق (תחנת המזרח) ועיתון יומי "אלמסתקבל". העיתון הושק בשנת 1995 גם כן על ידי רפיק חרירי, והוא נועד להפיץ את מסרי התנועה לתומכי המפלגה והקואליצייה.