חן אהרוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חן אהרוני
חן אהרוני ב-2022
חן אהרוני ב-2022
לידה 12 באפריל 1990 (בן 34)
חולון
שם לידה חן ישעיהו אהרוני
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007
עיסוק זמר, מוזיקאי ומנחה טלוויזיה
סוגה פופ, R&B
חברת תקליטים Mobile1 Music
שיתופי פעולה בולטים אסתי גינזבורג, האולטראס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חן אהרוני (נולד ב-12 באפריל 1990 בחולון, ישראל) הוא זמר, מוזיקאי ומנחה טלוויזיה ישראלי. התפרסם בשנת 2007 בשל השתתפותו בתוכנית הריאליטי "כוכב נולד" בעונתה החמישית. אהרוני היה אחד ממרימי המופע Locura יחד עם פליפה קולומבו, רוסיו איגרסבל ופלורנסיה ברטוטי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חן ישעיהו אהרוני נולד והתחנך בחולון לתקווה אהרוני, ספורטאית נכים, אלופת ישראל בטניס כיסאות גלגלים ועובדת בזק ולששון אהרוני, ספורטאי נכים, אלוף אולימפי בסיף וכדורסל במשחקים הפאראלימפיים. מגיל צעיר הוא שר והופיע במסגרות בית סיפריות ולהקות נוער.

בגיל 14 השתתף במופע חנוכה "שיר נולד" כאחד מילדי המופע שכלל ילדים מכל קשת הגילאים כמו רוני דלומי, עומר אדם מאי מלר ועוד. במופע הוא ביצע בחי את השיר "עודני ילד" לצד הזמר אמיר פיי גוטמן.

כוכב נולד 5 (2007)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007, בגיל 17, ניגש אהרוני לאודישנים והתקבל לעונה החמישית של התוכנית כוכב נולד והיה לאחד מהמתמודדים הצעירים שהיו בתוכנית. על אף שהודח במהלך התוכנית, חזר אהרוני לתחרות שבוע אחר כך במסגרת "גלגל ההצלה" והצליח להגיע לשלבים הגבוהים והמכריעים. את התוכנית סיים כשהוא במקום הרביעי, לאחר התמודדות מול שלומי בראל, אשר הגיע לגמר התחרות. בסיום עונה זו זכה בועז מעודה במקום הראשון. משום היותו אחד מהמתמודדים הבולטים באותה עונה, ועל אף שלא זכה ולא העפיל לגמר, קיבל אהרוני חוזה הקלטות בחברת "NMC" אותו בחר לבסוף לא לממש.

במהלך התוכנית התמקד אהרוני בעיקר בביצועים בסגנון פופ לשירים אותם בחר. בין השירים הבולטים שביצע אהרוני היו "עושה לי את זה" של אייל שחר, "מגדלור" של מיקה קרני ו"שיר לערב חג" שבוצע במקור על ידי מירי אלוני אותו ביצע יחד עם הזוכה במקום השני, מארינה מקסימיליאן בלומין.

בשנת 2008 החל אהרוני להנחות את התוכנית "רעש" בערוץ 24 (ערוץ המוזיקה הישראלי) ואף ביצע את שיר הנושא לתוכנית אשר כתב סהר חגי והלחין והפיק ניצן קייקוב. התוכנית נמשכה שתי עונות במהלכן נבחר אהרוני לככב בקמפיין של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול המעודד צעירים להיות "היי בנטורל" ולהשתתף בהצגת חנוכה "אי המטמון".

באוגוסט 2008 התגייס אהרוני לצה"ל. במהלך שירותו הצבאי שימש כנציג חיל השריון במיצג החיילות בתל השומר, כרכז נפגעים בחיל השריון וכמנחה ב"פסטיבל המתגייסים" של האגודה למען החייל שמתקיים מדי שנה בפארק הירקון תל אביב.

אלבום ראשון (2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2009, בעודו חייל, החל את העבודה על אלבום הבכורה שלו, הנושא את שמו (חן אהרוני), שהופק על ידי ניצן קייקוב, ואף החל להוציא לאור סינגלים מתוכו כמו "ברחוב", "כל מה שרציתי", ו"נשימה" עם הדוגמנית אסתי גינזבורג שעברו פלייליסטים בתחנות גדולות כמו גלגלצ, רשת ג ותחנות רדיו נוספות.

