יום הסקייטבורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל יום הסקייטבורד
ג'ימי בטריק סקייטבורד בגן סאקר בירושלים

יום הסקייטבורדאנגלית Go Skateboarding Day) הוא יום חג מוכר באופן לא רשמי של גולשי הסקייטבורד ברחבי העולם. יום הסקייטבורד נחגג מדי שנה בתאריך ה-21 ביוני. ה-21 ביוני נבחר בהיותו "היום הארוך בשנה" והיום הראשון הרשמי של תחילת הקיץ בחצי הכדור הצפוני.

את הרעיון ליום הסקייטבורד הגתה ההתאחדות הבינלאומית של חברות הסקייטבורד, (באנגלית: International Association of Skateboard Companies‏; IASC). זהו ארגון ללא כוונת רווח שנוסד בשנת 1994 בארצות הברית על ידי חברות יצרני סקייטבורד, מוכרים של ציוד סקייטבורד, סקייטפארקים, מתכנני סקייטפארקים ומארגני תחרויות בתחום.

מטרת הארגון לייצג את תעשיית הסקייטבורד, לקדם את גלישת הסקייטבורד, להגדיל את מספר הגולשים והלימוד של הסקייטבורדינג. הארגון פועל להכרה בזכות לגלוש בסקייטבורד וליצירה של מקומות מתאימים לגלישה (בארצות הברית).[1]

היוזמה ליום הסקייטבורד הייתה לעודד צעירים לפעילות ספורט בכלל וסקייטבורדינג בפרט ולעודד גולשי סקייטבורד ברחבי העולם לצאת לגלוש, להשתתף בתחרויות ולקדם באופן כללי את השימוש בסקייטבורד. באנגלית Go Skateboarding בא כהתרסה לתמרור ולציווי No Skateboarding: גלוש בסקייטבורד בניגוד לציווי לא סקייטבורד.

יום הסקייטבורד צוין לראשונה בשנת 2004 ומאז משמש הזדמנות לחגיגה ועריכת אירועים בתחום הסקייטבורד. יום הסקייטבורד מתקיים גם בישראל ביוזמות של חברות וחנויות סקייטבורד ובהשתתפות גולשים רבים. [2] [3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Skateboard Guide". Monday, July 13, 2020
  2. ^ יום הסקייטבורד בירושלים, 2009
  3. ^ יום הסקייטבורד בתל אביב, 2009