יש לך חלב?

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו הקמפיין "יש לך חלב?"

יש לך חלב?אנגלית: Got Milk?‎) הוא הסיסמה של קמפיין פרסומי מטעם ועדת יצרני החלב של קליפורניה (California Milk Processor Board). הקמפיין מתקיים מאז 24 באוקטובר 1993, והוא נועד לעודד צריכת חלב. בהמשך הותר השימוש בסיסמה גם ליצרני חלב אחרים ולחקלאים. הסלוגן מהווה את אחת מסיסמאות הפרסום המוכרות בארצות הברית.

יצרני החלב בקליפורניה החליטו לממן את הקמפיין הפרסומי, לאחר תקופה ארוכת-שנים שהתאפיינה בירידת מכירות החלב. הקמפיין הפך לאחד הבולטים בתקופתו, והסיסמה "יש לך חלב?" הפכה לסיסמה מוכרת. נעשו עליה פרפרזות רבות, בצורת פרסומים עם סיסמה דומה, בהם הוחלפה המילה "חלב" במוצרים אחרים.[1] הקמפיין הוביל לעלייה במכירות החלב בקליפורניה, אך לא בשאר ארצות הברית.[2] עם זאת, הקמפיין בלם את הירידה העקבית במכירות החלב.[3]

ב-1995 הותר השימוש בסיסמה לפרסומות של ועדת יצרני החלב הלאומית (National Milk Processor Board, או MilkPEP), שהפיקה מאז פרסומות רבות בכיכובם של ידוענים מתחומי הספורט והבידור, וכן דמויות מצוירות. בפרסומים אלו פניהם של הידוענים עוטרו ב"שפם" לבן של חלב, כאשר סיסמת הפרסום "Where's Your Mustache?‎" (היכן השפם שלך?) הפכה אף היא לסיסמה ידועה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יש לך חלב? בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דאגלס ב. הולט, בפסקה Launch Ads
  2. ^ Got Milk? Campaign, באתר Marketing Campaign Case Studies
  3. ^ Michael Daehn, ‏The Seven Keys to Marketing Genius, עמ' 80, באתר גוגל ספרים