באותה שנה כיכב אהרוני ברשימת 100 הכוכבים החמים של ישראל של השבועון "ראש1" מבית "ידיעות אחרונות" ומוקם בין 20 הגדולים שנה שנייה ברציפות. ב-22 ביוני 2011 סיים אהרוני את שירותו בצה"ל.

ב-23 בדצמבר 2010 הוציא לאור את אלבום הבכורה שלו, "חן אהרוני". השיר "נשימה" מהאלבום, אותו שר אהרוני בדואט עם הדוגמנית אסתי גינזבורג, זכה להצלחה והגיע לצמרות מצעדי הפזמונים והמצעדים השנתיים.

בגיליון ראש השנה של השבועון "פנאי פלוס" מבית "ידיעות אחרונות", שיצא ב-29 בספטמבר 2011, נבחר האלבום "חן אהרוני" לאחד מעשרת האלבומים הטובים ביותר שיצאו בשנה העברית החולפת, לצד שמות כמו דודו טסה, ברי סחרוף ונועם רותם.

ב-2010 הנחה את טקס פרסי KCA של ערוץ ניקולדיאון בישראל לצד ליטל רוזנצוייג.

קדם-אירוויזיון (2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

חן אהרוני, בקדם אירוויזיון 2011

בתחילת שנת 2011 השתתף בתחרות הקדם-אירוויזיון עם השיר "אור" אותו כתב סהר חגי והלחין/הפיק ניצן קייקוב. השיר זכה במקום הרביעי, ואילו במקום הראשון זכתה הזמרת דנה אינטרנשיונל עם השיר "דינג דונג". דנה אינטרנשיונל ייצגה את ישראל באירוויזיון 2011, שנערך בגרמניה.

בעקבות השתתפותו בקדם ואהדת מעריצי התחרות לשירו "אור" הוזמן אהרוני לסיבובי הופעות ברחבי אירופה באירועי אירוויזיון והפך לאחד האמנים הישראלים האהובים על חובבי התחרות.

אלבום שני (2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2012 הוציא אהרוני לאור את אלבומו השני ("נוסע רחוק") ופתח את סיבוב ההופעות החדש הקרוי על שם האלבום. מתוך "נוסע רחוק" יצאו לאור הסינגלים: 'הולך לשם', 'משהו חסר', שיר הנושא 'נוסע רחוק', "חמש דקות" שכתב, הלחין והפיק ג'וני גולדשטיין מהרכב המצליח TYP ו'מאמי', חידוש לאופרת הרוק שבוצע במקור על ידי ארנון צדוק. השיר צעד 4 שבועות במקום הראשון במצעד של המדינה - המצעד הרשמי של ynet, רדיו תל אביב והתחנות האזוריות.

על האלבום עבד אהרוני עם יוצרים ומפיקים מוכרים ומוצלחים כגון ניצן קייקוב, ג'וני גולדשטיין, אורי אבני, אייל שחר, סהר חגי, מיטל דה רזון ועוד. המופע והאלבום קיבלו ביקורות חיוביות.

באפריל 2012, הוציא אהרוני את השיר "שב בשקט ילד" במסגרת הפרויקט "הקול עוד נשאר" בשיתוף עם רשת ג' ומשרד ההסברה והתפוצות לזיכרון השואה.

במאי 2012, נבחר להנחות את התכנית שמלווה את עונת העשור של כוכב נולד באתר מאקו שליוותה את העונה מאחורי הקלעים עד הגמר הגדול.

בספטמבר 2014 חזר שיר הנושא "נוסע רחוק" לכותרות כשארגון פרו-ישראלי מאירלנד, אירים למען ישראל, החליט לעשות מעשה ולהכניס אותו למצעד השירים האירי לאחר שנשמעו קריאות לחרם תרבותי על ישראל בעקבות מבצע צוק איתן - השיר טיפס עד למקום ה-14 במצעד האייטונס הרשמי באירלנד[1].

אקס פקטור בריטניה (2013)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך 2013 נבחן אהרוני לעונתה העשירית של תוכנית הכישרונות "אקס פקטור" בגרסתה הבריטית. מתוך 100 אלף נבחנים עבר אהרוני שלושה אודישנים מול מפיקי התוכנית ואחריהם הגיע לאודישן הראשון מול השופטים ניקול שרזינגר, גרי בארלו, שרון אוסבורן ולואי וולש.

