יומני החנונית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
כרך הספר הראשון בסדרה (בשפה העברית)

יומני החנוניתאנגלית: Dork Diaries) היא סדרת רבי מכר אשר נכתבה ואויירה על ידי הסופרת רייצ'ל רנה ראסל. הגרסה העברית של הסדרה יצאה לאור בשנת 2012 בהוצאת ספר לכל בתרגום של תומר קרמן ואורית יואב ובעריכת הילה לזרוביץ-שרמן. בספר מסופר על דמות בשם ניקי ג'יי מקסוול, שאמא שלה קנתה לה יומן כדי שתכתוב את כל תחושותיה והרגשותיה. סדרת הספרים מזכירה את הספרים "יומנו של חנון" של ג'ף קיני.

דמויות הסיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות בספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ניקול "ניקי" ג'יי מקסוול - הדמות המרכזית בספר, ילדה לא מקובלת ולא עשירה. האויבת המושבעת של מקנזי. חברה של קלואי וזואי. מוכשרת בציור. הקימה להקה בספר השלישי בשם "האמת אנחנו עדיין לא יודעים". רוצה טלפון נייד (קיבלה אותו בספר הרביעי). קיבלה את המלגה כי אביה המדביר של בית הספר. מאוהבת בברנדון ולא יודעת שמאוהב בה גם. לפי גרסה צבעונית של דמויות הסדרה שפורסמה באינטרנט, היא בעלת שיער חום. בספר השמיני שיחקה את עצמה, אבל עשתה את התפקידים של אליס או דורותי (לא ידוע) ושל סינדרלה.
  • מקנזי הוליסטר - אויבת מושבעת של ניקי, ילדה מקובלת ועשירה. נוהגת להציק לניקי ולחפש ברעתה. מאוהבת בברנדון. יש לה אובססיה לליפגלוס ולאופנה. עוזבת את חטיבת הביניים וק"ד בספר התשיעי בסדרה, במהלכו היא גם גונבת את היומן של ניקי וכותבת בו בעצמה, וחוזרת לוק"ד בספר האחד עשר. בספר האחד עשר מספרת לניקי שטיפאני מתעללת בה באותו אופן שהיא עצמה התעללה בניקי, ומתפתחת ביניהן חברות שנהרסת לאחר שטיפאני כותבת על הלוקר שלה בליפגלוס "ילדת הג'וקים", כמו שהיא עשתה לניקי בספר הראשון, ומקנזי מסיקה שניקי עשתה את זה וחוזרת להתעלל בה, אבל בספר השנים עשר יוצאת להגנתה של ניקי ועוזרת לה לתקן את היחסים עם החברים שלה. בספר הארבעה עשר מצטרפת לסיבוב ההופעות של הלהקה של ניקי וחולקת איתה חדר. לפי גרסה צבעונית של דמויות הסדרה שפורסמה באינטרנט, היא ילדה בלונדינית עם עיניים כחולות. בספר השמיני שיחקה את המכשפה הרעה מהמערב.
  • (גברת מקסוול) - אימה של ניקי, שמה לא נחשף.
  • (מר מקסוול) - אביה של ניקי, שמו לא נחשף. עובד בהדברת חרקים. יש לו טנדר עם מקק גדול על גג המכונית. עבד לשעבר עבור אביה של מקנזי הוליסטר ומכר את הרכב שלו. מקנזי יודעת שאביה של ניקי הוא מדביר והיא סוחטת את ניקי מספר פעמים לאורך סדרת הספרים שתפיץ את המידע הזה אם לא תענה לבקשותיה.
  • דייזי - גורת גולדן רטריבר וחיית המחמד של ניקי. משפחת מקסוול אימצה אותה בסוף ספר העשירי.
  • ברנדון רוברטס - הנער שבו ניקי מאוהבת, צלם בעיתון בית הספר. ברנדון אוהב את ניקי ולא את מקנזי שמחבלת בקשר של ניקי וברנדון מספר פעמים במטרה להשיג את ברנדון. נכדם של פיל ובטי ועוזר להם בכלבייה. לפי גרסה צבעונית של דמויות הסדרה שפורסמה באינטרנט, הוא ילד בעל שיער חום ועיניים חומות. בספר השמיני שיחק את הנסיך צ'ארמינג.
  • בריאנה מקסוול - אחותה הקטנה והמעצבנת של ניקי. נוהגת להביך את ניקי. אוהבת את הסרט נסיכת שזיף הסוכר. מפחדת מפיות ומפיית השיניים. לומדת בחוג בלט שהיא לא מעוניינת בו. החברה הטובה ביותר של אמנדה ואוליבר. בספר השמיני שיחקה את המכשפה הטובה מהצפון.
  • גברת עטילדה - בובת היד של בריאנה שנקראת בשם שלה כי היא "נולדה מעט". שמה באנגלית הוא מיס פנלופי (Miss Penelope). "חברה" של מר כפתורי (מר כפתורי הוא בובת גרב, עליה אחראי אוליבר, הנכד של השכנה הזקנה של משפחת מקסוול).
  • קלואי קריסטינה גארסיה - החברה הכי טובה של ניקי וזואי. מומחית לענייני אהבה. לפי גרסה צבעונית של דמויות הסדרה שפורסמה באינטרנט, היא נערה בהירה עם שיער ג'ינג'י. בספר השמיני שיחקה את זהבה. בספר התשיעי עושה גשר בשיניים.
  • זוישה "זואי" אבוני פרנקלין - החברה הכי טובה של ניקי וקלואי. מומחית לענייני ייעוץ. לפי גרסה צבעונית של דמויות הסדרה שפורסמה באינטרנט, היא ילדה בעלת עור כהה. בספר השמיני שיחקה את כיפה אדומה.
  • ג'סיקה - מקובלת, חברתה הטובה של מקנזי. היא ומקנזי מקוות שניקי תעזוב, על מנת שהיא תקבל את הלוקר שליד מקנזי. בנוסף, היא עובדת במזכירות בית הספר ומשתמשת בעבודתה לרעה. בספר התשיעי מתגלה שהייתה ילדה לא מקובלת עד שהכירה את מקנזי ומקנזי משפילה אותה בתור "גברת הכל יודעת" משום שהיא רצתה לתפוס את מקומה כילדה הכי מקובלת אחרי שהיא תעזוב.
  • אנדרה - הופיע לראשונה בספר ה-12. תלמיד מנורת' המפטון הילס המגיע לוק"ד להמשך תוכנית החלפת התלמידים, וניקי בה הוא מתאהב במהלך הסיפור היא המלווה שלו. פונה אליה בשמה הרשמי, ניקול. ילד צרפתי חתיך שכל הבנות מתאהבות בו, וברנדון מקנא בתשומת הלב שהוא מקבל מניקי. במהלך הסיפור מתפרסמות ברשת תמונות מזויפות שמציגות אותו ואת ניקי כזוג, ומאוחר יותר מסתבר שהוא אחיה החורג של טיפאני, שניסתה יחד עם מקנזי לפגוע בניקי דרכו ללא ידיעתו.

