טלרייטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טלרייטים
Tellarite
שגריר הטלרייטים גב; מתוך הפרק "Journey To Babel" של "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית", 1967.
שגריר הטלרייטים גב; מתוך הפרק "Journey To Babel" של "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית", 1967.
שגריר הטלרייטים גב; מתוך הפרק "Journey To Babel" של "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית", 1967.
נתונים
טריטוריית מגורים פדרציית הכוכבים המאוחדת

טלרייטיםאנגלית: Tellarite) הם גזע בדיוני של חייזרים המופיע ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים". אף על פי שלא הופיעו במספר רב של פרקים, הם אחד מארבעת הגזעים המייסדים של פדרציית הכוכבים המאוחדת, רפובליקה פדרלית בין-כוכבית אליה כדור הארץ משתייך. בין דמויות הטלרייטים הבולטים נמנים השגריר גב (מהפרק "Journey to Babel" של "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית"), צייד הגולגולות סקלאר, ואחיו גאוורין (שניהם ב"מסע בין כוכבים: אנטרפרייז").

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלרייטים הוא מין דמויי-אדם-חזיריים. יש להם אישונים שחורים הנמצאים בתוך ארובות עיניים עמוקות וזרבוביות גדולות. הטלרייטים מאוד שעירים: חוץ מזה שיש להם זקנים ושיער עבה גדול, יש להם גם עור מחוספס ורדרד-חום. טלרייטים מעדיף טמפרטורות גבוהות מעט מעל הנורמות האנושיות. ב"מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית" הם מצטיירים כבעלי שלוש אצבעות, אבל ב"מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", לא רק איפור הפנים שלהם שונה, ויש להם חמש אצבעות. בסך הכל, הצגת דמויות הטלרייטים בסדרה המקורית הוא שונה מפכי שתוארו בסדרה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", אבל ניתן להסביר זאת בקלות בשל מגבלות האיפור בשנות ה-60. בסדרה המקורית היה גם חוסר עקביות קטן אחד הקשור בידיים של הטלרייטים. בפרק "The Lights of Zetar", מופיע טלרייט אחד כשבכל יד שלו ארבע אצבעות ואגודל, ואילו כל טלרייטים האחרים שנראו לאורך כל הסדרה היו רק עם שתי אצבעות ואגודל על כל יד. בקרב אוהדים מתקיימים כמה ויכוחים באשר לשאלה האם הזר הנראה בפרק זה היה טלרייט; יש הסבורים כי החיה הייתה חצי אנושית. ללא קשר, המפיקים של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" כנראה פשוט שכחו להעניק בחזרה לטלרייטים את ידיהם המקוריות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צייד הגולגולות סקלאר; מתוך הפרק "Bounty" של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", שנת 2003.

הטלרייטים פיתחו טכנולוגיית עיוות כבר במהלך המאה ה-20, אולם מגע ראשון בינם לבין בני-האדם נעשה רק במאה ה-22, כאשר נפגשו, ב-21 במרץ 2153, עם ספינת צי הכוכבים אנטרפרייז NX-01 בפיקודו של קפטן ג'ונתן ארצ'ר. למרות שהמפגש היה עוין למדי (צייד גולגולות טלרייטי חטף את קפטן ארצ'ר), היחסים בין בני האדם לבין הטלרייטים השתפרו בשנים שלאחר מכן, עד ששני המינים היו לשניים מארבעת המייסדים של פדרציית הכוכבים המאוחדת, בשנת 2161 (שני המייסדים האחרים היו הוולקנים והאנדוריאנים).

רגע מפתח בתהליך זה התרחש בשנת 2154, כאשר בני האדם אילצו את הטלרייטים לעבוד ביחד עם אויביהם, האנדוריאנים, על מנת לסכל ניסיון של הרומולאנים לערער את יציבות האזור. במשך מאות השנים שלאחר מכן, הטלרייטים המשיכו להיות חברים חשובים בפדרציה (למרות שהם נראים על המסך רק לעיתים רחוקות).

בפרק "Moist Vessel" בסדרה "סיפונים תחתונים" מופיעה דמותו של קפטן דוראנגו, טלרייטי שמשמש כמפקדה של ספינת הפדרציה מרסד.



תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק "Journey to Babel" של "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית", סארק מתאר את הטלרייטים ככוחניים. מכוכב הבית שלהם טלאר (Tellar), הם בנו אימפריה מסחרית של עשרות שנות אור ברחבי עולם הבית שלהם, על ידי משא ומתן ולחימה קשה. למרות המוניטין שלהם כקשוחעם וחסרי רחמים, הטלרייטים כיבדו את כל ההסכמים העסקיים שלהם.

בקרב, עם זאת, למרות הצלחותיהם ב"מגרשם הביתי", הקלינגונים של "חלל עמוק תשע" מצאו אותם טרף קל למדי. במהלך הסכסוך בין האימפריה הקלינגונית לבין הפדרציה בשנת 2373, קפטן קלינגוני התפאר בעריפת ראשו של הגאי טלרייטי, ואמר כי הקורבן "החזיר בקושי הספיק להרים את הנשק שלו".

הטלרייטים ידועים כישירים ובוטים במהלך דו-שיח, והם כל כך נרגנים כך שוויכוח הוא ספורט על כוכב הבית שלהם, טלאר. הם רואים בשיחת נימוסים רגילה עלבון חמור; מומלץ להיות גס-רוח ולהטיח עלבונות, כאשר מדברים אל טלרייטים. בגלל היכולת שלהם להתווכח, הטלרייטים הפכו לפוליטיקאים מצוינים. הם אוהבים לעשות אמבטיות בוץ. עם זאת, הטלרייטים יעלבו אם משווים אותם לחזירים של כדור הארץ, באומרם שהם, בפרט, אינם מזון.

טכנולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון לשנת 2153, לטלרייטים יש ספינות חלל מתקדמות יותר מאשר לכדור הארץ, ואפילו המעבורת הקטנה ביותר שלהם יכולה להגיע למהירויות של עיוות 4 (בערך פי 64 ממהירות האור). באחד מפרקי "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" נאמר כי הטכנולוגיה של הטלרייטים אינה מתקדמת כמו זו של האנדוריאנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]