טריט ויליאמס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
טריט ויליאמס
Treat Williams
לידה 1 בדצמבר 1951
סטמפורד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
נהרג 12 ביוני 2023 (בגיל 71)
אולבני, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Richard Treat Williams עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • מכללת פרנקלין ומרשל
  • בית ספר קנט עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריצ'רד טריט ויליאמסאנגלית: Richard Treat Williams;‏ 1 בדצמבר 195112 ביוני 2023) היה שחקן קולנוע, תיאטרון וטלוויזיה ובמאי טלוויזיה[1] אמריקאי. נודע בעיקר כמי שגילם את ג'ורג' ברגר בסרט "שיער" ואת ד"ר אנדרו בראון, הדמות הראשית בסדרת הטלוויזיה "אוורווד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס נולד בנורווק בקונטיקט שבארצות הברית, למריון אנדרו (Marion Andrew), סוחרת עתיקות, ולריצ'רד נורמן ויליאמס (Richard Norman Williams), מנהל בכיר בתאגיד. הוא נקרא על שם אחד מאבותיו, ריצ'רד טריט (Richard Treat; 1584–1669), מתיישב חלוצי בניו אינגלנד. ויליאמס היה בוגר בית הספר קנט סקול שבקונטיקט ופרנקלין אנד מרשל קולג'.[1]

ויליאמס נהרג בתאונת אופנוע ב-12 ביוני 2023. הותיר אחריו אישה, פאם ואן סאנט, ושני ילדים. התגורר ביוטה, במקום בו צולמה הסדרה "אוורווד". למשפחתו בתים נוספים בניו יורק ובמנצ'סטר שבוורמונט.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס התפרסם בזכות תפקידו בסרט "שיער" (1979) של הבמאי מילוש פורמן. הסרט מבוסס על המחזמר "שיער", שהוצג בברודוויי. מאז ועד מותו הופיע ביותר מ-75 סרטים ובכמה סדרות טלוויזיה, כולל "1941" (1979), "היו זמנים באמריקה" (1984), "סידורים אחרונים בדנוור" (1995), "שוכני המצולות" (1998) ו"אוורווד" (20022006).

בשנת 1979 היה ויליאמס מועמד לפרס גלובוס הזהב על תפקידו בסרט "שיער" כג'ורג' ברגר. הוא היה מועמד, בשנית, לאותו הפרס על תפקידו בסרט "נסיך העיר" (1981) של הבמאי סידני לומט, ומאוחר יותר, בשלישית, בשנת 1984 כסטנלי קובולסקי בסרט הטלוויזיה "חשמלית ושמה תשוקה", שם שיחק לצד אן-מרגרט. בשנת 1996 היה מועמד לפרס אמי לשחקן משנה במיני-סדרה או סרט טלוויזיה על תפקידו בסרט הטלוויזיה "The Late Shift" מבית HBO, בו שיחק את דמותו של מייקל אוביץ.

ב-1996 שיחק את דמות הרע, קסנדר דרקס, בסרט עתיר התקציב, "שד: להכות את הרשע!", המבוסס על ספר הקומיקס "הפנטום". לפי עלילת הסרט, דמותו מנסה להשתלט על העולם ולהרוג גיבור-על מסתורי, אותו מגלם בילי זיין.

ויליאמס זכה בשני פרסי פסטיבלים על בימוי סרטו הקצר "Texan" בשנת 1994.

הקריירה של ויליאמס כללה מספר רב של הופעות בימה ושתי זכיות בפרס ליגת הדרמה. האחת על משחקו במחזמר "Follies" של סטיבן סונדהיים, אשר הופיע בברודוויי, והשנייה על כיכובו במחזמר "Captains Courageous", המבוסס על רומן, בעל אותו שם, פרי עטו של רודיארד קיפלינג, ואשר הופיע באוף ברודוויי. הופעות נודעות אחרות שלו בברודוויי כללו את "גריז", "Once in a Lifetime",‏ "The Pirates of Penzance", "Over Here ו"Love Letters". הופעותיו באוף ברודוויי כללו, בין השאר, את "Oleanna" של דייוויד מאמט ואת "Maybe I'm Doing It Wrong" של רנדי ניומן. כמו כן, הופיע בתיאטראות בלוס אנג'לס.

ויליאמס נודע בעיקר בשל תפקידו כד"ר אנדרו בראון בסדרת הטלוויזיה הדרמטית "אוורווד", המספרת על מנתח בעל מוניטין מניו יורק, אשר עובר עם שני ילדיו לעיירה הבדיונית אוורווד שבקולורדו, לאחר שרעייתו נפטרה, ובשל זיקתה למקום. אף על פי שהרייטינג של הסדרה לא היה גבוה, היא זכתה לביקורות טובות ולעדת מעריצים נאמנה. ב-2003 וב-2004 ויליאמס היה מועמד לשני פרסי גילדת שחקני המסך על הופעתו בסדרה.

ויליאמס הופיע בתפקיד אורח בסדרה "אחים ואחיות" (2006) וכיכב בסדרה "Heartland" ‏(2007), בטרם בוטלה בשל רייטינג נמוך.

בשנת 2012 הופיע בסדרת הטלוויזיה "צווארון לבן", בתפקיד סם פלפס, אביו של ניל קאפרי.

ב- 2013 הופיע בתפקיד חוזר, במספר עונות בתוכנית: שיקגו Fire כאביו של סוורייד (טיילור קיני) וב-2016 בתפקיד חוזר בסדרה שוטרים בדם, כחברו הטוב של פרנק רייגן (טום סלק).

בשנת 2018 שיחק בסרט "סיבוב שני", ובשנת 2019 שיחק בקומדיה "הורים תחת השפעה" בכיכובם של אלק בולדווין וסלמה הייק.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טריט ויליאמס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]