אהרוני ביצע את "I Knew You Were Trouble" של הזמרת האמריקאית טיילור סוויפט ועבר פה אחד לשלב הבא. האודישן השני נערך בוומבלי ארנה מול קהל של 5,000 איש בו ביצע אהרוני את השיר "Back For Good" של הלהקה הבריטית טייק דאט בשילוב עם השיר "Want You Back" של שר לויד וקיבל 3 כן ולא אחד מיוצר השיר גרי בארלו שלא אהב את הגרסה החדשה, ועבר לשלב מחנה האימונים אליו הגיעו רק 80 מתמודדים מכל הקטגוריות.

במחנה האימונים נחשפו המנטורים של הקבוצות. לואי וולש קיבל את הבנים, ואהרוני הודח לפני שלב בתי השופטים. במהלך האודישנים מאט ריצ'רדסון מנחה התוכנית המלווה ה"אקסטרה פקטור" לבש חולצה בה נכתב "I LOVE CHEN" והרעיף את אהבתו על חן וציין כי הוא מעריץ אותו עוד לפני שנבחן לאקס פקטור בריטניה.

כשחזר לישראל באוקטובר 2013 נבחר אהרוני להנחות את הגרסה הישראלית ל"אקסטרה פקטור", "מבזק ה-X", עבור זכיינית "רשת" של ערוץ 2. התוכנית מביאה למסך את המתרחש מאחורי הקלעים של "אקס פקטור" ומסקרת את ההתפתחויות בתוכנית.

מיני-אלבום בינלאומי ושירים חדשים (2014–2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 באוקטובר 2013 הוציא אהרוני לאור להורדה מוקדמת באייטונס את הסינגל הראשון שלו מתוך המיני-אלבום הבינלאומי שלו שנקרא "Crazy" והגיע למקום ה-4 במצעד השירים בחנות הישראלית. ב-21 באוקטובר 2013 השיר יצא רשמית לתחנות הרדיו. ב-8 ביולי 2014 הועלה להורדה באייטונס השיר השני, "Love Suicide", אותו הלחין אהרוני יחד עם רובי פאייר שגם הפיק למילים של דולב רם. השיר הגיע למקום הראשון במצעד ההורדות באייטונס תוך 12 שעות בלבד ושמר על מקומו לאורך השבוע.

עם פריצת מבצע צוק איתן נדחתה יציאתו הרשמית של השיר לתחנות הרדיו וב-9 באוגוסט השיר עלה בבכורה באתר MAKO וכשבועיים לאחר מכן נכנס לרשימת ההשמעה של MTV ישראל.

בשנים שבאו אחרי הוציא אהרוני 3 סינגלים שלא נכללו באלבום חדש.

ביוני 2015 הוא הוציא לתחנות הרדיו את השיר "זרים" אותו כתב והלחין להפקה של ניצן קייקוב. בראיון שנתן ל-ynet עם יציאת השיר סיפר שהחשיפה שההשתתפות שלו באקס פקטור קיבלה בארץ הבהילה אותו ושהוא טופל בכדורים נוגדי דיכאון "נורא נבהלתי מהעוצמה של זה. פתאום אתה צריך להילחם בשיניים. זו הייתה שנת שבירה, אפילו סוג של התעייפות"[2].

בדצמבר 2015 הוציא את השיר "נותנת לי בית", שכתב והלחין יחד עם סהר חגי והפיקו חן יעקובסון וגיא בן חמו. השיר הגיע למקום ה-2 ברשימת ההשמעות השבועיות לפי מדיה פורסט. הקליפ שודר בכל תחנות הטלוויזיה והפך לויראלי באפליקציית מיוזיקלי.

ב-5 בדצמבר 2016 שיתף פעולה עם די-גיי אונלי (גיל ויין). השניים שחררו את השיר "אין לי יום" אותו כתב הלחין והפיק ווין.

הכוכב הבא לאירוויזיון (2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2017 פרסם אהרוני את השיר "אהבה בלב" אותו כתב והלחין אברוני יחד עם ניצן קייקוב שהפיק מוזיקלית. השיר והקליפ זכו להצלחה עם מעל למיליון וחצי צפיות והשמעות רבות.

בספטמבר 2017, בגיל 27, אהרוני התמודד בעונה החמישית של התוכנית הכוכב הבא לאירוויזיון בניסיון שני להגיע אל האירוויזיון.

