ישראל - כתב הגנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ישראל - כתב הגנה
The Case for Israel
כריכת המהדורה הישראלית
כריכת המהדורה הישראלית
מידע כללי
מאת אלן דרשוביץ
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה עיון עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ג'ון ויילי ובניו
תאריך הוצאה 2003
מספר עמודים 264
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-471-46502-X
הספרייה הלאומית 002358951
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישראל - כתב הגנהאנגלית: The Case for Israel) הוא ספר משנת 2003 מאת המשפטן ועורך הדין היהודי-אמריקאי אלן דרשוביץ המשיב על ביקורות הנפוצות בארצות הברית וברחבי העולם כנגד מדינת ישראל. הספר יצא לאור בעברית בהוצאת מטר ב-2004 בתרגומו של ירון בן עמי.

הספר זכה להצלחה רבה ונכלל ברשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס.

דרשוביץ, פרופסור למשפטים באוניברסיטת הרווארד, מגן בספרו על מדינת ישראל מפני טענות ביקורתיות המושמעות נגדה, ותוקף מיתוסים רבים המציגים אותה באור שלילי. כך לדוגמה משיב דרשוביץ לטענה כי "ישראל היא אחת המדינות המובילות בהפרת זכויות אדם ברחבי העולם" ומראה כי אין הדבר כך, וכן הוא סותר בספרו את הטענה כי "מדינת ישראל היא הגורם לסכסוך הערבי-ישראלי".

בתחילת כל אחד מפרקי הספר מופיעה טענה כנגד ישראל, ובהמשך הפרק מפורטים מקורות שונים ואסמכתאות מאת מומחים, אישי ציבור ממדינות ערב ואישים שאינם מזוהים עם מדינת ישראל, המהווים מקורות אובייקטיביים הסותרים את הטענה. בין האישים המצוטטים על ידי דרשוביץ כאסמכתאות לטענותיו נמנים אדוארד סעיד ונועם חומסקי הידועים בהתנגדותם למדינת ישראל.

בשנת 2005 פורסם ספר המשך - "The Case for Peace", המציע פתרונות לסכסוך הישראלי-ערבי.

מבקרי הספר טענו כי דרשוביץ הפר זכויות יוצרים בכך שהעתיק פרקים מספרים אחרים שנבדקו, וכן כי נפלו אי דיוקים בספר. טענות הפרת זכויות היוצרים נבדקו על ידי נשיא אוניברסיטת הרווארד, שבה מכהן דרשוביץ כמרצה, ונמצאו לא נכונות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]