יישום אינטרנט עשיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יישום אינטרנט עשיראנגלית: Rich Internet Application – RIA), הוא יישום רשת שיש לו הרבה מהמאפיינים של יישום מחשב שולחני "רגיל" (desktop application). בדרך כלל יישומי RIA עושים שימוש נרחב ב-JavaScript או במכונה וירטואלית, ויכולים להיות מסופקים בצורה של דפדפן המיועד לאתר ספציפי, פלאג אין לדפדפן או כארגז חול עצמאי. הטכנולוגיות הנפוצות ליצירת יישומי אינטרנט עשירים הן JavaFX, אדובי פלאש ו-Microsoft Silverlight, אם כי בשנים האחרונות ישנה מגמה של מעבר מטכנולוגיות מבוססות פלאג אין אלה, לאלטרנטיבות מבוססות HTML5 ו-JavaScript.

על מנת להשתמש ביישום אינטרנט עשיר, בדרך כלל על המשתמש להתקין תשתית תוכנה שתפקידה להוריד, לעדכן ולהריץ את היישום. זהו ההבדל העיקרי בין יישומי רשת מסוג זה לבין אלטרנטיבות מבוססות HTML5/JavaScript כמו Ajax, אשר משתמשות בפונקציונליות המובנית בדפדפן לצורך מימוש ממשקים דומים.

יישומי RIA נפוצים כמשחקי רשת, כמו גם כיישומים הדורשים יכולת לכידת וידאו ממצלמות רשת (Gmail הוא יישום רשת בולט היוצא מכלל זה בכך שהוא משתמש בפלאג אין משלו לדפדפן, המיועד למטרה זו). עם ההתפתחות של סטנדרטים לפיתוח ווב, כדוגמת HTML5, התמיכה של דפדפנים בסטנדרטים אלה השתפרה במידה מסוימת. עם זאת, גם לאחר ההופעה של ערכות כלים "כמו-שולחניים" (desktop-like widgets) מבוססי HTML5 ו-JavaScript, הצורך ביישומי RIA מבוססי פלאג אין לצורך גישה ללכידת וידאו לא פחת.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.