טרי פארל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תרזה לי "טרי" פארל
Theresa Lee "Terry" Farrell
טרי פארל, 2023
טרי פארל, 2023
לידה 19 בנובמבר 1963 (בת 60)
סידר רפידס, איווה, ארצות הברית
שם במה טרי פארל
שם לידה Theresa Lee Farrell עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1983–2003 (כ־20 שנה)
בן או בת זוג אדם נימוי (26 במרץ 2018–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תרזה לי "טרי" פארל (במקור: Theresa Lee "Terry" Farrell) היא דוגמנית ושחקנית אמריקנית. היא ידועה בעיקר בזכות הופעותיה בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" כג'דזיה דקס, וב-"בקר", כרגינה קוסטס.

ילדותה ונעוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פארל הוא בתם של קיי קרול כריסטין בנדיקסון ואדווין פרנסיס פארל ג'וניור. מאוחר יותר, אימה נישאה לדייוויד וו. גרוסנדורף, אשר אימץ את טרי ואת אחותה, כריסטין. לפני שהפכה לדוגמנית, היא שיחקה דמות של אלף-חג המולד במרכז קניות בסידר רפידס. בשנת 1978 היא עזבה את עיר הולדתה, לצורך לימודים במקסיקו סיטי כסטודנטית בפרויקט לחילופי סטודנטים. פארל התאהבה ב"ערים הגדולות", וכאשר הייתה תלמידה בשנתה הראשונה בבית הספר התיכון, וגובהה היה כמעט 1.82 מ', היא הגישה תמונה לסוכנות הדוגמנות עלית שבניו יורק ובתוך יומיים מאז הגיעה לעיר - כבר הספיקה לחתום על חוזה בלעדיות עם "מדמואזל".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר 18 חודשים של דוגמנות, היא למדה משחק עם קייט מקגרגור סטיוארט ועדיין דוגמנות בצד. התפקידים המרכזיים הראשונים שלה היו בשנת 1983 ב-"Paper Dolls", בו שיחקה דמות של דוגמנית, וכן בסרט העלילתי "Back to School", ביחד עם רודני דיינג'רפילד. באביב 1989, היא החלה ללמוד משחק אצל סטלה אדלר, והופיעה במספר תפקידי אורח בסדרות כגון זינוק לאתמול ומשפחת קוסבי. בשנת 1992 היא השתתפה בפיילוט שלא הצליח - גרסה אמריקאית של ננס אדום.

זמן קצר לאחר מכן, הוצע לה תפקיד ראשי ב-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9". פארל כיכבה כג'דזיה דקס, קצינת מדע של תחנת החלל בצי הכוכבים, המשתייכת לגזע החייזרים הידוע כטריל, שהוא פונדקאי לסימביונט בן 300 שנה, היכול לשאוב את הזיכרונות והידע של שבעת הפונדקאים הקודמים של אותו הסימביונט. הסדרה עלתה לאוויר לראשונה בינואר 1993. לאחר שהחליטה לעזוב את התוכנית בתום העונה השישית, מפיקי סרטי פרמאונט נאלצו להרוג את דמות "הפונדקאי" של פארל (אם כי דמות "סימביונט" המשיכה לעונה 7, בשירות פונדקאי חדש לדקס, בגילומה של ניקול דה-בור)[1].

לאחר מכן, פארל כיכבה לצידו של טד דנסון בסדרת הטלוויזיה הקומית "בקר", בהפקת סרטי פרמאונט, בו גילמה את דמותה של רג'ינה "רג'י" קוסטס, יריבתו, אך גם כן מושא לאהבתו, של ג'ון בקר (דנסון). פארל השתתפה בסדרה במשך 4 עונות ו-94 פרקים, לפני שהוחלפה בשחקנית ננסי טראוויס.

פארל העניקה את קולה לדמות "Six of One" מסרט האנימציה הקצר "Tripping the Rift", שבסופו של דבר הפך לסדרת טלוויזיה בערוץ Sci-Fi.

האסטרואיד "26734 Terryfarrell", אשר התגלה בשנת 2001, נקרא על שמה על ידי מי שגילה אותו - ויליאם קוונג יו יינג.

חייה הפרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פארל מתגוררת בהרשי, פנסילבניה, יחד עם בעלה בריאן בייקר, לשעבר דובר תאגיד "ספרינט" (המכונה: Sprint Guy) ועם בנם המשותף[2][3]. בשעות הפנאי, היא נהנת מתפירה ומעבודות רקמה[4]. פארל הופיעה על בימת התיאטרון בהרשי ביחד עם בעלה, בהפקתו של א.ר. גרני של המחזה "מכתבי אהבה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טרי פארל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Erdmann, Terry J. Star Trek: Deep Space Nine Companion, Pocket Books, 2000. P 586.
  2. ^ "Couple writes new chapter in "Love Letters" at Hershey Area Playhouse | Go! With The Patriot-News - PennLive.com". Blog.pennlive.com. 2009-02-12. נבדק ב-2010-04-15.
  3. ^ BACK TO WORK
  4. ^ "Biography". Startrek.com. נבדק ב-2010-04-15.