חוק הפעולות הבלתי חוקיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חוק הפעולות הבלתי חוקיותאנגלית: Outlawries Bill) או בשמו המלא החוק הנועד להביא למניעה יותר יעילה של פעולות בלתי חוקיות (A Bill for the more effectual preventing clandestine Outlawries) הוא חוק המובא לדיון בפני בית הנבחרים הבריטי במהלך טקס פתיחת הפרלמנט - הטקס הפותח את המושב השנתי של בית הנבחרים.

החוק המוצע מובא לדיון באופן טקסי בלבד, לאחר שובם של הנבחרים פשוטי העם מבית הלורדים לאחר ששמעו את הנאום מן הכס של מלכת אנגליה והם נתבקשו לדון בו. מטרת הדיון - להראות באופן סמלי כי לפשוטי העם הזכות לקבוע את סדר הדיונים בפרלמנט כרצונם, ואין הם כפופים למלכה.

החוק לא הודפס מעולם והוא נועד רק למטרה טקסית זו. נוהג זה מקורו במאה ה-16. במהלך השנים הוצעו חוקים שונים - ובדרך כלל מדובר היה בחוקים רגילים שלאחר מכן עברו קריאה שנייה והפכו לחוקים.

חוק הפעולות הבלתי חוקיות הוצע לראשונה בשנת 1727 והובא לדיון מאז ועד היום מדי שנה בשנה (למעט 17411742).

החוק המקביל בבית הלורדים הוא חוק המלתחות הנבחרות.

לפני שהפכה הצעת החוק לטקסית, עברו חוקים הדנים באותו נושא מספר פעמים בעבר - הראשון שבהם הוא חוק הפעולות הבלתי חוקיות 1331 והשני החוק למניעת פעולות נסתרות בלתי חוקיות 1588 - שניהם כיום אינם בתוקף.

תוכן החוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

A Bill for the more effectual preventing clandestine Outlawries.

For the more effectual preventing Clandestine Outlawries in Personal Actions, Be it Enacted by the Queen's most excellent Majesty by and with the advice and consent of the Lords Spiritual and Temporal and Commons in this present Parliament assembled and by the authority of the same. That if after the any attorney Solicitor or other person who shall prosecute any person or persons to Outlawry in any action personal wherein no Writ or Exegerit shall be awarded shall make default to send or deliver the Writ of Proclamation to the Sheriff of the proper County where the Defendant shall be dwelling at the time of awarding the Exegerit (the place of such dwelling being known), every such Attorney Solicitor or other person aforesaid making such default being lawfully convicted shall for every such offence forfeit  ; and if the Sheriff (the Writ of Proclamation being duly delivered to him) shall refuse or neglect before the Return of the Writ to make Proclamations according to the directions of the Act made in the thirty-first year of the reign of Queen Elizabeth for the avoiding of privy and secret Outlawries in actions personal, every such Sheriff being lawfully convicted shall for every such refusal or neglect forfeit

תרגום:
חוק המיועד למנוע באופן יותר יעיל פעולות בלתי חוקיות נסתרות.

במטרה למנוע באופן יותר יעיל פעולות בלתי חוקיות נסתרות הנעשות על ידי אנשים באופן אישי, הוד מלכותה המלכה מחוקקת בזה, בעצתם ובהסכמתם ובהרשאתם של הלורדים הדתיים והחילוניים ושל נבחרי העם שנתכנסו בפרלמנט הזה, שאחרי יום ____ כל עורך דין או אדם אחר אשר יעמיד לדין כל אדם או אנשים בגין פעולה בלתי חוקית שנעשתה באשר אין צו או פסיקתא המעניקה סעד ישלחו או יעבירו צו הצהרתי אל השריף של המחוז בו מתגורר הנאשם באותו עת בו ניתן פסק הדין (באשר מקום מגורים זה ידוע) וכל עורך דין זה או אדם אחר כאמור הצריך לעשות כאמור ולא יעשה, ויהא מורשע בדין, יחויב בגין כל עבירה בסך ______ ואם השריף אשר צו הצהרתי זה הועבר אליו כדין יסרב או יתרשל מהעברותו יחויב לעשות הצהרה כאמור ב______ על פי ההנחיות של החוק, אשר הועבר ביום ________ בעוברו על החוק המונע פעלות בלתי חוקיות, וכל שריף המורשע כדין כאמור, בשל סירוב או רשלנות ישלם _______.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]