כחול הוא הצבע החם ביותר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כחול הוא הצבע החם ביותר
Blue Is the Warmest Colour
עטיפת ה-DVD
עטיפת ה-DVD
מבוסס על Blue Is the Warmest Color עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי עבדלטיף קשיש עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי עבדלטיף קשיש, ברהים צ'ואווה, וינסט מרוול עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט עבד-אללטיף קשיש
עריכה Ghalya Lacroix עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לאה סדו
אדל אקסרכופולוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Jean-Paul Hurier עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Sofian El Fani עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת, בלגיה, ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Canal+, RTBF, Vértigo Films, France 2, יוריאימג'ס, Wild Bunch עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ורטיגו מדיה, Lucky Red Distribuzione, וודו עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 באוקטובר 2013
משך הקרנה 179 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט צרפתית
סוגה סרט דרמה, סרט להט"בי, סיפור התבגרות, סרט רומנטי, סרט ארוטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 4,000,000 אירו
הכנסות 19,412,787 דולר
הכנסות באתר מוג'ו bluewarm
פרסים
  • פרס דקל הזהב
  • פרס איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי לשחקן צעיר (אדל אקסרכופולוס)
  • פרס איגוד המבקרים האמריקני לסרט בשפה זרה
  • פרס סזאר לשחקנית המבטיחה ביותר (אדל אקסרכופולוס)
  • פרס אינדפנדנט ספיריט לסרט הזר (עבדלטיף קשיש)
  • פרס איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי לסרט הזר הטוב ביותר
  • פרס פיפרסקי
  • פרס הקולנוע הבריטי העצמאי לסרט הזר העצמאי הטוב ביותר
  • פרס לואי דלוק
  • Dorian Award for LGBTQ Film of the Year עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כחול הוא הצבע החם ביותרצרפתית: La Vie d'Adèle : Chapitres 1 et 2 - "החיים של אדל - פרקים 1 ו -2"), הידוע גם כאדל: פרקים 1 & 2, הוא סרט דרמה רומנטית צרפתי משנת 2013 שבוים על ידי עבד-אללטיף קשיש, בכיכובן של אדל אקסרכופולוס (אנ') ולאה סדו.

בשנת 2013 זכה הסרט פה אחד בפסטיבל קאן בפרס דקל הזהב לסרט הטוב ביותר. הסרט מבוסס על רומן גרפי צרפתי משנת 2010 בעל אותו השם, שיצא לאור בצפון אמריקה בשנת 2013. הסרט זכה לשבחי ביקורת והיה מועמד לפרס גלובוס זהב לסרט הזר הטוב ביותר ופרס BAFTA לסרט הטוב ביותר בשפה זרה. ב-2014 זכה בפרס לומייר לסרט הטוב ביותר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדל (אדל אקסרכופולוס) היא תלמידת תיכון מופנמת. יום אחד, בעת חציית הכביש היא מבחינה בבחורה בעלת שיער כחול ומתאהבת בה מיד. היא מנהלת מערכת יחסים עם בחור מבית ספרה, שכלפיו אין לה רגשות ובסוף מחליטה להיפרד ממנו. לאחר שאדל חולמת חלום ארוטי על הבחורה בה נתקלה ברחוב, ולאחר שאדל מתנשקת עם אחת הבנות מבית ספרה, היא מתחילה להיות מוטרדת לגבי זהותה המינית. אדל יוצאת עם ידיד הומוסקסואל לבר של הומואים. לאחר זמן מה, אדל עוברת אל בר של לסביות, שם היא מבחינה בבחורה עם השיער הכחול, ששמה אמה (לאה סדו), סטודנטית לאמנות שסיימה את לימודיה. אמה ניגשת אליה ומציגה אותה בפני חברותיה כבת דודתה. לאחר מכן, השתיים הופכות לחברות ומתחילות לבלות יותר זמן אחת עם השנייה. החברות של אדל חושדות שהיא לסבית ומתעמתות איתה. אדל ואמה מבלות במוזיאונים ובפיקניקים בפארק. מאוחר יותר הן מקיימות יחסי מין ונהפכות לבנות זוג.

בשנים הבאות, אדל ואמה מתגוררות יחדיו, אדל מסיימת את בית הספר ומצטרפת לצוות הוראה בבית ספר יסודי מקומי, ואילו אמה ממשיכה את קריירת הציור שלה. אדל לא מרגישה בנוח בקרב חבריה האינטלקטואלים של אמה. אמה מעודדת את אדל לקדם את כישורי הכתיבה שלה, אך אדל אומרת לה שהיא מרגישה נוח ומאושרת שהיא איתה ושאין לה רצון להיות משהו אחר מאשר האדם שהיא הייתה כשהן נפגשו לראשונה.

מורכבויות רגשיות באות לידי ביטוי במערכת היחסים שלהן כאשר אדל מתחילה להרגיש בדידות ובלבול, ומתחילה לשכב עם בחור מהעבודה. כשאמה מגלה זאת היא מתעמתת איתה ומחליטה לסלק אותה בכוח מדירתן, ואדל נשארת שבורת לב ולבדה. הזמן עובר, ולמרות שאדל מוצאת סיפוק בעבודתה כגננת, עצב גדול מתחיל להציף אותה. השתיים נפגשות במסעדה. אדל מספרת לאמה שהיא עדיין רוצה אותה ומאוהבת בה. נראה כי עדיין יש ביניהן משיכה חזקה. הן מתנשקות אך אמה עוצרת את זה ומסבירה שיש לה בת זוג, ליזה, והן מגדלות יחד בת. אמה אמנם סולחת לאדל על בגידתה אך לא אוהבת אותה יותר. אמה מוסיפה שמערכת היחסים שלהן הייתה מיוחדת ושתמיד תהיה לה פינה חמה בלב לאדל. עם עזיבתה של אמה אדל מתמלאת ייאוש.

הסרט מסתיים כשאדל הולכת לתערוכת האמנות של אמה. על הקיר תלוי הציור שאמה ציירה את אדל בעירום. אמה לא מקדישה תשומת לב שלה לאדל, וזאת עוזבת בשקט, לאחר שיחה קצרה עם בחור שפגשה בעבר. הבחור מנסה ללכת אחריה אבל הולך בכיוון הלא נכון, ואדל נראית הולכת משם לעתיד מעורפל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]