יומנה של ברידג'ט ג'ונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יומנה של ברידג'ט ג'ונס
Bridget Jones's Diary
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על יומנה של ברידג'ט ג'ונס מאת הלן פילדינג
בימוי שרון מגווייר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי הלן פילדינג
טים ביון
ג'ונתן קווינדיש
אריק פלנר
תסריט הלן פילדינג
אנדרו דייוויס
ריצ'רד קרטיס
עריכה מרטין וולש עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים רנה זלווגר
יו גרנט
קולין פירת'
ג'מה ג'ונס
ג'ים ברודבנט
מוזיקה פטריק דויל עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סטיוארט דריבור עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת, הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה StudioCanal, Working Title Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי מירמקס
סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה בריטניהבריטניה 4 באפריל 2001
ישראלישראל 7 במאי 2001
משך הקרנה 97 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט קומדיה, סרט חג המולד, מלודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $26,000,000
הכנסות $281,929,795
הכנסות באתר מוג'ו bridgetjonessdiary
פרסים פרס האקדמיה האירופית לקולנוע לשחקן הטוב ביותר (קולין פירת') עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא ברידג'ט ג'ונס: עובדות החיים (2004)
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יומנה של ברידג'ט ג'ונסאנגלית: Bridget Jones's Diary) הוא סרט קולנוע בריטי משנת 2001, מסוגת הקומדיה הרומנטית. הסרט בבימויה של שרון מגווייר, ובהשתתפות השחקנים רנה זלווגר כברידג'ט ג'ונס, יו גרנט כדניאל קליוור וקולין פירת' כמארק דארסי, שני מחזריה של של ברידג'ט. לסרט נוצרו שני סרטי המשך. "ברידג'ט ג'ונס: עובדות החיים", אשר יצא ב-2004, וברידג'ט ג'ונס בייבי, ב-2016.

התסריט הוא עיבוד קולנועי של ספר בשם זהה מאת הלן פילדינג, שנכתב בהשראת "גאווה ודעה קדומה".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברידג'ט ג'ונס מתוסכלת; היא בת 32, אינה מצליחה לרזות והיא עדיין רווקה. יש לה נטייה לשתות יותר מדי, לדבר שטויות ולעשות בושות באופן כללי. היא עובדת בהוצאת ספרים ומתאהבת בבוס שלה, דניאל קליוור.

במסיבת ערב השנה החדשה של הוריה, בתחילת 1999, בריג'ט מתוודעת למארק דארסי, מכר ילדות ועורך דין נאה, בן לחברים של הוריה, שאמהּ מנסה לשדך לה. מארק קורא לברידג'ט טיפשה ווולגרית, והיא חושבת שהוא יהיר וגס רוח. כשהיא שומעת את מארק רוטן לאמו על ניסיונה להסדיר לו "אישה חסרת שליטה מילולית שמעשנת כמו ארובה, שותה כמו דג ומתלבשת כמו אמהּ", בריג'ט מגבשת את החלטת השנה החדשה לשנות את חייה. היא מתחילה לנהל יומן כדי לתעד את ניסיונותיה להפסיק לעשן, להפסיק לשתות, לרדת במשקל ולמצוא בן זוג.

ברידג'ט ודניאל מתחילים לפלרטט בעבודה, לקראת השקת ספר חשובה, שבה ברידג'ט נתקלת במארק ובעמיתתו הזוהרת והמתנשאת נטשה. ברידג'ט עוזבת עם דניאל והם אוכלים ארוחת ערב, למרות המוניטין הידוע לשמצה של דניאל כרודף שמלות. דניאל מספר לברידג'ט שהוא ומארק היו חברים בעבר, אבל מאז שמארק שכב עם ארוסתו, הם שונאים זה את זה. ברידג'ט ודניאל מתחילים לצאת יחד.

ברידג'ט מוזמנת למסיבה משפחתית, שתוכננה כמסיבת תחפושות "Tarts & Vicars", והיא קושרת את זה לסוף שבוע של חופשה עם דניאל. הם מבלים את היום שלפני המסיבה בפונדק כפרי בו שוהים גם מארק ונטשה. בבוקר המסיבה, דניאל אומר שהוא חייב לחזור ללונדון לעבודה ומשאיר את ברידג'ט לבושה כשפנפנת פלייבוי למסיבה. כשהיא חוזרת ללונדון וקופצת לביתו של דניאל, היא מגלה את העמיתה האמריקאית שלו, לארה, עירומה בדירתו. ברידג'ט מנתקת איתו קשרים ומיד מחפשת קריירה חדשה. היא זוכה לעבודה חדשה בטלוויזיה, וכשדניאל מתחנן בפניה להישאר, היא מצהירה שהיא מעדיפה על פני עבודה אתו עבודה לנגב את התחת של סדאם חוסיין.