תקציר הספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספרים, ניקי מתמודדת עם המבוכה שהיא קיבלה מלגה לחטיבת הביניים וק"ד מכיוון שאביה מדביר שם, עם בעיות שהאויבת המושבעת שלה מקנזי יוצרת לה, עם הצרות שאחותה הקטנה בריאנה עושה, ועם הקשיים שלה לספר לברנדון שהיא מחבבת אותו. אבל לא הכל אפל בחיים שלה, כי תמיד היא מוקפת בחברותיה הטובות קלואי וזואי.

תקציר ספר ראשון - סיפורים מהחיים הלא-ממש מדהימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקי מפחדת שאביה יעזוב את עבודתו בבית הספר והיא תאבד את המלגה. למזלה היא מצאה פתרון: בבית הספר מתקיימת תחרות אומנות שהמנצח בה יזכה בחמש מאות דולר, בדרך היא חווה הרבה בעיות.

תקציר ספר שני - סיפורים מהחיים של ילדת מסיבות לא כל כך מקובלת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקי הולכת למסיבת יום ליל כל הקדושים של וק"ד ומנסה להיות בשלושה מקומות : במסיבה שלה בתור חברה של קלואי וזואי , במסיבה שלה בתור הדייט של ברנדון ובמסיבת הבלט של בריאנה .

תקציר ספר שלישי - סיפורים מהחיים של כוכבת רוק לא ממש מוכשרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקי וחבריה משתתפים בתחרות להקות, שהפרס אליה היא אודישן לתוכנית טלוויזיה אך בדרך נתקלים בבעיות עם מקנזי והלהקה שלה.

תקציר ספר רביעי - סיפורים של נסיכת קרח לא ממש מלכותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבית הספר יש תחרות החלקה על הקרח וניקי וחברותיה משתתפות בה. לתחרות צריך למצוא ארגון צדקה שאליו יוכלו לתרום את הכסף, הבנות מחליטות שיתרמו לכלבייה "גן גורים" של בטי ופיל-סבו וסבתו של ברנדון שעובדים בכלבייה, ואם לא יוכלו להשיג מספיק כסף הכלבייה תיסגר וברנדון לא יוכל להישאר בוק"ד וייאלץ לעבור לגור במדינה אחרת.

במהלך הסיפור ניקי וחברותיה קלואי וזואי נתקלות בבעיות אך מצליחות להתגבר עליהן בדרכים שונות.

תקציר הספר "סיפורו של יומן"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקי מאבדת את יומנה וחושדת במקנזי שאולי היא גנבה לה אותו. רייצ'ל מסבירה איך לכתוב יומן ומחלקת עצות במהלך הספר. ספר זה הוא סיפור וחלקי כתיבה שונים שבהם ניתן לכתוב בהם.

בסוף הספר ישנם עמודים לכתיבת יומן.

