חלומות בהקיציס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חלומות בהקיציס
לוגו התוכנית
לוגו התוכנית
סוגה בידור, קומדיה, מערכונים
יוצרים שי שטרן, רשף לוי, איל קיציס, טל פרידמן
כותבים ליאור כפיר רפאל, גדי רויז, יובל פרידמן, רשף לוי
בימוי אמיר אוקרייניץ
מנחים איל קיציס
שחקנים טל פרידמן
משתתפים אורחים שונים
פרסים 2 פרסי מסך הזהב לתוכנית האירוח
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
הפקה
חברת הפקה שידורי קשת
אתר צילומים אולפני מימד
אורך פרק 60-120 דקות
שידור
רשת שידור בישראל שידורי קשת (ערוץ 2)
פורמט (תמונה) SDTV 4:3
פורמט (קול) סטריאו
תקופת שידור מקורית 28 בינואר 199922 במאי 2003 (60 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חלומות בהקיציס הייתה תוכנית בידור ישראלית ששודרה בשנים 1999 - 2003, בהנחיית איל קיציס ובהשתתפות טל פרידמן בדמויות שונות.

התוכנית עלתה ברצועת הלייט-נייט החדשה של "שידורי קשת" בערוץ 2 יחד עם תוכניתה של דנה מודן "יחסים מסוכנים", בעקבות הצלחת תוכנית הלייט-נייט "פרפר לילה" של הזכיינית "רשת".

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה עלתה לשידור בינואר 1999 ובה גילם פרידמן דמות בשם "מיכי שפיכי", שתואר כבן תשחורת היפראקטיבי, וכן דמויות מפורסמות נוספות כגון מדונה, ארנולד שוורצנגר וג'יימס בונד. בנוסף השתתפו בעונה זו אורחים אלמוניים הידועים בחוגים מסוימים בכישרונות מיוחדים או סיפורים וחוויות יוצאי דופן ובנוסף גם אודי ואביעד הגישו פינה קומית. האולפן בעונה זו התאפיין ברקע גוני אנימציית הפתיח של התוכנית. עונה זו קיבלה ביקורות שליליות ורייטינג נמוך.

העונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השנייה, אשר החלה בסוף 1999, פרידמן המשיך להופיע בתור דמויות מפורסמות כגון ברבי, הדבורה מאיה, סינדרלה, מלאך המוות ויוסף טרומפלדור. עונה זו נסובה סביב תחרות בשם "משימה בלתי אפשרית", אשר במסגרתה המשיכו להופיע אורחים אלמוניים ויוצאי דופן בסגנון המוכר של התוכנית, אשר חלקם הופיעו לפני כן בעונה הראשונה. מראה האולפן השתנה לרקע דמוי קיר לבנים, אשר נשאר גם בעונה שלאחריה. העונה השנייה העלתה את התוכנית למעמד קאלט בעקבות אמרות כנף שונות אשר נאמרו בכל פרק (ביניהן "זה לא סקורסיזי", "מה, כבר נגמר?" ועוד). בעקבות זאת חדרה התוכנית משמעותית לתודעת הקהל והפכה לאחת מתוכניות הבידור הזכורות והמצוטטות בערוץ 2.

העונה השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שידור העונה השלישית החל בקיץ 2001 והפעם פרידמן גילם חיות שונות, כגון צב, נחש, פיל, כריש וצבוע, אשר מחפשות אנשים שיאמצו אותן. בעונה זו האורחים המפורסמים התחרו ביניהם על פרס כספי בסך 6 שקלים ו-60 אגורות, בשעשועון פיקטיבי כפרודיה על התוכנית "מי רוצה להיות מיליונר?" אשר זכתה להצלחה בתקופה זו. גם במסגרת זו המשיכו להופיע בתוכנית אורחים בסגנון המוכר מהעונות הקודמות, ועונה זו המשיכה את הצלחת העונה השנייה.

העונה הרביעית - "נבחרת החלומות בהקיציס"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הרביעית, אשר עלתה לשידור בשנת 2002, שודרג שם התוכנית ל"נבחרת החלומות בהקיציס" וכן היא שודרה בשעה מעט מוקדמת יותר ושינתה מעט את מתכונתה. האולפן המוכר הוחלף באולפן גדול ואדום. בעונה זו האורחים נאלצו להיאבק על ה"רייטינג" שלהם על ידי ביצוע מעשים ביזאריים (לדוגמה, אבי גרייניק שר "יפה שלי" ברומנית). תפקידו של טל פרידמן הפך לדמות המתרוצצת בין פינות, פעם בתור שמחה המבקרת ופעם בתור שלי יחימוביץ', וכן שב לגלם דמויות מפורסמות שונות בדומה לשתי העונות הראשונות. הפורמט המחודש לא זכה להצלחה בקרב הצופים. בתוכנית סיום העונה, אשר שודרה במאי 2003, כוכבי ויוצרי התוכנית נפרדו מהצופים באווירת סיכום תקופת "חלומות בהקיציס" ובכך הסתמן סיומה של התוכנית.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכניות זכתה פעמיים בפרס מסך הזהב בקטגוריית תוכנית האירוח.

שידורים חוזרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנות ה-2000 שודרו בערוץ ביפ בשידורים חוזרים העונה השנייה והשלישית של התוכנית, כאשר פרקי העונה השנייה נערכו מחדש ושודרו בגרסה מקוצרת יותר ללא הפינות וללא הצגת אורח נוסף שהצטרף בשלב מאוחר יותר בחלק מהתוכניות (אבי ביטר, סער בדישי, אילנה אביטל ועוד). העונה השלישית שודרה בערוץ כמעט ללא שינויים.

העונה הראשונה של התכנית לא שודרה שוב במשך שנים רבות, עד אוגוסט 2022, כאשר הועלו שלוש העונות הראשונות של התוכנית לצפייה בשירות "12+" של הזכיינית קשת. העונה הרביעית של התוכנית לא שודרה שוב מאז שידורה הראשון בערוץ 2.

משתתפים קבועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • DJ נועמה - נעמה יוגב, התקליטנית בעונות הראשונות של התוכנית, הגישה פינות מוזיקליות.
  • אילן הברמן - אילן אביצור, ברמן שהגיש פינת מתכוני קוקטיילים בעונה הראשונה. כניסתו לוותה בשירת "הוא שיכור, הוא שיכור, הוא שיכור".
  • צ'ינו הטבח המשוגע - קובי נעים, המכונה צ'ינו, חד את האורחים חידות פנטומימה.
  • מאיה קלוג - עורכת התוכנית, הגישה משחק בו סיפרו האורחים סיפורים או פרטי טריוויה על עצמם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]