יעל אלמוג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעל אלמוג
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 6 במרץ 1968 (בת 56)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעל אלמוג (נולדה ב-6 במרץ 1968) היא עורכת דין, המכהנת כמשנה למנכ"ל והיועצת המשפטית בבנק הפועלים. בעבר כיהנה כמנכ"ל IFRS Foundation וכמנהלת המחלקה הבינלאומית ברשות לניירות ערך ועוד קודם לכן, כעיתונאית, שחקנית ומנחה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלמוג נולדה בירושלים, והיא הבכורה מבין שלוש אחיות. אביה כלכלן, ואמה חדווה הייתה עורכת תוכניות בקול ישראל. בגיל 6 עד 11 התגוררה אלמוג עם משפחתה בצ'ילה וארגנטינה, ובהמשך חזרה המשפחה לישראל.

אלמוג שירתה בגלי צה"ל כמפיקת חדשות וכתבת לענייני תרבות. לאחר שחרורה הגישה מ-1988 במשך ארבע שנים את מגזין הטלוויזיה הפופולרי לנוער "תוססס" בערוץ הראשון, לצד תמיר קמחי ורוית פררה, אמנון פישר, ירדן בר-כוכבא ואקי אבני. לאחר מכן, הגישה את מגזין הקולנוע "אקשן" בטלוויזיה החינוכית בערוץ 2 (לצד אורנה בנאי); את התוכנית "סל בסלון" בערוץ הספורט; את טקס פרסי "ויוה 2000"; תוכניות בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק; ותוכנית בנושא ספורט אתגרי "G-10" בערוץ 10 (2003, לצד עמית ענבר ולי זיו[1]). כן שיחקה בסרטי הקולנוע "צלקת", "זולגות הדמעות מעצמן" ו"אושר ללא גבול".

במקביל ללימודים לתואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב, שימשה אלמוג גם ככתבת ועורכת בנושאי תרבות במשך שלוש שנים במדור "גלריה" של העיתון "הארץ". סיימה תואר שני במשפטים בהצטיינות באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. ב-1999 חזרה לארץ והתמחתה במשפטים אצל עו"ד מני מזוז, במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

לאחר ההתמחות, כיהנה אלמוג כעורכת דין במחלקה המשפטית של הרשות לניירות ערך, ובמקביל עבדה כמרצה לדיני ניירות ערך באוניברסיטת חיפה[1]. שימשה כתובעת במחלקת מיסוי וכלכלה בפרקליטות מחוז תל אביב עד 2006 וייצגה את המדינה בתיקים פליליים בתחום העבריינות בשוק ההון. התמחותה היא בעבירות "צווארון לבן".

אלמוג ניהלה את המחלקה הבינלאומית ברשות לניירות ערך. בסמוך לפרוץ המשבר הכלכלי שהכה בעולם בסופו של העשור הראשון של המאה ה-21, מונתה אלמוג לעמוד בראשות ועדת בין-משרדית להסדרת שירותי קסטודי בשוק ההון בישראל. בוועדה לקחו חלק בכירים ממשרד האוצר, הרשות לניירות ערך, בנק ישראל ורשות המיסים. הוועדה פרסמה המלצות ביניים באוגוסט 2010 וב-3 בינואר 2012 מסרה את המלצותיה הסופיות[2]. אלמוג אף ייצגה את הרשות לניירות ערך בארגון רשות ניירות ערך הבינלאומי, וכיהנה כיו"ר ה-monitoring group - ועדה פנימית של הארגון בהשתתפות 80 מדינות שאחראית על מעקב ופיקוח על ביצוע ההסכם המולטי-לטרלי של הארגון הבינלאומי של רשויות ניירות ערך. עד חודש מאי 2011 כיהנה גם כ"יועצת בכירה לראש הרשות לניירות הערך".

ב-23 בינואר 2012 מונתה למנכ"ל IFRS Foundation, ארגון הפועל לקידום אימוץ ויישום התקנים הבינלאומיים לדיווח חשבונאי IFRS.

בפברואר 2017 מונתה אלמוג למשנה למנכ"ל בנק הפועלים. בהמשך היא מונתה ליועצת המשפטית הראשית בבנק הפועלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]