תקציר ספר חמישי - גברת - הכל יודעת - לא ממש חכמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקי מצטרפת למערכת העיתון כדי לראות אם מקנזי מלכלכת עליה, וכותבת טור עצות בשם העט "גברת-הכול-יודעת".

תקציר ספר שישי - סיפורים מהחיים של שוברת לבבות לא ממש שמחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקי הולכת לנשף יום האהבה. רוצה להזמין את ברנדון אך מקנזי אומרת לה שכבר הזמינה אותו. אך אינה יודעת אם אמר לה כן או לא.

העלילה מסתבכת כשניקי מקבלת הודעות מוזרות ומעליבות מברנדון שבסוף התגלה שהן מאח של תיאו.

תקציר ספר שביעי - סיפורים מהחיים של כוכבת טלוויזיה לא כל כך זוהרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שבספר השלישי ניקי וחברי הלהקה שלה (ניקי , קלואי, זואי , ברנדון, ויולט, תיאו ומרקוס) "האמת אנחנו עדיין לא יודעים" זכו בהקלטה עם טרוור צ'ייס (מפיק טלוויזיה מפורסם) של השיר "החנונים שולטים" ניקי מקבלת תוכנית טלוויזיה משלה. בהתחלה זה נראה כמו רעיון טוב עד שהבמאית והצוות שלה מתחילים לפלוש לחייה הפרטיים ולעקוב אחריה. בנוסף לכך מקנזי מנצלת את ההזדמנות ומלכלכת על מערכת היחסים של ניקי וברנדון בטלוויזיה. יש ערב שלם ללהקה להשקת דיסקים וברנדון מנצל את ההזדמנות לקשר עם ניקי ......

תקציר הספר "או מיי גאד זה בדיוק היומן שרציתי"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקי נותנת שאלות ועצות לקוראי הספר המספיקות לשנתיים כולל שאלות בונוס נוספות.

הספר נקרא גם ״OMG זה בדיוק היומן שרציתי".

תקציר ספר שמיני - סיפורים מהחיים עם סוף לא ממש מהאגדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקי נפצעת במהלך משחק בשיעור ספורט ומוצאת את עצמה בארץ האגדות ומנסה למצוא את דרכה הביתה, תוך כדי שהיא מנסה להימלט מהמכשפה הרעה שעוקבת אחריה.

תקציר ספר תשיעי - סיפורים מהחיים של דרמה קווין לא ממש חנונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקי מגלה שברנדון נישק אותה רק בגלל התערבות, ומאוחר יותר מקנזי גונבת את היומן של ניקי ומתחילה לכתוב בו בעצמה, ובמהלכו מתכוננת למעבר לבית ספר אחר יוקרתי יותר, וכותבת מכתבים מרושעים בתור "גברת הכל יודעת". כשהיומן חוזר אל ניקי היא מגלה שקלואי עשתה גשר בשיניים, ולא דיברה איתה על זה כי מקנזי שלחה לה מכתב מרושע והיא חשבה שניקי שלחה אותו.

תקציר ספר עשירי - סיפורים מהחיים של דוגיסיטר לא ממש מושלמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקי וברנדון חוזרים מקונדיטוריה לאחר היתקלות במקנזי (שגנבה את הזהות של ניקי כדי להרשים את הילדים בנורת' המפטון הילס, התיכון החדש שעברה אליו) לגן גורים (החנות שברנדון עובד בה) ומגלים את הולי - כלבת גולדן רטריבר עם שבעה גורים שהבעלים שלה עברה לבית אבות. ברנדון אומר שהם לא יכולים להכניס אותה כיוון שאין להם מקום, ובכל מקום אחר עלולים להרוג אותם. ניקי מציעה שיחביאו אותם בתורות עד שיתפנה אצלם מקום, והגורים לא מפסיקים לעשות בלגן.

תקציר ספר אחד עשר - סיפורים מהחיים של חברה לא-ממש חברותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המזל הרע שוב מכה בניקי מקסוול. מכל בתי הספר בסביבה היא נתקעה בתוכנית חילופי תלמידים בבית הספר נורת' המפטון הילס, שהוא בית הספר החדש של מקנזי.

תקציר ספר שנים עשר - סיפורים מהחיים על אסון קראש לא ממש סודי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לניקי יש המון תוכניות לקיץ, אבל יש לה סוד גדול שעלול לשבש את הכול עם ברנדון ועם החברות הטובות ביותר שלה. בנוסף, היא גם צריכה להתמודד עם דרמה לא צפויה עם הקראש שלה ועם מישהו חדש שגם לו יש קראש על ניקי. מקנזי נושפת בעורפה וממשיכה עם התעלולים המרושעים שלה.

הוצאה לאור בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הראשון יצא בישראל בשנת 2012, והיה אהוד בקרב קוראיו. הספר השני יצא לאור ב-2013, הספר השלישי יצא במהלך 2013, והספר הרביעי יצא לאור ב-2014, הספר החמישי והספר השישי יצאו בשנת 2015.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]