טליה פלד קינן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טליה פלד קינן
טליה פלד קינן ב-2020
טליה פלד קינן ב-2020
לידה 15 ביולי 1971 (בת 52)
עפולה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה טליה פלד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק חדשות 13
פרסים והוקרה אות תא העיתונאיות (2014)
קישורים חיצוניים
פייסבוק talya.peled.keinan
טוויטר talyapeledk
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טליה פלד קינן (נולדה ב-15 ביולי 1971) היא עיתונאית, במאית, אשת טלוויזיה ויוצרת סרטי תעודה ישראלית, המשמשת עורכת מהדורת השבת של חדשות 13.

עבדה בערוץ עשר ככתבת רווחה, ערכה תחקירים בנושאים חברתיים, ביימה סרטים תיעודיים והגישה תוכניות שונות. בהמשך, שימשה כתבת מגזין בחדשות 13.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלד קינן נולדה בעפולה. גדלה והתחנכה בכפר סבא.

לאחר סיום שירותה בצה"ל כמאבחנת פסיכוטכנית למדה באוניברסיטת תל אביב. היא בוגרת החוגים למדע המדינה והיסטוריה כללית.

בנובמבר 2002 נקלעה עם בעלה ובתה לפיגוע בקניון ערים, שבו מחבל מתאבד פוצץ עצמו בקניון בכפר סבא. בפיגוע נהרגו המאבטח של הקניון ונער בן 15 שהיה במקום. בתה של פלד קינן, שהייתה בת שנה באותה עת, נפצעה ושוחררה כעבור מספר ימים מבית החולים. בעקבות האירוע לאחר שהייתה מובטלת כי חברת ההייטק בה עבדה בתור מנהלת משאבי אנוש נסגרה היא החלה לעבוד בערוץ 10.

את דרכה העיתונאית החלה בשנת 2004, אז התקבלה לערוץ 10 ככתבת רווחה בחדשות 10. היא בלטה כעיתונאית שהעלתה על סדר היום בערוץ נושאים חברתיים שהוזנחו עד אז. כתבה שעשתה על פיטורי נשים שנמצאות בטיפולי פוריות הובילה לשינוי חוק עבודת נשים על ידי חברת הכנסת שלי יחימוביץ'.

בשנת 2008 החלה לערוך כתבות יומן ומגזין בחדשות 10, ובהמשך ערכה סדרות עבור המהדורה המרכזית. בהן סדרה בשם "הורים במלכוד" שעסקה בעומס המוטל על עובדים בישראל, שמתנגש עם זכותם לממש את הורותם, ונובע מהמבנה הלקוי התובעני והדורסני של שוק העבודה בארץ. כתבה שעשתה על הנוהל "גדרה-חדרה" (נוהל שאסר על תנועת פליטים ועובדים זרים במרכז הארץ), הביאה לביטול הנוהל על ידי שר הפנים אלי ישי.

בשנים 20122017 ביימה סרטים ששודרו בתוכנית "פנים אמיתיות" בהנחיית אמנון לוי. חלק מהנושאים שבהם עסקה: תיאור מצוקת הבדואים בנגב, תחקיר על קריסת הרפואה הציבורית בישראל, תחקיר על ה"קופים" של עולם הפשע[1], ואחד נוסף, שבו חשפה שורת מחדלים בהליך מעצרו של אדם ומשפטו.

בשנת 2013 החלה להגיש את "עושים שינוי", תוכנית שעסקה במגוון נושאים חברתיים ושמה דגש על זכויות עובדים ומעמדן של נשים.

מאמצע 2015 שימשה מגישה-מחליפה של סיון כהן בתוכנית "הכל כלול" בערוץ 10.

ב-2018 הגישה את תוכנית התחקירים "עושות חשבון". במקביל, לאחר עזיבתם של אורלי וילנאי וגיא מרוז את תוכנית הבוקר, בין חודש יוני באותה שנה ועד למיזוג רשת וערוץ עשר בינואר שלאחר מכן, הגישה פלד קינן את התוכנית "בוקר אור", לצד דני רופ. לאחר המיזוג, עברה להכין כתבות מגזין עבור חדשות 13.

ב-2022 היא משמשת כעורכת של מהדורת השבת בהגשתה של תמר איש שלום.

בין סרטיה התיעודיים הבולטים:

  • "לגדל את אבא ואמא" - מציג ילדים בריאים שגדלים עם הורים בעלי מגבלה שכלית[2]
  • "כדור האושר" - עוסק בשימוש ההולך וגובר בכדורים נוגדי חרדה ודיכאון
  • "חיילים ללא גבולות", על קליטת הפליטים הסוריים על ידי חיילי צה"ל בגבול הצפון
  • "אחי מיוחד", על התמודדותם של אחים לילדים בעלי מגבלה

פלד קינן זכתה באות תא העיתונאיות לשנת 2014[3].

נוסף על עבודתה כעיתונאית ומגישה, לימדה בבית הספר לתקשורת במכללה האקדמית ספיר.

משפחתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתגוררת בתל אביב, נשואה לפסיכולוג ואם לבת ולבן[4]. אחותה הגדולה היא אשת התיאטרון דורית פלד הרפז ואחייניתיה היא המוזיקאית אילונה הרפז.

בפברואר 2020 כתבה פלד קינן פוסט חושפני בפייסבוק, בו סיפרה על היציאה מהארון של בנה כשהיה בן 12[4]. פרסום זה היה מענה לדבריו של שר החינוך רפי פרץ כנגד הקהילה הלהט"בית[5]. הפוסט של פלד קינן זכה לצפיות רבות[4], גרר שורה של כתבות בעיתונים ובטלוויזיה והציף את חשיבות התמיכה של ההורים בבני נוער להט"בים כבר בשלב המוקדם של הגילוי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]