טילון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טילון
מאכלים
סוג גלידה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך יצירה 1959 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
טילון (של יצרן יפני) ללא העטיפה

טילון הוא שם גנרי בישראל[1] למוצר גלידה תעשייתי הכולל גביע גלידה ממולא בגלידה ומוקפא. המוצר הקפוא נעטף ונמכר ביחידות בודדות בקיוסקים ולעיתים בגלידריות ובאריזות מאגדות במרכולים.

השם "טילון" היה במקור שמו של מותג של שטראוס, ששטראוס הפסיקה את ייצורו לאחר שהחלה בייצור המותג "קורנטו", בעקבות כניסתה לשותפות עם יוניליוור ב-1996[2].

גביעי גלידה יוצרו באופן תעשייתי החל מתחילת המאה ה-20 אך ייצור גביע גלידה הניתן להקפאה עם הגלידה בתוכו היה חלומם של יצרני גלידה תקופה ארוכה. האתגר היה למנוע מהגלידה להרטיב ולרכך את הגביע, שאיבד עקב כך את פריכותו. ב-1959, ספּיקה, חברת גלידה איטלקית מנאפולי התגברה על הבעיה באמצעות תהליך שהמציאה, שבודד את פנים הגביע מהגלידה על ידי שכבת שמן, סוכר ושוקולד. ספּיקה רשמה את השם "קורנטו" (באיטלקית: Cornetto; קרן קטנה) ב-1960, אך המותג לא זכה להצלחה רבה. ב-1976 קנתה יוניליוור את ספיקה והחלה במסע שיווק המוני באירופה.

בישראל נמכרים טילונים של מגוון יצרנים. בשנים האחרונות הוצגו גם "מיני" טילונים (או טילוני "ביס") הנמכרים במרכולים באריזות מאגדות וכן טילוני "דיאט" שאינם כוללים סוכר או שומן.[3]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טילון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]