יורי גיא-רון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יורי גיא-רון
לידה 24 בספטמבר 1961 (בן 62)
אבן יהודה, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
סיעה לשכה אחרת
www.yori.co.il
ראש לשכת עורכי הדין ה־9
26 ביוני 2007 – יוני 2011
(כ־4 שנים)
תפקידים נוספים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יורם (יוֹרי) גיא-רון (נולד ב-24 בספטמבר 1961) הוא עורך דין ישראלי. כיהן כראש לשכת עורכי הדין בישראל וכחבר בוועדה לבחירת שופטים מטעמה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יורי גיא-רון נולד במושבה אבן יהודה. בשירותו הצבאי שימש כמפקד סוללת ארטילריה בחיל התותחנים הישראלי. לאחר שחרורו השלים לימודי תואר ראשון ושני בהצטיינות במשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. התמחה במשרדה של עו"ד (כיום שופטת) חני שירה ולאחר מכן במשרדו של עו"ד אמנון זכרוני. עם קבלת הרישיון הקים עם עו"ד שירה משרד עצמאי.

כעשור לאחר מכן ייסד גיא-רון את משרד "אדם עורכי דין"[1], שבו הוא משמש מאז כשותף מנהל. עוסק בתחומי המשפט האזרחי-מסחרי והמנהלי.

משנת 1999 ועד 2008 שימש כנציג לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים. בנוסף, היה חבר בוועד המרכזי של הלשכה. עמדתו היא כי לשכת עורכי הדין איננה רק ארגון מקצועי, וכי עליה למלא גם תפקיד חברתי ממשי בהתנהלותה של החברה הישראלית ובשמירה על היותה חברה שוויונית ודמוקרטית. בשנת 2007 התמודד ונבחר לתפקיד ראש הלשכה מטעם סיעת "לשכה אחרת".

בשנת 2000 ייסד, בין היתר ביחד עם עוה"ד רחל בן ארי, אדם פיש וארנה לין את מחלקת הפרו בונו במשרד "אדם", שנתנה שירותים משפטיים בחינם למיעוטי יכולת. נמנה עם יוזמי ומייסדי מרכז השופט חיים כהן להגנה משפטית על זכויות אדם, אותו הוא מנהל מאז הקמתו, ואשר נועד לתת שירותי "פרו-בונו" בנושאי זכויות אדם ולהגן על זכויות של אוכלוסיות מוחלשות בחברה.

נמנה עם מייסדי תוכנית "שכר המצווה" בלשכת עורכי הדין וכיהן כחבר בדירקטוריון התוכנית. התנדב לאורך השנים לפעילות בגופים ציבוריים רבים נוספים. כראש הלשכה, יזם והביא לתיקון חוק לשכת עורכי הדין, כך שסיוע משפטי למיעוטי יכולת הפך להיות אחת ממטרותיה המחייבות והסטטוטוריות של הלשכה.

ב-26 ביוני 2007 התמודד על ראשות לשכת עורכי הדין, ונבחר לתפקיד בסיבוב שני.[2] החליף בתפקיד את עו"ד שלמה כהן. במסגרת תפקידו הביע דאגה, פעמים אחדות, מהגידול הניכר במספר עורכי הדין.[3]

באפריל 2008 פנה לראש הממשלה, אהוד אולמרט, על מנת שיתערב במחלוקת שבין שר המשפטים, דניאל פרידמן לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, וציין כי הוא חש "חשש גדול לעתידן של מערכת המשפט ושל הרשות השופטת בישראל לנוכח הסלמת המחלוקת"[4].

כיהן כדירקטור מטעם הציבור ב"חברת נמלי ישראל" (חנ"י) בין השנים 2008–2011.

נמנה עם מייסדי עמותת "פאנוניקה - העמותה הישראלית לקידום הג'אז בישראל".

בשנת 2010 החליף את נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר, כיו"ר אגודת הידידים של פסטיבל "ג'אז בים האדום" באילת, ומכהן מאז בתפקיד זה.

ביוני 2011 התמודד על כהונה שניה כראש לשכת עורכי הדין, אך הפסיד לדורון ברזילי.

עם סיום כהונתו כראש הלשכה הודיעה המשטרה על חקירה גלויה המתנהלת כנגד יורי בחשד לשוחד ועבירות נוספות יחד עם רעייתו כנרת במסגרת "פרשת מאוחדת". ביולי 2015 החליטה הפרקליטות לסגור את התיק כנגד יורי בשל היעדר ראיות. כנגד כנרת הוגש כתב אישום והיא הורשעה בינואר 2016 ברישום כוזב במסמכי תאגיד.[5][6]

מאז שנת 2015 נמנה עם מייסדי "העמותה להקמת ולניהול מוזיאון המוזיקה הישראלית".

בחודש מאי 2019 נבחר לכהן כחבר הוועד המנהל של "קרן הקולנוע הישראלי".

בן זוג לכנרת ולהם ארבע בנות, גר בשכונת "ל' החדשה" בתל אביב[7][8]. אחת מבנותיו נמצאת על הספקטרום האוטיסטי, והוא מקדיש מזמנו לפעילות ציבורית בנושא זה.[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יורי גיא-רון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בחרה את נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים, לשכת עורכי הדין, 6 בדצמבר 2005
  2. ^ עו"ד יורי גיא-רון נבחר לראש לשכת עורכי הדין: ניצח בסיבוב השני את עו"ד אילן בומבך עם 55.8% מהקולות, באתר גלובס, 10 ביולי 2007
    אבירם רוז, יורי גיא-רון ניצח בבחירות לראשות לשכת עו"ד, באתר ynet, יולי 2007
  3. ^
  4. ^ אבירם זינו, יו"ר עורכי-הדין לאולמרט: חושש למערכת המשפט, באתר ynet, 14 באפריל 2008
  5. ^ אלה לוי-וינריב, ‏כתב אישום נגד רעייתו של ראש לשכת עוה"ד לשעבר יורי גיא-רון, באתר גלובס, 22 בדצמבר 2015
  6. ^ אלה לוי-וינריב, ‏פרשת קופ"ח מאוחדת: כנרת פרי גיא-רון הורשעה ברישום כוזב, באתר גלובס, 26 בינואר 2016
  7. ^ "הצצה מבפנים: הבתים של אנשי הנדל"ן המובילים". ynet. 2013-04-02. נבדק ב-2016-10-21.
  8. ^ "הבית של הפנטומימאי חנוך רוזן". ynet. אורכב מ-המקור ב-2018-01-28. נבדק ב-2016-10-21.
  9. ^