כברה קסאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כברה קסאי
כברה קסאי וחברים נוספים בהרכב "הפרויקט של עידן רייכל" במהלך הופעה במצדה, 2012
כברה קסאי וחברים נוספים בהרכב "הפרויקט של עידן רייכל" במהלך הופעה במצדה, 2012
לידה 3 באוגוסט 1982 (בת 41)
סודאן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה עממית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כברה קסאי (נולדה ב-3 באוגוסט 1982) היא זמרת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כברה קסאי נולדה במחנה פליטים בסודאן בשנת 1982, להורים יוצאי אתיופיה. כשנולדה הייתה משפחתה בדרך מאתיופיה לישראל במסגרת מבצע משה. כשהגיעה המשפחה לארץ, היא התגוררה תחילה במעלות, וכעבור שנתיים עברה לגור בקריית מלאכי שם התגוררה עם משפחתה עד לנישואיה.

כבר מילדותה גילתה קסאי כישורים מוזיקליים ובגיל 13 היא הצטרפה ללהקת הנוער הייצוגית של קריית מלאכי - צעירי קריית מלאכי, והייתה חברה בה עד גיוסה לצה"ל.

בצה"ל שירתה קסאי בלהקה הצבאית של חיל החינוך.

עם פתיחת העונה הראשונה של התוכנית "כוכב נולד" הצטרפה קסאי לתוכנית אך נשרה ממנה בדו-קרב הראשון, מול בוריס סולטנוב, והפכה להיות המודחת הראשונה בתולדות כוכב נולד. עם ההודעה על נשירתה עורר מנחה התוכנית צביקה הדר הד תקשורתי כשאמר לקסאי ש"מרוב בכי היא לבנה", הערה שספגה ביקורת כגזענית, עם זאת קסאי לא נפגעה מההערה.[1]

את שיתוף הפעולה עם עידן רייכל החלה קסאי תוך כדי שלבי הסיום שלה ב"כוכב נולד". את רייכל היא הכירה עוד בימיו כמפיק מוזיקלי של להקת החיילים "רוק בירוק". קסאי השתתפה באלבום השני של הפרויקט של עידן רייכל, "ממעמקים", והשיר "מילים יפות מאלה" ששרה, זכה להצלחה והשמעות מרובות ברדיו. השיר הגיע למקום 1 במצעדים השבועיים של רשת ג' ומקום 8 במצעד השנתי של אותה הרשת. קסאי ושאר חברי הפרויקט של עידן רייכל זכו בתואר "להקת השנה" במצעד הפזמונים השנתי של שנת ה'תשס"ה הן ברשת ג' והן בגלגלצ. קסאי השתתפה גם בקולות הרקע באלבום "ממעמקים".

בינואר 2006 הופיע הרכב הפרויקט של עידן רייכל באתיופיה. עבור קסאי היה זה הביקור הראשון במדינה. בעקבות המסע הוקרן בשנת 2007 הסרט התיעודי "שחור על לבן", שהתמקד במסע השורשים של קסאי ואבי וואסה. עבור הסרט כתב רייכל את השיר "הביתה, הלוך חזור", אותו הקליטה קסאי בהמשך, בביצוע שיצא כסינגל בספטמבר 2007.

אף על פי שלא השתתפה באלבום השלישי של הפרויקט של עידן רייכל ("בין קירות ביתי"), המשיכה קסאי לקחת חלק פעיל בהופעות ההרכב. סיבוב ההופעות שליווה את האלבום "בין קירות ביתי" תועד על גבי האלבום "הביתה, הלוך חזור", שיצא ב-2011. בשנת 2012 התארחה באלבומם של רייכל וויו פארקה טורה "The Tel Aviv Session", שבו שרה את השיר "Ane Nahatka".

ב-24 באוקטובר 2012 התחתנה עם מיכאל מימוני, איש עסקים צרפתי-יהודי. מתגוררת בפריז שבצרפת.

ב-5 במרס 2024 הופיעה עם מאיה אברהם, עופר מזרחי[2][3] ועידן רייכל בטקס פרס ספיר שהתקיים אותה שנה באופקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מרב יודילוביץ', זמרת של שוקולד, באתר ynet, 15 ביולי 2005
  2. ^ אתר למנויים בלבד יותם זיו, "הוא דומה ללוויתן, זו גם התחושה שהוא צריך להעביר ככלי נגינה", באתר הארץ, 9 בנובמבר 2022
  3. ^ Ofer Mizrahi - Home, Ofer Mizrahi (באנגלית אמריקאית)