טרוויס מייוות'ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טרוויס מייוות'ר
Travis Mayweather
טרוויס מייוות'ר.
טרוויס מייוות'ר.
טרוויס מייוות'ר.
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז"
הופעה ראשונה הפרק "Broken Bow: Part 1" - פרק הבכורה של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", 2001.
הופעה אחרונה הפרק "These Are the Voyages..." - פרק סיום הסדרה של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", 2005.
מספר הופעות 98 פרקים
גילום הדמות אנתוני מונטגומרי
מידע
מקום לידה ספינת החלל אופק עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע נווט
שיוך צי הכוכבים
אזרחות פדרציית הכוכבים המאוחדת
דמויות קשורות
משפחה אבא נפטר
אמא - ריאנה
אח - פול
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טרוויס מייוות'ראנגלית: Travis Mayweather) הוא דמות בדיונית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", המופיע בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" ומשרת כקצין ניווט על סיפון ספינת החלל "אנטרפרייז". הוא בעל דרגת סג"ם, ואחת מהדמויות המרכזיות במשך כל 4 העונות של הסדרה. את דמותו מגלם השחקן האמריקאי אנתוני מונטגומרי.

ביוגרפיה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייוות'ר נולד בשנת 2126 על סיפונה של ספינת החלל אופק (Horizon), ספינת מטען אנושית מדגם J, וביקר במקומות רבים, כגון טריליוס פריים (Trillius Prime), דריילאקס (Draylax), מושבת וגה (Vega), ושני הירחים של טנביאן (Tenebian). מייוות'ר "בומר" (boomer), כלומר הוא גדל בחלל על סיפון ספינות משא, ושיש לו ניסיון בחלל אפילו יותר מאשר מפקדו, קפטן ג'ונתן ארצ'ר.

מייוות'ר הוא בחור שקט ונלהב, טייס מוכשר ומיומן מאוד ויש לו קצת ניסיון במערנות. יש לו אח אחד לפחות, פול, שהפך לקפטן של האופק לאחר מותו של אביהם, הקפטן הקודם של הספינה, בינואר 2153. אמם, ריאנה, הייתה החובשת של הספינה והמהנדסת הראשית. מייוות'ר חזר הביתה לאופק בסביבות ה-10 ינואר, 2153, כאשר האופק הייתה בדרכו למושבה דנבה (Deneva). בדרכה אל תחנת דנבה, האופק הותקפה פירטים, אבל בשל הניסיון שצבר מייוות'ר בצי הכוכבים עם כלי נשק - האופק הצליחה להגן על עצמה מפני תוקפיה.

במהלך הסדרה, דמותו של מייוות'ר היא זו שנפצעה, שותקה ואפילו "נהרגה", מספר פעמים רב יותר מאשר כל דמות אחרת מקרב צוות השחקנים הראשי.

במהלך יצירת הסדרה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", מייוות'ר היה אמור להיות לוטננט, בגלל הניסיון שלו בחלל. דרגתו שונתה לסג"ם משום שהמפיקים חשבו שיהיה זה לא אמין, אילו למלקולם ריד המבוגר ולמייוות'ר הצעיר תהיה אותה הדרגה.

יקום המראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הכפול "In a Mirror, Darkly", טרוויס מייוות'ר של יקום המראה הוא סמל ב-MACO corps (ראשי תיבות של: Military Assault Command Operations). בסופו של דבר, הוא משתף פעולה עם הושי סאטו של יקום המראה, בניסיונה להשתלט על אימפריית הארצנים.

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי דייוויד גריבן, "סג"ם טרוויס מייוות'ר, ההגאי, הוא אפרו-אמריקאי וריק מוחלט, אשר לעיתים נדירות מקבל אפילו שורה שאיננה טכנית בפרק; ללא הגזמה, זה לגמרי מדויק לומר שלאו'הורה (נישל ניקולס) היו יותר שורות של דיאלוג".[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Greven, David. Gender and Sexuality in Star Trek. Jefferson: McFarland and Company, 2009. pg. 123.