טומי פלנגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טומי פלנגן
Tommy Flanagan
טומי פלנגן, 2012
טומי פלנגן, 2012
לידה 3 ביולי 1965 (בן 58)
גלאזגו, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טומי פלנגןאנגלית: Tommy Flanagan;‏ נולד ב-3 ביולי 1965) הוא שחקן סקוטי. התפרסם בזכות תפקידו בתור פיליפ "צ'יבס" טלפורד בסדרה "ילדי האנרכיה" ובזכות הופעותיו בסרטים "לחסל את האס", "עיר החטאים", "הנוסע השמיני נגד הטורף", "כשזר מתקשר" ו"גלדיאטור".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלנגן נולד בגלאזגו, סקוטלנד. את הצלקת בפניו המזוהה עמו "חיוך גלאזגו" קיבל פלנגן בעקבות קרב סכינים בו השתתף מחוץ למועדון לילה סקוטי, שם עבד כתקליטן.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלנגן החל את דרכו כשחקן בטלוויזיה הסקוטית וכשחקן משני בסרט המצליח של מל גיבסון "לב אמיץ". פרץ לתודעה בבריטניה ב-1999 בזכות תפקידים שעשה בדרמה "לוכד העכברושים" ובקומדיית הפעולה "פלונקט ומקליין". פלנגן צד בהופעותיו את עיניו של רידלי סקוט שהחליט ללהק אותו בשנת 2000 לסרטו המצליח "גלדיאטור" לתפקיד סיסרו עבדו הנאמן של מקסימוס (ראסל קרואו).

בשנת 2001 השתתף במיני סדרה התקופתית "אטילה" בתפקיד השליט בלדה ההוני אחיו של אטילה (ג'ראדר באטלר). ב-2002 שיחק בקומדיית הפעולה "הכול אודות בנג'מין" בתפקיד הנבל הראשי סוחר המכוניות רוברט ויליאמסון.

ב-2004 הופיע פלנגן בסרט הפעולה הבדיוני "הנוסע השמיני נגד הטורף" בתפקיד שכיר החרב מארק ורהיידן. ב-2005 השתתף במותחן הפעולה המוערך "עיר החטאים" בתור השוטר המושחת בריאן. ב-2006 שיחק פלנגן בסרט הפשע "לחסל את האס" בתפקיד המתנקש האגדי לאזלו סוט, תפקיד אותו מילא גם בסרט ההמשך "לחסל את האס 2: נשף קטלני". פלנגן הופיע בנוסף גם במותחן של סיימון וסט "כשזר מתקשר" בתפקיד הזר.

פלנגן זכה לחשיפה רבה ולביקורות אוהדות על משחקו בסדרת הדרמה "ילדי האנרכיה" בתפקיד האופנוען פיליפ "צ'יבס" טלפורד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפלנגן בת אחת מנישואיו השניים לדינה לווינגסטון. אשתו הראשונה הייתה השחקנית רייצ'ל שדט אותה פגש על סט הסרט "המשחק".

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טומי פלנגן בוויקישיתוף