יגאל בריטמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יגאל בריטמן
יגאל ברייטמן
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
לידה 11 ביוני 1945
תל-אביב, פלשתינה (א"י) עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 באוגוסט 2013 (בגיל 68) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יגאל בריטמן (Brightman;‏ 11 ביוני 1945 - 1 באוגוסט 2013) היה רואה חשבון ישראלי, יושב ראש ומנהל עסקים ראשי של חברת רואי החשבון Deloitte בריטמן אלמגור זהר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריטמן נולד ב-1945 בתל אביב לאב פקיד בעיריית תל אביב ולאם עקרת בית[1]. היה בוגר תיכון עירוני ד' בתל אביב, ולאחר מכן שירת בצה"ל בחטיבת הצנחנים. בעל תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב.

ב-1972, בגיל 27, ייסד את משרד רואי החשבון "יגאל בריטמן ושות'". באמצע שנות ה-80 קיבל המשרד עבודה על תיק של חברה אמריקנית שפתחה נציגות בישראל, שרואי החשבון שלה היו רשת ראוי החשבון "טוש", כך יצר לראשונה יגאל בריטמן קשרים עם הרשת העולמית[2]. באותה עת ייצג את משרד קסירר את "טוש" בישראל, אך הרשת החליטה אחר כך לחלק את הנציגות בין המשרדים. בהמשך פירמת "טוש" התמזגה עם "דלויט", ואחרי המיזוג החליטה שמשרד בריטמן ייצג אותה בישראל. בדצמבר 1993 התכנסה מועצת המנהלים של דלויט-טוש בהונג-קונג ואישרה את הפיכת המשרד מנציג בישראל לחבר ברשת העולמית, החל מאפריל 1994[2].

באוקטובר 1997, נעשה מיזוג משרדו של בריטמן עם משרד "פרידמן שפירא גולדשטיין ושות'", שיצרו את משרד "בריטמן בר לבב פרידמן ושות'"[3]. ב-1 בינואר 1999 התמזג המשרד עם משרד אלמגור, ושמו שונה ל"בריטמן אלמגור ושות'", בעקבות מיזוג זה הפכה הפירמה למשרד ראיית החשבון והייעוץ הגדול ביותר בישראל, עם 630 עובדים, ומחזור הכנסות שנתי של כ-40 מיליון דולר בשנה[4]. בתקופת גאות ההיי-טק בסוף שנות ה-90 ותחילת המאה ה-21 משרד בריטמן-אלמגור הפך חלק חשוב מחטיבת ההיי-טק העולמית של דלויט. המשרד אף פתח נציגויות בארצות הברית[5], ויגאל בריטמן כיהן בתפקידי מפתח ברשת העולמית[6], כחבר בדירקטוריון העולמי במשך שמונה שנים וכשותף מנהל ויו"ר מגזר הטכנולוגיה, המדיה והתקשורת בפירמה העולמית במשך תשע שנים[7]. במרץ 2008, נערך מיזוג נוסף עם משרד "זהר את זהר", המשרד הממוזג מנה יותר מ-1,000 עובדים והיה זה השני בגודלו בישראל[8].

לצד הקריירה המקצועית שלו עסק בריטמן בפעילות ציבורית רחבה: הוא כיהן כיו"ר הפורום הישראלי, כחבר בחבר הנאמנים של מוזיאון תל אביב לאמנות, כיו"ר ועדת ביקורת וכיו"ר מועדון החברות במוזיאון. ב-2002 קיבל תואר עמית כבוד של המוזיאון בגין תרומתו הרבה לפעילותו. כמו כן, היה חבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חבר בוועדה המייעצת של בית הספר למנהל עסקים ע"ש ליאון רקנאטי באוניברסיטת תל אביב, יו"ר הוועד המנהל והמועצה הציבורית של יד יצחק בן-צבי ודירקטור בפורום הישראלי.

בריטמן החזיק ברישיון טיס במשך למעלה מ-20 שנים, ונהג להטיס בעצמו את מטוסו הפרטי לעיתים קרובות. ב-1 באוגוסט 2013 יצא עם מטוסו מלווה בשניים מחבריו משדה התעופה הרצליה. בתאונה שאירעה סמוך לשדה התעופה אילת המטוס התרסק, בריטמן נהרג ושני חבריו שהיו עמו נפצעו[9]. בריטמן, שהיה בן 68 במותו, הותיר אחריו אישה, קלוד בריטמן, ושלושה ילדים, שבעה נכדים. התגורר בתל אביב ובקיסריה[10]. בין הנוכחים בהלווייתו היו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ראש עיריית חיפה יונה יהב, אנשי העסקים יצחק תשובה, שאול אלוביץ, אילן בן דב וגד זאבי[11].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יסמין גואטה, רו"ח יגאל בריטמן נהרג אתמול בתאונת המטוס הקל ליד אילת, באתר TheMarker‏, 2 באוגוסט 2013
  2. ^ 1 2 מירב אנקורי, ‏"אני לא צמחוני ולא מלטף פינות אז יש מי שיראו בי אדם בוטה", באתר גלובס, 4 בינואר 2007
  3. ^ איתמר לוין, ‏משרדי רו"ח ברייטמן ופרידמן-שפירא יתמזגו למשרד השלישי בגודלו בארץ, באתר גלובס, 27 באוקטובר 1997
  4. ^ מאת איתמר לוין, ‏מיזוג בין רו"ח ברייטמן ואלמגור למשרד מס' 1; דורון יתמזג בקסלמן - ויהפכו למשרד מס' 3, באתר גלובס, 26 בנובמבר 1998
  5. ^ איי אונליין, דלויט טוש בריטמן אלמגור תפתח 4 נציגויות הייטק בארה'ב, באתר TheMarker‏, 11 בספטמבר 2000
  6. ^ שני אלירז, רו"ח יגאל בריטמן מונה למנהל העולמי של תחום ההיי-טק ב-Touche & Deloitte, באתר TheMarker‏, 8 באוגוסט 2000
  7. ^ יסמין גואטה הילה רז, "גדולתו של יגאל בריטמן היתה בכך שהוא הכין אותנו כדי שנמשיך בלעדיו", באתר TheMarker‏, 4 באוגוסט 2013
  8. ^ אתי אפללו, יגאל בריטמן: "אנחנו לא רוצים להיות הכי גדולים, אלא הכי טובים", באתר הארץ, 30 במרץ 2008
  9. ^ איתי בלומנטל, יגאל ברייטמן, מבכירי רואי החשבון בישראל, נהרג בהתרסקות: "היה לו חיידק של טיסה", באתר ynet, 2 באוגוסט 2013
  10. ^ אתר חדשות ערוץ 2, ‏מכריו של יגאל ברייטמן המומים: "תכנן לפרוש ולהמשיך בחייו", באתר גלובס, 2 באוגוסט 2013
  11. ^ יסמין גואטה, רו"ח ברייטמן הובא למנוחות: "עשית הכל בגדול", באתר TheMarker‏, 4 באוגוסט 2013