יומנו של חנון - עובדות החיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יומנו של חנון - עובדות החיים
Diary of a Wimpy Kid: The Ugly Truth
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת ג'ף קיני
שפת המקור אנגלית
סוגה קומדיה
מקום התרחשות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Amulet Books
תאריך הוצאה 9 בנובמבר 2010
מספר עמודים 218
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה-ביתן דביר
תאריך 4 בספטמבר 2011
סדרה
סדרת ספרים יומנו של חנון
ספר קודם יומנו של חנון - קיץ קטלני
הספר הבא יומנו של חנון - מכת קור
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יומנו של חנון – עובדות החיים הוא ספר מאויר של הסופר והמאייר האמריקאי ג'ף קיני. הספר הוא החמישי בסדרת הספרים יומנו של חנון. הספר מספר על שנתו האחרונה של גרג בחטיבה, ותהליך ההתבגרות שלו. הספר יצא בעברית ב-4 בספטמבר 2011.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרג הפלי חווה את שנתו האחרונה בחטיבת הביניים, מה שמשמח אותו בתחילה, אך לאחר מכן מתחיל להעציב אותו. הוא נאלץ לחוות קשיים חברתיים, מעשיים, קשיים במשפחה וחובות. בספר זה (המתאר את חייו של גרג מה-1 בספטמבר עד ה-30 בנובמבר) משפחת הפלי "מאבדת את הצפון" ומשנה את הרגליה, זאת ניתן לראות במעברה של סוזן הפלי, האם, ללימודים אקדמיים. כמו כן, ברוב חלקי הספר גרג רב עם ראולי שוב ואינו מיודד עמו, אלא רק בסוף הספר. גרג כבר מתבגר ועובר הרבה שינויים בחייו. במהלך העלילה גרג מביע את תסכולו מהשנויים בחייו כמו החלפתה של מורתו למתמטיקה, מעברה של אמו ללימודים, החלפת רופא השיניים שלו, גיוס עוזרת הבית והשיעור החדש בבית הספר: "עובדות החיים". גרג עושה כל מה שאפשר כדי לנחם אותו, תומך בו ועומד לצידו בכל המריבות, אך דאגתו לרודריק ולעתידו אינה מרפה ממנו. כמו כן, גרג נרשם למסיבת "אין יציאה", מסיבת "בנים-בנות" שחטיבת הביניים של גרג ארגנה. גרג חשב שהמסיבה תהיה דומה למסיבה נורמלית של בני נוער, אך בפועל המסיבה הייתה ילדותית ומשעממת. בהמשך דודו של גרג, גארי נישא בפעם הרביעית וגרג מתוסכל מאוד מכך משום שלא הגיע למסיבה שארגן אחד הילדים המקובלים בשכבה מעליו אך בהמשך הוא גילה שלא החמיץ הרבה .ומתוסכל מהשינוי שבחייו שכמו השתנו מקצה לקצה. עם זאת, יש בליבו תקווה שהכול יסתדר בסופו של דבר.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – יומנו של חנון - דמויות

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גרגורי (גרג) הפלי - נער מתבגר בגיל המעבר בין חטיבת הביניים לתיכון. גיבור הספר. הוא לומד את שנתו האחרונה בחטיבה, ותוך זמן קצר חש מתוסכל מכך. הוא מודאג ועצוב בגלל אחיו רודריק, וכדי להגן עליו פוצח במריבה הקשה ביותר שהייתה לו עם אביו עד כה. קשה לו עם דאגתו לאחיו, תהליך התבגרותו וריחוקו של ראולי, וכל אלה הופכים את התקופה אותה הוא מתאר לאחת הקשות בחייו.
  • רודריק הפלי - אחיו הגדול והאהוב של גרג. מקים להקת "חיתול טעון" (שכן רודריק מאיית את זה "חיתול תאון"). לומד בתיכון. עובר תקופה לא קלה במהלך הספר, על רקע מריבות עם אביו בנוגע ללימודיו העתידיים בקולג' ועל רקע כישלונות חוזרים ונשנים של להקתו. גרג, שמודאג בגללו מאוד, רב גם הוא עם אביו על מנת להגן על רודריק והשניים חווים את המשבר יחדיו, מנסים למצוא רגעים משותפים משמחים בזמן התקופה הקשה.
  • פרנק הפלי - אביהם של רודריק, גרג ומני. שקדן ודורש שגרג ייקח על עצמו יותר אחריות ויהיה עצמאי יותר. במהלך הספר לוחץ על רודריק להרשם לקולג' ורב עמו ועם גרג על כך.
  • מני הפלי - אחיו הקטן של גרג. מני הוא ילד מפונק וקטן, והוא יכול לעשות כמעט כל דבר שיתחשק לו בבית הפלי. מעולם לא עורר את חמתם של אימו ואביו.
  • סוזן הפלי - אימם של השלישייה ואשתו של פרנק. במהלך הספר הולכת ללימודים אקדמיים ומפקירה את הבית בידי הגברים, ואחר כך בידי איזבלה.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • איזבלה - המשרתת העצלנית שסוזן שוכרת. איזבלה אינה עושה אף עבודה, אלא רק מכרסמת צ'יפס ברביקיו השייכים למשפחת הפלי. במהלך הספר שולח גרג לאיזבלה מספר מכתבים שבהם הוא מבקש (בשם אימו) לכבס את כביסתו, אך איזבלה אינה מקיימת את הבקשה. בסוף הספר תעלולי איזבלה מתגלים על ידי סוזן וזו מפטרת אותה מתפקידה.
  • גאמי הפלי - קשישה בת 95, סבתא רבתא של גרג, וראש משפחת הפלי. כל פעם כשדוד גארי מתחתן בביתה, גאמי עורכת לבן הנוער לפי סדר את "השיחה". בספר, מגיע תורו של גרג.
  • דוד גארי - אחד מדודיו של גרג, ואחיו הקטן של פרנק. דוד גארי מתואר כילדותי, וזאת חתונתו הרביעית.
  • ראולי ג'פרסון - חברו הכי-טוב בדימוס של גרג. ברוב הספר מתואר רק צדו הרע של ראולי, ורק בסופו גרג וראולי חוזרים להיות חברים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]