טום קאסידי השחור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טום קאסידי השחור
Black Tom Cassidy
טום קאסידי השחור, כפי שהופיע בחוברת "New Excalibur #7" מיולי 2006, אמנות מאת מייקל ריאן וריק קצ'אם.
טום קאסידי השחור, כפי שהופיע בחוברת "New Excalibur #7" מיולי 2006, אמנות מאת מייקל ריאן וריק קצ'אם.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Uncanny X-Men #101
(אוגוסט 1976)
יוצרים כריס קלרמונט
דייב קוקראם
גילום הדמות ג'ק קסי ("דדפול 2")
מידע
שם אמיתי תומאס סמואל אימון קאסידי
כינויים בארינגטון
סטטוס פעיל
מקום לידה דבלין עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע טרוריסט, פושע, שכיר חרב
כוחות תימרון אנרגיות צמחים, חסינות לכוחו של באנשי
לשעבר:
שינוי צורה למפלצת דמוית צמח, יכולת ליצור כפילי צמח של עצמו, יצירת אגרופי עץ והטחתם.
חבר בקבוצה הרץ הלבן של מועדון הלפייר
חבר לשעבר בקבוצה האוויר השחור
אחוות המוטאנטים
שותף של ג'אגרנוט
אזרחות אירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה ליאם קאסידי (אב קדמון, מת)
שון קאסידי (בן דוד)
תרזה קאסידי (בת דודה מדרגה שנייה)
אויבים אקס-מן, באנשי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טום קאסידי השחוראנגלית: Black Tom Cassidy) הוא דמות בדיונית של נבל-על מוטאנט המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה תחת מעטה צללים בחוברת Uncanny X-Men #99 מיוני 1976 ובהופעה מלאה כשני גליונות לאחר מכן, והיא נוצרה על ידי הכותב כריס קלרמונט והמאייר דייב קוקראם.

טום קאסידי השחור הוא האלטר אגו של תומאס סמואל אימון קאסידי, מוטאנט אירי המסוגל לתמרן ולהקרין אנרגיה דרך עולם הצומח. בתחילת שנות ה-2000, קאסידי החל לפתח מוטציה משנית, והפיזיולוגיה והמורפולוגיה שלו השתנו באופן קיצוני. הוא הפך לצמח דמוי אנוש המסוגל להשפיע על גופים וחיי הצומח כחלק ממנו. בן דודו של סוכן האינטרפול וחבר אקס פקטור לשעבר שון קאסידי. טום גידל בחשאי את בתו של שון, תרזה, וצירף אותה לכנופייתו. זאת ועוד, טום קאסידי השחור היה שותפו לפשע של ג'אגרנוט למשך הרבה שנים, עד אשר זה האחרון כיפר על עוונותיו והצטרף לאקס-מן. פרט ללחימתו השוטפת בקבוצת האקס-מן, הוא התעמת מספר פעמים עם דדפול, ספיידרמן ומספר גיבורי על נוספים.

בסדרה המצוירת על האקס מן, הוא וג'אגרנוט מנסים לחטוף את ג'ין גריי, ומובסים בידי באנשי. את דמותו של טום קאסידי השחור בסרט הלייב אקשן "דדפול 2" מגלם השחקן ג'ק קסי.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

טום קאסידי נולד בדבלין, והוא בן דודו של שון קאסידי, ולשעבר חברו היחיד של ג'אגרנוט. בשלב מה מחייו, פרץ ריב בינו לבין שון לגבי בעלות אחוזת קאסידי, ובעקבות ניצחונו של שון טום נוטר לו טינה רבה. לאחר מכן, הוא מנסה להרוג אותו, וכך נאסר. בשהותו בכלא, הוא מתידד עם האסיר קיין מרקו, והשניים בורחים מהכלא. כעבור כמה ניסיונות כושלים לחיסולו של שון, שבאותה העת אימץ את השם באנשי, ג'אגרנוט וטום מחליטים לנסות לחסל את האקס-מן, ניסיון שנכשל. בניסיון הברחת ויברניום, טום, ג'אגרנוט ותרזה (שכעת נקראת סיירין) מתעמתים נגד האקס-מן וספיידרוומן, ומפסידים בקרב נגדם. השלושה נלקחים למעצר, אך סיירין משתחררת חרף גילה, ואילו ג'אגרנוט וטום בורחים. הם נראים אחר כך מנסים לחטוף את מאדאם ווב, מוטאנטית בעלת כוחות חזקים, אך אינם מצליחים בעקבות התערבותו של ספיידרמן. טום חוטף לאחר מכן את המוטאנט סאן-ספוט ואת אביו, אך הוא מובס על ידי סאן ספוט. בחיפושו אחר ג'אגרנוט, הוא נתקל בסיירין ובקבוצת אקס פורס, ונאבק נגדם. כשהוא מובס, טום נחטף על ידי דדפול אל יצרן הנשק טוליבר.

לאחר שנורה בידי קייבל, טום עובר ניתוח שבמהלכו משתילים חומר דמוי עץ בגופו, ובשל יכולתו הוא מסוגל להטיח אגרופי עץ באויביו, אך בעקבות וירוס גנטי, חומר העץ מתפשט על גופו והופך אותו למוטציית צמח. הוא פונה אל המנתחים, עובר ניתוח לקבלת יכולת ריפוי דומה לזו של דדפול אך הם אינם מסוגלים להסיר את החומר הצמחי מעליו, וכתוצאה מכך כל גופו מורכב כעת מאותו חומר, ובגלל השינוי כוחותיו יוצאים משליטה, הוא משתגע ומגלה כי ביכולתו ליצור כפילי צמח של עצמו. הוא נהיה חבר באחוות המוטאנטים, ושולח את ג'אגרנוט להסתנן אל האקס-מן ולדלות מהם מידע, אך ג'אגרנוט שוכח מטרה זו ומצטרף אל האקס-מן בכוונתו בלבד. טום, זועם, נלחם בג'אגרנוט ומפסיד, וכתוצאה מכך מסולק מאחוות המוטאנטים.

לאחר אירועי בית אם, טום מאבד את יכולת הריפוי שלו ואת צורת הצמח שלו. הוא מצטרף לארגון האוויר השחור, ונשלח לחסל את קבוצת אקסקליבר. הוא מנצח אותם בקלות, פרט לג'אגרנוט. הוא מפסיד לו שוב, אך מצליח לגרום לו להצטרף אליו שנית. בהופעתו האחרונה, הוא מנסה להתנקש בחייו של דדפול, ונכשל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]