כוס אולד פאשנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף כוס אולד פאשן)
כוס אולד פאשנד מעוטרת

כוס אולד פאשנד, ידועה גם בשם לואו בולאנגלית: Lowball), היא כוס המשמשת בעיקר להגשת משקאות חריפים נקיים ואת הקוקטייל הנקרא גם הוא אולד פאשנד. הכוס היא סמל לאלגנטיות ולאופן הקלאסי שבו נהנים ממשקאות חריפים. מקורה של הכוס הזו עודף בערפל, אך היא הפכה לחלק בלתי נפרד מתרבות המשקאות והקוקטיילים לאורך השנים. עם קיבולת של בין 200 ל-300 מיליליטר, היא נוצרה כדי להגיש משקאות חריפים בצורה המכבדת ביותר את עוצמת הטעם והארומה שלהם.

כוס אולד פאשנד עשויה מזכוכית רחבה ושקופה, מה שמאפשר למשתמש להעריך את הצבע והמראה האסתטי של המשקה. הצורה הרחבה תוכננה כך שתתמוך בקרח, במידה ובוחרים להוסיף, מבלי להציק לחוויה הכוללת של השתייה. בנוסף, הכוס מאפשרת לארומות להתפשט ולהגיע לאף בצורה אופטימלית, מה שמחזק את החוויה החושית של נטילת המשקה.

בעולם הקוקטיילים, כוס אולד פאשנד אינה משמשת רק להגשת המשקה הקלאסי אולד פאשנד שנושא את שמה, אלא גם למגוון רחב של משקאות חריפים אחרים וקוקטיילים. השימוש בכוס זו להגשת משקאות איכותיים מדגיש את הרצון ליהנות לא רק מהטעם אלא גם מהארומה והצבע. זוהי בחירה הנעשית מתוך הבנה שהחוויה החושית היא כוללת וכי האופן בו מגישים משקה יכול לשפר משמעותית את הנאת השתייה.

המשקאות המוגשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא משקאות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.