פרק האודישן שלו, בו ביצע את השיר "Wrecking Ball" של הזמרת האמריקאית מיילי סיירוס, וזכה לציון של 94%, שודר ב-31 באוקטובר, יום השידורים האחרון של ערוץ 22, ובכך הפך אהרוני למתמודד הריאליטי האחרון ששודר בערוץ 22 אי פעם. במהלך העונה ביצע שירים שונים בעברית ובאנגלית וניצח בכל הדו קרבים עד הגיעו לגמר הגדול. בין ביצועיו הבולטים: "Can't Feel My Face" של דה ויקנד, "רוקדת" של אניה בוקשטיין והדי-ג'יי עופר ניסים ו-"Symphony" של קלין בנדיט וזארה לארסון.

אהרוני העפיל לתוכנית הגמר שנערכה ב-13 בפברואר 2018 לצד נטע ברזילי, ריקי בן ארי ויהונתן מרגי, וסיים במקום הרביעי.

כחודש אחרי, ב-21 במרץ, הוציא יחד עם הרכב האולטראס את השיר "בואי נרקוד", אותו כתבו והלחינו יחד עם סהר חגי וניצן קייקוב שגם הפיק מוזיקלית. השיר והקליפ זכו להצלחה גדולה. השיר נכלל ברשימות ההשמעה של כל תחנות הרדיו המובילות, כולל גלגלצ, שם השיר הגיע למקום ה-5 במצעד השבועי. הקליפ שהה חודש שלם במקום הראשון במצעד הקליפים המשודרים ביותר לפי מדיה פורסט.

ב-22 בדצמבר נבחר אהרוני להחנות את משדר ההתרמה למען ארגון שלווה בשידורי קשת 12 בשידור חי לצד המגישה מעיין אדם.

בדצמבר 2018 השיק מופע חדש בזאפה תל אביב, איתו הופיע בכל רחבי ישראל.

באפריל 2019 לקראת אירועי האירוויזיון בתל אביב שחרר ביחד עם המפיק הנרי גרסת כיסוי לקלאסיקת האירוויזיון "Tu te reconnaîtras" של הזמרת אן-מארי דוד איתו הוא הופיע, לראשונה בחייו, במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ואחריו בבמה המרכזית של מצעד הגאווה בתל אביב ביוני 2019.

אלבום שלישי (2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2020 החל לעבוד ולהקליט את אלבום האולפן הרשמי השלישי שלו. באפריל 2020 עם פרוץ מגפת הקורונה בישראל, החל לשתף אהרוני בחשבון האינסטגרם שלו קטעים מהאלבום.

ב-12 בינואר 2021 הוציא את השיר "אני בחוץ", אותו כתב והלחין עם לידור סעדיה. לשיר צולם קליפ, שביים דודו ואזנה ונכנס לפלייליסטים של ערוץ המוזיקה ו-MTV ישראל. ב-4 במאי נכנס השיר לפלייליסט של גלגלצ.

בשנת 2022 לקח אהרוני חלק בכתיבת השיר "I.M", יחד עם המלחין לידור סעדיה ויוצא קדם-אירוויזיון 2013 אסי טל, שנבחר עבור מיכאל בן דוד לגמר העונה הרביעית של אקס פקטור ישראל. מיכאל זכה במקום הראשון בגמר ולפיכך I.M נבחר להיות השיר של ישראל באירוויזיון 2022. בשנת 2023, הוציא שיר גאווה עם עינת מהיח"צ (דולב מסיקה) בשם "פיפי ברמות"[3].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 בינואר 2019 פרסם אהרוני בחשבון האינסטגרם שלו כי הוא פאנסקסואל[4], וציין שניהל בעבר מערכות יחסים גם עם גברים וגם עם נשים ושתמיד ידע בדבר נטייתו המינית אך לא רצה להגדיר אותה בשם[5].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חן אהרוני בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מיקי לוין, התשובה לחרם באירלנד: חן אהרוני, במקור, באתר מעריב אונליין, 3 בספטמבר 2014; כעת, מתוך ארכיון האינטרנט "archive.is"
  2. ^ עמי פרידמן, נופל וקם: חן אהרוני כבר לא חולם באנגלית, באתר ynet, 12 ביוני 2015
  3. ^ עינת מהיח"צ עם חן אהרוני - פיפי ברמות | שיר הגאווה הלא רשמי!, נבדק ב-2023-06-10
  4. ^ חן אהרוני, ברשת החברתית אינסטגרם
  5. ^ חן אהרוני יוצא מהארון: "החלטתי להפסיק לפחד", באתר ‏מאקו‏, 1 בינואר 2019