יובל שפריר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יובל שפריר
יובל שפריר בהופעה של ברי סחרוף ורמי פורטיס, יוני 2021, רעננה
יובל שפריר בהופעה של ברי סחרוף ורמי פורטיס, יוני 2021, רעננה
יובל שפריר בהופעה של ברי סחרוף ורמי פורטיס, יוני 2021, רעננה
לידה 9 באפריל 1963 (בן 61) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים רימון בית ספר למוסיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה תוף עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יובל שפריר (נולד ב-9 באפריל 1963) הוא מתופף ומפיק מוזיקלי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותו למד מוזיקה ותיפוף. למד קומפוזיציה ונגינה בבית הספר רימון וכן אצל מורים רבים ביניהם אהרלה קמינסקי, דייוויד ריץ' ואילן מוכיח. בשנותיו הראשונות כמוזיקאי בילה בהרכבי ג'אז עם גיטריסטים. התחיל לעסוק באופן מקצועי בנגינה בשנות ה-80 עם יוני רכטר ופורטיסחרוף.

הפיק ועיבד מוזיקלית אלבומים לאמנים שונים ביניהם ירמי קפלן, ערן צור, יהודית רביץ, דנה ברגר, פורטיסחרוף, איפה הילד וגידי גוב.

היה חבר כנגן תופים, קלידים וכלי הקשה בלהקות פורטיסחרוף, שונרא, האחים פורטיס, הזבובים וכנסיית השכל, ומלווה כיום את גידי גוב.

בשנת 1998 הלחין והפיק מוזיקלית פסקול מגוון לסדרה הישראלית "חלומות נעורים" ולגרסה שנמכרה לצרפת כשנה לאחר מכן, ("Face Caméra") כשבין היתר שירים מקוריים באנגלית, "Down below" ו"When you're alone girl" שבוצעו על ידי סער בדישי ונכתבו על ידי דן תורן.

בשנת 2002 הוציא אלבום סולו ראשון, "Shafrir".

עסק גם במוזיקה לפרסומות: הלחין עם שמואל נויפלד את ישראל מחכה לרבין ב-1992 כמו גם קמפיינים של מותגים מובילים בישראל, בין היתר הפיק את גרסת הכיסוי ל־creep של radiohead עבור הפרסומת הראשונה של קאסטרו בעידן הטלוויזיה המסחרית בישראל.

היה חבר בקבוצת "ג'ינגל קואלישן" (בשיתוף עם רן שם טוב ומוטי דיכנה) שפעלה בין השנים 2003–2007 והפיקה מוזיקה לפרסומות של מותגים מובילים כגון סלקום, טובורג ועוד. הקים ב 2016 את viewmusic, שמטרתה לחבר בין מוזיקה של יוצרים עצמאיים לבין יוצרי סרטים. בשנת 2018 הוא השתתף ביצירת אלבום של להקת אלף.דלת. הקים ומנהל לייבל מוזיקה עצמאי בשם "דינמו".

יובל שפריר מתגורר כיום בתל אביב.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוכה פרס אופיר על פסקול הסרט "עפולה אקספרס" בשנת 1997, וב-1998 בפרס אקו"ם למעבד השנה על עיבוד השיר "גשם" בביצועו של אלי לוזון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.