ירח דבש מטורף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח טרחני ועמוס בפרטים טפלים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח טרחני ועמוס בפרטים טפלים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ירח דבש מטורף
Just Married
כרזת הסרט ירח דבש מטורף בעברית
כרזת הסרט ירח דבש מטורף בעברית
בימוי שון לוי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט סימונדס, לורן שולר דונר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט סאם הארפר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה סקוט היל
דון זימרמן
שחקנים ראשיים אשטון קוצ'ר
בריטני מרפי
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ונתן בראון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 בינואר 2003
משך הקרנה 91 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
איטלקית
צרפתית
גרמנית
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 18,000,000$
הכנסות 101,564,935$
הכנסות באתר מוג'ו justmarried
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ירח דבש מטורף (Just Married) הוא סרט קומדיה רומנטית אמריקאי משנת 2003, את הסרט ביים הבמאי שון לוי, וכתב סאם הארפר. בסרט מככבים אשטון קוצ'ר ובריטני מרפי. בשבוע הפתיחה של הסרט, הוא היה הראשון בשוברי הקופות, והרוויח באותו שבוע 17 מיליון דולר. הוא שהה ברשימת עשרת הסרטים שוברי הקופות במשך ארבעה שבועות.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתחילה כאשר טום ושרה נמצאים בנמל תעופה, רבים ומציקים אחד לשנייה. הסרט חוזר לתקופה של כמה חודשים לפני כן, כשטום ליזק (אשטון קוצ'ר) פוגע בטעות בשרה (בריטני מרפי) עם כדור פוטבול. כמה חודשים לאחר מכן, למורת רוחה של משפחתה העשירה של שרה, השניים מתחתנים. לשניהם יש סוד חשוב שהם שומרים האחד מהשני: טום לא מספר לשרה שהוא הרג בטעות את הכלב שלה, ושרה מסתירה מטום את העובדה ששכבה עם פיטר פרנסיס. טום ושרה מחליטים לעשות את ירח הדבש שלהם במלון קלאסי למרגלות האלפים.

הם מגיעים למלון ומגלים בחדרם מתנה שקייל, חברו של טום השאיר להם, צעצוע מין. טום מנסה לתקוע את המכשיר בשקע החשמל, אך התקע של המכשיר אינו מתאים לתקע האירופאי, טום ממשיך לנסות וכתוצאה מכך נגרם קצר הגורם להפסקת חשמל במלון. הזוג עוזב את המלון לאחר שטום רב עם בעל המלון. כשהם מנסים למצוא מלון אחר ללון בו, השניים מתרסקים ונקברים עם מכוניתם תחת ערימה של שלג, אך מצליחים לצאת בבוקר. הם תופסים טרמפ עם נהג משאית, ומגיעים לפנסיון בוונציה. הפנסיון מתגלה כגרוע, הם מתארגנים לעשות אהבה, אך לפני שהם מתחילים טום מגלה מקק על צווארו, והם ממהרים לעזוב את הפנסיון.

