חזי כאלו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חזי (יחזקאל) כאלו
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 18 בינואר 1952 (בן 72)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות שירות הביטחון הכללי
תפקידים בשירות
תפקידים אזרחיים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חזי (יחזקאל) כָּאלו (נולד ב-18 בינואר 1952) הוא מנהל ישראלי ששימש מנכ"ל בנק ישראל וקודם לכן, ראש האגף היהודי בשירות הביטחון הכללי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יליד ירושלים, בוגר תיכון בויאר. הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות במדעי המדינה של אוניברסיטת חיפה, אותו קיבל במסגרת לימודים בתוכנית החד-שנתית של המכללה לביטחון לאומי.

בשירות הביטחון הכללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שירותו הצבאי בחטיבת גולני הצטרף לשב"כ בו שירת במשך 25 שנים, בין היתר היה ראש לשכתם של ראשי השב"כ אברהם אחיטוב וכן של אברהם שלום בתקופת פרשת קו 300.

כאלו מונה בנובמבר 1993 לראש האגף הלא-ערבי (המוכר גם כ"האגף היהודי") בשב"כ וכיהן בתפקיד במשך כשלוש שנים, בזמן טבח מערת המכפלה ורצח רבין. הוא היה מהאחראים להפעלתו של אבישי רביב כסוכן בקרב פעילי ימין קיצוניים.[1] בשנת 1999 התפרסם "מסמך רביב"[2] שהוא פרוטוקול של ישיבה שהתקיימה ב-1996 במשרד המשפטים בין בכירי המשרד לאנשי השב"כ (ובהם כאלו), בנוגע להפעלתו של רביב. על פי המסמך, כאלו, שהיה אחראי הפעלתו של רביב, אמר באותו דיון: "בדיון אצלנו הוחלט שהאיש לא נשלט ואי אפשר להמשיך להפעיל אותו בצורה כזו. אבל קבענו כללים חדשים של הפעלה, ניתוק, בדיקה פסיכולוגית. הובהר לו שככה לא נמשיך, ושלא תינתן לו חסינות על עבירות שיבצע".[3] כאלו הכחיש את המיוחס לו וטען כי דבריו בפרוטוקול מתומצתים ולא שיקפו את מה שבאמת אמר. ועדת שמגר שחקרה את הרצח לא הסיקה מסקנות אישיות בנוגע לכאלו,[4] אך ביקרה את צורת הפעלתו של הסוכן אבישי רביב, שהיה תחת אחריותו.[5] בתחילת 1996 הוא עבר לתפקיד ראש אגף משאבי אנוש והדרכה, תפקיד בו כיהן כשנתיים ואז סיים את עבודתו בשב"כ.

לאחר פרישתו מהשב"כ[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פרישתו מהשב"כ מונה לסמנכ"ל תכנון ומידע בשירותי בריאות כללית, ובהמשך עבר לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש ומידע. כאלו התמודד על תפקיד מנכ"ל קופת חולים הכללית ומנכ"ל רכבת ישראל, אך לא זכה בתפקידים.[5] בפברואר 2008 עזב את קופת חולים כללית.

ב-26 באוקטובר 2008 מונה למנכ"ל בנק ישראל על ידי הנגיד סטנלי פישר.[6] היה אחראי על מספר מחלקות וחטיבות בבנק: המטבע, חשבות, תשלומים וסליקה, טכנולוגיית המידע ומשאבי אנוש ומנהל.[7]

כאלו שימש כיו"ר וועדת ההיגוי הפנימית של הבנק לפרויקט הקמת מאגר נתוני אשראי והוביל את הקמתו,[1] כחלק מתהליך הקמת המאגר בהתאם לחוק נתוני אשראי התשע"ו - 2016, והיה אחראי גם על שיפוץ מבנה הבנק בירושלים בבנק ישראל. בספטמבר 2020 סיים את עבודתו בבנק ישראל, והצטרף למועצה המייעצת של קרן הון הסיכון sibf ומשמש כדירקטור במספר חברות בקרן. כמו כן, משמש בהתנדבות כיו״ר עמותת ״טק-קריירה״ העוסקת בהכשרה והשמה של צעירים יוצאי אתיופיה בתחום ההיי-טק.

באוקטובר 2021 יצא לאור, בהוצאת "ידיעות ספרים", ספרו "דמו הותר - רצח רבין: עדות מבפנים".

כאלו נשוי ואב לשלושה. הוא מתגורר בכוכב יאיר צור יגאל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]