חיים בלתי צפויים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיים בלתי צפויים
Life Unexpected
סוגה דרמה
יוצרים ליז טיגלאר עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי גארי פלידיר
שחקנים

בריט רוברטסון
שירי אפלבי

קריסטופר פולאה
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 26 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק Gary Fleder עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל ליז טיגלאר, Gary Fleder, Janet Leahy עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Mojo Films, CBS Television Studios & Warner Bros. Television
הפצה האחים וורנר טלוויזיה, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ונקובר, קנדה
מוזיקה David Baerwald עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור The CW עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל HOT3, HOT V.O.D
פורמט (תמונה) 720p
תקופת שידור מקורית 18 בינואר 201018 בינואר 2011
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה באנגלית
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיים בלתי צפוייםאנגלית: Life Unexpected) היא סדרת דרמה ששודרה ברשת הטלוויזיה האמריקאית The CW במשך 2 עונות. העונה הראשונה כללה 13 פרקים והחלה ב-18 בינואר 2010.

העונה הראשונה זכתה לביקורות חיוביות ורייטינג מפתיע (ממוצע של 2.02 מיליון איש) שהובילו להזמנת עונה שנייה לסדרה שהחלה ב-14 בספטמבר 2010. עם זאת, אחוזי הצפייה בעונה הזאת ירדו ל-1.5 מיליון, מה שגרם לביטול הסדרה בתום עונתה השנייה.

למרות שבוטלה, הכותבים קיבלו התראה על ביטולה מספיק זמן כדי שיוכלו לסגור את העלילה ולסיים את הסדרה כראוי. פרק סיום כפול (פרקים 12 ו-13) שודר ביום שלישי 18 בינואר 2011, בדיוק שנה אחרי ש"חיים בלתי צפויים" שודרה בפעם הראשונה.

בישראל, עונתה הראשונה של הסדרה שודרה במאי 2010 והעונה השנייה שודרה החל במאי 2011 ב-HOT3.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקס, היא נערה מתבגרת שגדלה במשפחות אומנות כל חייה. אמה, קייט קסידי, מסרה אותה לאימוץ כשהייתה נערה מתוך אמונה שיוכלו למצוא לה בית טוב יותר.

לקס נולדה עם מום בלב ולבסוף לא אומצה מעולם. ביום הולדתה ה-16 מחליטה לקס לבקש "אמנציפציה לקטין" ולמעשה לעזוב את המשפחות האומנות שהתייחסו אלייה באופן מגעיל. כדי לקבל את הזכויות האלו, על לקס לקבל חתימה מהוריה הביולוגיים. לקס מוצאת את אביה, נייט בייזל (בייז) שמנהל פאב למחייתו. בייז גר עם שני שותפים ומבלה את רוב זמנו בשתייה ומרדף אחרי נשים. ברגע שהוא פוגש את לקס, הוא מגלה לה מי היא אימה הביולוגית - קייט קסידי, שדרנית הרדיו המפורסמת בפורטלנד, שהיה לה סטוץ עם בייז בתקופת התיכון.

הסדרה עוקבת אחרי לקס, קייט ובייז והאנשים הסובבים אותם. קייט עומדת להתחתן עם שותפה לרדיו, ראיין ובמקביל לקס עוברת לגור איתם בבית. בייז מגלה שיש לו רגשות כלפי קייט למרות שלא נפגש עמה מאז שסיימו את התיכון. לקס לומדת לקבל את הוריה שמסרו אותה לאימוץ ומתחילה לחיות במשפחה יציבה כמו שחלמה עליה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות עונה פרקים
בריט רוברטסון לקס קסידי 1-2 26
שירי אפלבי קתרין (קייט) קסידי-תומאס 1-2 26
קריסטופר פולאה נת'נאל (בייז) בייזל 1-2 26
אוסטין באסיס מ'תיו (מאט) רוג'רס 1-2 19
קֶר סמית ריאן תומאס 1-2 26

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרוס אובר עם "מגרש ביתי"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניסיון למשוך צופים ל"חיים בלתי צפויים", The CW ערכה פרק קרוס אובר שבו פרק של הסדרה "מגרש ביתי" יתחבר בעלילה ל"חיים בלתי צפויים". הפרק שודר ב-12 באוקטובר 2010 שם 2 דמויות מ"מגרש ביתי" נוסעות לפסטיבל שירים שמתקיים בפורטלנד, שם מתרחשת "חיים בלתי צפויים". בפרק הופיעו מספר זמרים אמיתיים כמו בן ליי (ששיריו הופיעו בסדרה) ו-Rain Perry ששירה "Beautiful Tree" משמש כשיר הפתיחה של "חיים בלתי צפויים".

פיתוח והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחירת השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2009, כשהחלו לעבוד על הסדרה הוצע השם "שנות אור" (Light Years) כשם לסדרה אך היוצרת, ליז טיגלאר אמרה שהשם "מזכיר מדע-בדיוני" לכן שונה ל-LUX (שמה של הדמות הראשית, לקס) ובהמשך הורחב ל-Life UnXpected (עם הדגשת ה-LUX). אך כשהציגה רשת הטלוויזיה The CW את הסדרה לראשונה, שמה היה "בהשגחת הורים" (Parental Discretion Advised). ביוני באותה שנה, הרשת החזירה את השם המקורי. לבסוף השם שנבחר הוא Life Unexpected (בלי הדגשת אותיות).

אתרי צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה אמנם מתרחשת בעיר פורטלנד שבמדינת אורגון, אך צולמה בכלל בעיר ונקובר שבקנדה. אתרים שונים כמו "תיכון ווסטמונט" שנמצאים כביכול בפורטלנד צולמו בצפון ונקובר וריצ'מונד כמו גם הפאב של בייז ה-"Open Bar" נמצא בגראנוויל איילנד שבונקובר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]