יציאת חירום (להקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יציאת חירום
סוגה רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית
חברים
אלכס טופל, עדי חייט
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יציאת חירום היא להקת רוק ישראלית.

תולדות הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת אמצע 1997 נפגשו חברי הלהקה יוסי ברוש, אלכס טופל ועדי חייט (יוסי ואלכס היו חברים כבר שנים לפני כן) והקליטו, כניסיון, שלושה שירים בלבד. ההקלטות עלו יפה וכחודשיים מאוחר יותר, הם נפגשו שוב והקליטו אלבום מלא. אלבום הבכורה שלהם נושא את שם הלהקה ומכיל בלדות רוק המתעסקות בעיקר באהבה. באלבום זה נכללו הלהיטים: "קחי לך זמן", "נהדרת" ו"אלפי ילדים מוכים" שבו מתארח נתן זהבי.

עם סיום הקלטת הדיסק, הלהקה לא זכתה לחשיפה תקשורתית רבה והפסיקה להופיע. רק לקראת סוף העשור הראשון של המאה ה-21, הלהקה חזרה להופיע, בעקבות תהליך ייחודי - הדיסקים הגיעו למטיילים ישראלים ברחבי העולם כך שרבים הכירו את הלהקה דווקא בחו"ל בעת טיול, כפי שמעיד סולן הלהקה: "...במהלך השנים כל אחד מהלהקה הלך לדרכו שלו, אבל כשהופענו בשנה האחרונה לא האמנו שהקהל מכיר את כל המילים של השירים. היו הרבה ישראלים שטיילו בחוץ לארץ ומתברר שהדיסק שלנו תפס חזק במזרח ובדרום אמריקה..."[1] המוזיקה הושמעה בעיקר בדרום אמריקה, הודו, ואוסטרליה, בעוד שבארץ השירים זכו לחשיפה מועטה ברדיו (תהליך זה דומה לתהליך שעברה הלהקה "בית הבובות", למרות שכרונולוגית, הקדימה "יציאת חירום" את "בית הבובות" בשמונה שנים).

לאחר כעשר שנים ממועד יציאת האלבום הראשון, שבה הלהקה התאחדה ונוכחה לדעת שאנשים רבים מכירים את שיריה. יציאת חירום חזרה להופיע במועדונים רבים ברחבי הארץ, והוציאה אלבומה את אלבומה השני, "צעקה אחת ארוכה", (2008), מתוכו הצליח השיר "משהו בך". במספר שירים באלבום זה הצטרף רועי זו-ארץ, שהיה אחראי על כלי המיתר באלבום.

משנת 2008 ממשיך ליצור ולהופיע הקול מאחורי ההרכב, כותב השירים והלחנים והזמר אלכס טופל בהפקתו ובליווי המוזיקלי של עדי חייט.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלכס טופל: שירה עדי חייט: קלידים

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יציאת חירום (1997) - בולטים בו השירים: "קחי לך זמן", "נהדרת" ו"אלפי ילדים מוכים".
  • צעקה אחת ארוכה (2008) - בולט בו השיר: "משהו בך".
  • על כנפי הדמיון (2018)
  • הופעה בפלוטו (2018)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אור ברנע, יציאה של פעם בעשור, באתר ynet, 1 בינואר 2007
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.