חרות אשכנזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חרות אשכנזי
לידה רחובות, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2000
עיסוק שחקנית
מקום לימודים סטודיו למשחק ניסן נתיב
בן זוג גרי רופמן
מספר צאצאים 2
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חרות אשכנזי היא שחקנית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חרות אשכנזי נולדה וגדלה ברחובות. החלה לשחק בחוג העירוני לנוער, בבימת הנוער העירונית של רחובות מכיתה ז' עד י"ב, במהלך חטיבת הביניים והתיכון. בתקופת התיכון גם השתתפה בחוג דרמה של נוער הבימה בתיאטרון "הבימה". בצבא שירתה שנה בלהקה צבאית של חיל החינוך בשם "קברט בנות", ואחר כך שנה בתיאטרון צה"ל, בו שיחקה במחזה "טירונות בנות" מאת הלל מיטלפונקט ובבימויו של עמרי ניצן.

בתום שירותה הצבאי אשכנזי החלה ללמוד בסטודיו למשחק ניסן נתיב בתל אביב, בו למדה שלוש שנים (1998-1995). מיד בסיום הלימודים נכנסה לתיאטרון הקאמרי בו שיחקה עד 2018. תפקידה הראשון היה כשחקנית מחליפה בהצגה "רצח", מאת חנוך לוין, ואחר-כך בשנת 2000 בהצגה "קרום" של לוין, בבימויו של מיכאל גורביץ', שם גילמה את דמותה של צוויוי, נערת חלומותיו של קרום. על תפקידה ב"קרום" הייתה אשכנזי מועמדת לפרס התיאטרון הישראלי כשחקנית המבטיחה ב-2000. באותה שנה זכתה במלגת שחקנית צעירה מבטיחה של הקאמרי על-שם עדנה פלידל.

אשכנזי נסעה ללונדון ב-1999, שם עשתה במשך שנה תואר בבימוי באוניברסיטת מידלסקס. לאחר שובה, שבה לתיאטרון הקאמרי. ב-2001 שיחקה בהצגה "הרב קמע", מאת שמואל הספרי, לפי "טרטיף" של מולייר, קומדיה משפחתית מצחיקה, שם גילמה את דמותה של הבת. ובהצגה "ליסיסטרטה 2000" מאת ענת גוב בבימויה של עדנה מזי"א. ב-2003 שיחקה ב"טובים השניים", קומדיית מצבים של המחזאי הבריטי ריי קוני, בה גילמה את דמותה של משרתת ספרדייה בבית מלון, ההצגה המצליחה רצה 350 פעמים. ב-2003 השתתפה בקברט הסאטירי "השמיים הם הגבול" מאת אפרים סידון, לצידם של טוביה צפיר, שלמה וישינסקי ושרון אלימלך, בו שיחקה ושרה.

ב-2004 השתתפה אשכנזי בהצגה "עיר הנפט" מאת הלל מיטלפונקט, בה שיחקה חיילת בלהקת צבאית, במסגרת התפקיד גם שרה. ב-2006 השתתפה בהצגה "גיבור מעמד הפועלים" מאת יהושוע סובול, בבימויו של עודד קוטלר. המחזה נכתב על-סמך מקרה אמיתי של פיטורים של נהגי אוטובוס בדרום. אשכנזי שיחקה בו בת, שכתוצאה מפטוריו של אביו של ארוסה, נהג האוטובוס, מבטלים את חתונתה. ב-2007 שיחקה בהצגה "מותו של סוכן", מאת ארתור מילר, בבימויו של מיכה לבינסון, שם שיחקה את אחת מנשות הבר.[1]

ב-2006 השתתפה בסדנה שעודד קוטלר העביר בתיאטרון גבעתיים, בסיומה העלו מופע בשם "מובטל נולד", שנכתב על-סמך סצנות שנכתבו בסדנה על חיי מובטלים.

אשכנזי עשתה בשנים 2005–2006 לימודי תעודה בתרגום ועריכה באוניברסיטת תל אביב. בסמוך ללימודים תרגמה מאנגלית לעברית את המחזה "היערות" של דייוויד מאמט, והעלתה אותו בבית ציוני אמריקה ב-2008. היא שיחקה והפיקה את המחזה ביחד עם דניאל ברונפמן. זהו סיפורן של רות וניק, שתי נפשות תועות, ועל לילה אחד בחייהם שמשנה אותם. באוגוסט 2007 השתתפה בקורס למשחק מול מצלמה בברצלונה במשך חודש. מאז מאי 2008 משתתפת במחזמר "כנר על הגג" שרץ עד 2012 מעל 350 הצגות.

