טאבו (שחקנית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טאבו
Tabassum Hashmi
לידה 4 בנובמבר 1971 (בת 52)
היידראבאד, הודו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הודו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים St. Ann's High School, Secunderabad עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פאדמה שרי באמנויות (2011)
  • פרס הקולנוע הלאומי לשחקנית הטובה ביותר (1997, 2002) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טבאוסום פטימה האשמיאנגלית: Tabassum Fatima Hashmi; נולדה ב-4 בנובמבר 1971), מוכרת יותר בשם הבמה שלה, טאבו. היא שחקנית קולנוע הודית. טאבו, מהמעורכות ביותר בתעשיית הקולנוע בבוליווד התפרסמה אל מחוץ לגבולות הודו בשנת 2012 בזכות תפקיד בשובר הקופות המצליח של אנג לי "חיי פיי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאבו נולדה בעיר היידראבאד שבדרום הודו לזוג הורים ממוצא מוסלמי, ג'מאל, שחקן וריזוואנה האשמי שהייתה מורה במקצועה. טאבו היא אחותה הצעירה של השחקנית פראה נאץ והאחיינית של כוכבת הקולנוע שאבנה אזמי. למדה במכללה הקתולית "סט. קסאווייר" שבמומבאי במשך כשנתיים.

טאבו השתלבה לראשונה בתעשייה הבוליוודית בראשית שנות ה-90 עם הופעות שזיכו אותה בפרסים בסרטים "גפרורים", "ירושה", "Ninne Pelladatha", "מעבר הניצחון" ו"ניצחון". שיחקה כמו כן גם בסרטים הודים במהלך שנות ה-90 שזכו להצלחה מסחרית וביקורתית גדולה כמו הקומדיות "אנחנו עומדים מאוחדים", "הדודה הרמאית" "ביוויי מס 1", הדרמה הפוליטית "הצמד", סרט המלחמה "גבול" ו"ארץ האהבה".

בשנת 2000 זכתה טאבו במרבית פרסי הקולנוע ההודי על תפקידה בדרמה "אשטיטבה" והופיעה בקומדיית הקאלט ההודית "עסקי הקופים" ובדרמה המוזיקלית "מצאתי את זה". ב-2001 זכתה במספר פרסים מקומיים על משחקה בדרמה "שאנדי בר". ב-2003 שיחקה לצידו של אירפאן קאן בסרט "מאקבול", עיבוד הודי מוצלח שנעשה למחזה "מקבת'". ב-2006 הופיעה טאבו במלודרמה "נהרסים באהבה" בתפקיד קצינת המודיעין מאליני טייגאיי והשתתפה לראשונה בסרט אמריקאי, הדרמה של מירה נאיר "עניין של שם" בתפקיד אשר דרש מטאבו לראשונה להתבטא באנגלית. ב-2007 הופיעה בתפקיד מקומי מוערך בדרמה "פחות סוכר".

בשנת 2012 זכתה טאבו לפרסום כלל עולמי בזכות הופעתה בסרט ההרפתקאות המוערך של אנג לי "חיי פיי" בתפקיד גיטה אמו של הנער פיי פאטל (סוראג' שארמה).

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאבו ואירפאן קאן בפרמיירה לסרט "עניין של שם", 2006

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טאבו בוויקישיתוף