טום זאקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זאקי במאי 2014

טום זאקיאנגלית: Tom Szaky, נולד ב-1982) הוא מייסד ומנכ"ל חברת טרהסייקל (Terracycle), המייצרת מוצרי צריכה העשויים פסולת ואף ארוזים בפסולת.

שנים ראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום זאקי נולד בבודפשט שבהונגריה ב-1982 והיגר עם משפחתו לקנדה ב-1987 . בגיל 14 החל לעסוק בעיצוב אתרי אינטרנט, מיזם שהתפתח לשלושה עובדים ומספר פרסי עיצוב קנדיים. בשנת 2001 החל זאקי ללמוד באוניברסיטת פרינסטון והקים את חברת טרהסייקל. לאחר שנה הוא נשר מהלימודים על מנת להתמקד בפיתוח החברה.

טרהסייקל[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפישה העסקית של זאקי מחברת בין הידידותי לסביבה לרווחי, ככזאת החברה היא אחד מסיפורי ההצלחה של המגזר הרביעי. בין פריצות הדרך שנעשו במסגרת החברה ניתן למנות את מסחור הוורמיקומפוסט (קומפוסט תולעים) ששווק כדשן נוזלי בבקבוקי משקה משומשים תחת התווית "קקי של תולעים". המוצר הפך לאחד ממוצרי הדשן המובילים בנישה הירוקה; הפצה בכל הרשתות המובילות בצפון אמריקה, מתוך תפישה עסקית שמוצר ירוק צריך להמכר במחיר תחרותי ביחס למקבילות "הרגילות" ולבסס פלח שוק משמעותי; ויצירת מודל אחריות תאגידית ייחודי: איסוף אריזות הממומן על ידי היצרנים.

בשנת 2009 יצא לאור ספרו "מהפכה בבקבוק" (Revolution in a bottle), המספר את סיפורה של חברת טרהסייקל. זאקי היה נשוי בעבר לפסנתרנית סויאן ליי (soyeon lee) וכיום הוא נשוי למעצבת התכשיטים הישראלית אביגיל אדם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]