חרות אשכנזי כתבה את "ממלכת השוקולד של תותי", הצגת יחיד לילדים בחרוזים, אותה היא מפיקה ובה היא גם משחקת, הבמאי הוא יניב חיים. ההצגה הוצגה לראשונה בפסטיבל תיאטרונטו באפריל 2009, ומאז ועד 2012 היא רצה במקומות שונים. בהצגה אשכנזי מגלמת מוכרת בחנות שוקולד בשם תותי, והיא מגלמת גם את כל הלקוחות שלה, כ-8 דמויות, בכלל זה ילדה, ילד, זקן וזקנה, אמא, עולה חדש ועוד. אשכנזי הופיעה בהצגות פרינג' ושיחקה בהצגות ילדים שונות, בכלל זה בתיאטרון אורנה פורת ובתיאטרון הארצי לנוער. היא גם שיחקה בהצגות חינוכיות שונות במסגרת סל תרבות לנוער של משרד החינוך.

חרות אשכנזי כתבה את הספר "על אהבה ושוקולד", שראה אור בהוצאת מעריב בשנת 2009. בספר מסופרים סיפורים קצרים על אהבה, כשבסוף כל סיפור מובא מתכון קצר ומתוק.

בשנת [דרושה הבהרה] 2012 אשכנזי עשתה תזה לתואר שני בנושא דרמה אמריקאית מודרנית פמיניסטית, בחוג לספרות משווה באוניברסיטת בר-אילן, בהדרכת ד"ר שרון אהרונסון. היא לימדה דרמה בבתי ספר שונים, הופיעה בכמה פרסומות ודיבבה מספר סדרות הילדים.

חרות אשכנזי נשואה לגרי רופמן, אנימטור במקצועו, ולהם שני ילדים.

תפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הצגות בתיאטרון "הקאמרי":
הצגה מחזאי תפקיד במאי
רצח חנוך לוין הילדה עמרי ניצן
אויב העם איבסן הבת עמרי ניצן
קרום חנוך לוין צוויצי מיקי גורביץ'
ליזיסטרטה 2000 ענת גוב אשה עדנה מזי"א
כטוב בעיניכם ויליאם שייקספיר פיבי עמרי ניצן
טובים השניים ריי קוני המשרתת הספרדייה לזלי לאוטון
השמיים הם הגבול אפרים סידון תפקידים שונים רוני ניניו
הרב קמע שמואל הספרי הבת שמואל הספרי
עיר הנפט הלל מיטלפונקט חיילת בלהקה צבאית הלל מיטלפונקט
גיבור מעמד הפועלים יהושוע סובול הבת עודד קוטלר
מותו של סוכן ארתור מילר אשה בבר מיכה לבינסון
כנר על הגג שלום עליכם בלומה משה קפטן
  • הצגות בתיאטראות שונים
הצגה תיאטרון/חברת הפקות מחזאי במאי סוגה
מעלה קרחות תיאטרון אורנה פורת אפרים סידון ציפי פינס מחזה
אי המטמון "בנדה" הפקות
רוצים סיפור אהבה התיאטרון הארצי לנוער צביקה שורצברג צביקה קורמן מחזה לנוער
סכנה התיאטרון הארצי לנוער צביקה שורצברג צביקה קורמן מחזה לנוער
ממלכת השוקולד של תותי תיאטרונטו לילדים 2009 חרות אשכנזי יניב חיים הצגת יחיד

הצגות פרינג'

הצגה תיאטרון מחזאי במאי
בשר נע תיאטרון תמונע מיטל דוהן
פרויקט "מובטל נולד" תיאטרון גבעתיים עודד קוטלר והשחקנים עודד קוטלר
היערות בית ציוני אמריקה דייוויד מאמט חרות אשכנזי

דיבוב

פנטומית ערוץ הילדים
סאקורה ערוץ הילדים
ליגת הצדק ערוץ הילדים
הדובונים ערוץ הופ! קטנטנים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חרות אשכנזי בוויקישיתוף


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מותו של סוכן, באתר הארץ, 1 בינואר 2007