ברידג'ט משתתפת בארוחת ערב עם חברים, שם היא האדם היחיד שהוא ללא בן זוג. שוב היא נתקלת במארק ונטשה. מארק מתוודה בפני ברידג'ט בפרטיות שלמרות הטעויות שלה, הוא מחבב אותה "בדיוק כמו שאת". זמן מה לאחר מכן, הוא מאפשר לברידג'ט ריאיון טלוויזיה בלעדי בתיק משפטי חשוב שניהל, דבר שמחזק את הקריירה שלה ומאפשר לה לראות אותו אחרת.

ברידג'ט מתחילה לפתח רגשות כלפי מארק, וכשהיא מנסה לבשל בחוסר הצלחה ארוחה למסיבת יום ההולדת שלה, הוא נחלץ לעזרתה. לאחר חגיגת ארוחת ערב שמחה עם חבריה של ברידג'ט ומארק, מגיע דניאל השיכור ומקבל באופן זמני מונופול על תשומת הלב של ברידג'ט. מארק עוזב, אבל חוזר לאתגר את דניאל והם מנהלים קרב אגרופים ברחוב, ולבסוף עפים מבעד לחלון של מסעדה יוונית. הקרב מסתיים בסופו של דבר, כאשר ברידג'ט נוזפת במארק והוא עוזב, והיא דוחה גם את דניאל.

אמה של ברידג'ט, פמלה, עזבה את אביה של ברידג'ט, קולין, והחלה רומן עם מגיש ערוץ הקניות ג'וליאן. כשהרומן מסתיים, היא חוזרת לבית משפחתה ומגלה לברידג'ט שההתנגשות של מארק ודניאל נבעה מכך שמארך גילה שדניאל (אז החבר הכי טוב של מארק באוניברסיטת קיימברידג') שכב עם אשתו של מארק, ולא להפך כפי שתיאר דניאל.

במסיבת יום הנישואין של בני הזוג דארסי (הוריו של מארק) באותו יום, ברידג'ט מתוודה בפני מארק על רגשותיה כלפיו, אך מגלה שהוא ונטשה קיבלו עבודה בניו יורק והם על סף אירוסים, לפי אביו של מארק. ברידג'ט קוטעת את הרמת הכוסית בנאום מרגש שמתפוגג כשהיא מבינה את חוסר התקווה של עמדתה. למרות שלדבריה יש השפעה על מארק, הוא עדיין טס לניו יורק. חבריה של ברידג'ט מתאספים כדי לתקן את לבה השבור בטיול מפתיע לפריז, אבל כשהם עומדים לעזוב, מארק מופיע בדירתה של ברידג'ט.

בדיוק כשהם עומדים להתנשק בפעם הראשונה, ברידג'ט נחפזת לחדר השינה שלה כדי להחליף לתחתונים סקסיים יותר. מארק מציץ ביומן הפתוח שלה, קורא את הדעות הלא מחמיאות שלה עליו, ומסתלק. ברידג'ט מבינה מה הוא קרא וחוששת ששוב איבדה אותו, רצה אחריו החוצה בשלג בתחתונים עם הדפס עור נמר וקרדיגן דק, אבל לא מוצאת אותו. מאוכזבת, היא עומדת לחזור הביתה כשהוא מופיע שוב, היא מתנצלת והוא מגיש לה יומן חדש, "כדי להתחיל מחדש". הם מתנשקים ברחוב המכוסה שלג.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך האודישנים נוצר ספק האם שחקנית אמריקאית כמו זלווגר יכולה לשחק אישה בריטית. אך זלווגר הצליחה מאוד בתפקידה וקטפה ביקורת טובה על הופעתה בסרט. בנוסף, היא גם הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר. היא גם נאלצה לעלות במשקל לצורך התפקיד.

סאלי פיליפס, שמגלמת בסרט את חברתה הטובה של ברידג'ט, נבחנה לתפקיד הראשי, אך לא התקבלה עקב אלמוניותה. קייט וינסלט נבחנה אף היא לתפקיד, אך היא לא התקבלה מפני שהייתה צעירה מדי.

שחקנ/ית דמות
רנה זלווגר ברידג'ט ג'ונס
קולין פירת' מארק דארסי, עורך דין
יו גרנט דניאל קליוור, המנהל של ברידג'ט
ג'ים ברודבנט קולין ג'ונס, אביה של ברידג'ט
ג'מה ג'ונס פמלה ג'ונס, אמהּ של ברידג'ט
סיליה אימרי אונה אלקונברי
ג'יימס פוקנר דוד ג'פרי
שירלי הנדרסון ג'וד
ג'יימס קליס טום
סאלי פיליפס שרון "שאזה"
אמבת' דייוויץ נטשה גלנוויל, בת זוגו של מארק דארסי
ניל פירסון ריצ'רד פינץ'

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]