הזוג מגיע למלון נחמד בעזרת אביה של שרה, שדורש מטום להחזיר לו את הכסף כמה שיותר מוקדם. בבוקר שלמחרת, השניים יוצאים לסיור בוונציה, טום משתעמם במהרה והשניים מתפצלים בהסכמה, טום הולך לבר כדי לצפות בטורניר ספורט, ושרה ממשיכה לסייר בוונציה. כשהיא חוזרת למלון, שרה מגלה שגם פיטר שוכן בו. בעקבות הגילוי, היא מחליטה ליזום שיחה עם טום, שבמהלכה היא מגלה שהוא בטעות הרג את הכלב שלה, ואילו טום מגלה ששרה שכבה עם פיטר. הם יוצאים בסערה מהמלון, כל אחד לדרכו: טום חוזר לבר, שם הוא פוגש בחורה אמריקאית, ושרה ממשיכה לסייר בוונציה, ונתקלת בדרך בפיטר. הבחורה בבאר מתחילה לפלרטט עם טום, שמבין במהרה שהיא מעוניינת לקיים איתו יחסי מין. הוא ממציא תירוץ, ונמלט מן הבר דרך השירותים של החלון. הוא חוזר למלון, ומגלה דרך פקיד הקבלה ששרה יצאה עם פיטר למקום מסוים. הוא חוזר מעוצבן לבר, ורואה שם את הבחורה, שבבירור מעוניינת לקיים איתו יחסי מין. הוא מסכים ללוות אותה למלונה. הבחורה שואלת אותו באיזה מלון הוא שוכן והוא עונה לה, היא משקרת ואומרת לו שהיא באותו מלון. היא מרמה אותו בשנית כאשר הם מגיעים למלון והיא אומרת לו שאיבדה את המפתח, ומבקשת להתקשר מהחדר שלו לקבלה. טום מבחינתו מנסה להימנע מדיבור איתה. ברגע שהם מגיעים לחדרו, הבחורה קורעת את בגדיה העליוניים, ומנסה לשכב עם טום. הוא עושה כל דבר אפשרי כדי למנוע את זה. היא עולה עליו בכוח ומנסה להתמזמז איתו. הוא פולט שהוא נשוי, והבחורה עוזבת את המקום בכעס.

פיטר משכנע את שרה לצאת איתו לדרינק, ומציע לה הסעה הביתה. כשהם מגיעים למלון, הוא מנשק אותה, אך היא סוטרת לו ומצהירה שהיא בירח דבש. טום רואה את הנשיקה דרך החלון, אך לא רואה את הסטירה, ומניח ששרה מנהלת רומן מאחורי גבו עם פיטר. כשהיא מגיעה לחדר, השניים מתווכחים בקולניות, ושרה מוצאת את החזייה של הבחורה שטום פגש בבר. בתגובה לכך היא זורקת עליו מאפרה שפוגעת לו בראש, וטום מתחיל להשתגע ולצעוק בגלל המכה. פיטר מתפרץ לחדר ואומר לשרה לברוח איתו לסיאטל. טום מצטייד במוט ארוך ומתחיל לצווח על פיטר ולרדוף אחריו, כשהוא שובר דברים בדרך. פיטר בורח מטום, רואה את פקיד הקבלה, ואומר לו להתקשר למשטרה. טום ממשיך לרדוף אחריו עד למחוץ למלון, שם המשטרה עוצרת אותו, והוא ושרה נכנסים לתוך צינוק. פיטר משחרר אותם, והשניים מחליטים לחזור ללוס אנג'לס.

הסרט חוזר להווה, כששרה מסיימת לפנות את חפציה מדירתה עם טום והוא רוצה לחזור אליה. לאחר שהוא מקבל עצה מאביו, טום מתפתה לפרוץ לבית משפחתה של שרה בשביל להגיד לה שהוא אוהב אותה, הוא מגיע לשער ביתה ומנסה לשכנע את משפחתה של שרה ללא הצלחה לפתוח לו את השער, והוא מחליט לוותר לאחר שהוא לא מצליח לפרוץ את השער עם מכוניתו. שרה פותחת את השער בעצמה, לאחר שראתה את הנאום הרומנטי והמרגש של טום למשפחתה דרך מצלמות השער בטלוויזיה שלה, והשניים רצים אחד אל השני כדי להכריז על אהבתם. הסרט נגמר כשלאחר ריצה ארוכה השניים נפגשים, מעלים זכרונות מירח הדבש שלהם והמשפחה של שרה סוף סוף מאשרת את נישואיהם לאחר שבני המשפחה רואים את הנשיקה המרגשת בין השניים.

צוות השחקנים הראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבלת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות שליליות באופן גורף מאז צאתו, עם ציון של 19% ("Rotten") באתר Rotten Tomatoes. האתר Msn נתן לסרט שני כוכבים מתוך חמישה, ו־Metacritic נתן לסרט ציון 28 מתוך 100.

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הצליח מאוד בקופות. לסרט היה תקציב צנוע, 18 מיליון דולר, והוא הכניס $101,564,935.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]