ככה זה בחיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ככה זה בחיים
Grounded for Life
עטיפת ה-DVD של העונה הראשונה
עטיפת ה-DVD של העונה הראשונה
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים ביל מרטין
מייק שיף
שחקנים דונאל לוג
מייגן פרייס
קווין קוריגן
לינסי בארטילסון
גריפין פרייזן
ג'ייק בורבג'
ריצ'רד ריהל
ברט האריסון
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 91 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
אתר צילומים CBS Studio Center עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 23 דקות
שידור
רשת שידור FOX (עונות 1–2)
The WB (עונות 3–5)
רשת שידור בישראל ערוץ 3
סטאר וורלד
תקופת שידור מקורית 10 בינואר 200128 בינואר 2005
קישורים חיצוניים
www.groundedforlife.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"ככה זה בחיים" (באנגלית: "Grounded for Life"; בתרגום חופשי: "מקורקעים לכל החיים") הייתה קומדיית מצבים אמריקנית ששודרה מה-10 בינואר 2001 ועד ל-28 בינואר 2005, ברשת FOX האמריקנית (בשתי עונותיה הראשונות) ולאחר מכן ברשת WB. בישראל היא שודרה בערוץ 3 ובסטאר וורלד.

הסדרה תיארה את חייה של משפחת פינרטי, המתגוררת בסטטן איילנד שבניו יורק. סימן ההיכר הבולט של הסדרה היה שחלק מעלילת הפרק סופר תמיד על ידי הדמויות והוצג בפלשבקים. שיר הפתיחה של הסדרה בוצע על ידי הלהקה "Ween" (אנ').

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שון פינרטי (דונאל לוג): אבי המשפחה, חובב בירה ומוזיקה. הוא וקלודיה נישאו מיד עם סיום התיכון, כיוון שזו נכנסה להריון עם לילי. בעונה השלישית הוא רכש פאב ביחד עם אדי, והם ניהלו אותו ביחד כמעט עד לסוף העונה האחרונה.
  • קלאודיה פינרטי (מייגן פרייס): אם המשפחה. החלה ללמוד לימודי ערב בעונות האחרונות של הסדרה. בעונה האחרונה היא הייתה הרה עם הבת הרביעית למשפחה, שנקראה בסוף גרייסי, לאחר שהשם שנבחר לה, רוז, הזכיר לכולם את הסרט טיטניק.
  • לילי פינרטי (לינסי בריטלרסון): הבת הבכורה. בתחילת הסדרה היא בת 14, ובסופה היא מסיימת את בית הספר התיכון ועומדת להתחיל לימודיה באוניברסיטת UCSU. היא מעודדת בקבוצת המעודדות של בית הספר, והיא נחושה להשיג אליה את תשומת לבם של הוריה באמצעות מרד נעורים. בשלב מסוים היא מתחילה לצאת עם השכן, בראד, ואף מתאהבת בו.
  • ג'ימי פינרטי (גריפין פרייזן): הבן השני. חכם, ציניקן וחובב של המין השני.
  • הנרי פינרטי: הבן השלישי. הנרי הוא ילד משונה, היפראקטיבי ומוזר. בעונה הרביעית השחקן ששיחק אותו, ג'ק בורבג', עבר עם משפחתו דירה ולכן הוא עזב את הסדרה ללא הסבר עלילתי. עם זאת, הדמויות המשיכו להזכירו מפעם לפעם, ובפרק האחרון אמר וולט ש"הנרי פה איפשהו".
  • אדי פינרטי (קווין קוריגן): אחיו של שון. בחור מפוזר, אדיש ולא אחראי, שגורם לבעיות רבות לשון ולמשפחתו. יש לו נטייה לצאת עם בחורות משונות. אחת מהן היא איימי המשוגעת, שהוא ושון מוכרים לה את הפאב בסוף העונה החמישית (לאחר שהיא פותחת תערוכה של תמונות עירום של אדי).
  • וולט פינרטי: אביו של אדי. מחנך את בני משפחתו בדרך שנויה במחלוקת; לדוגמה, באחד הפרקים מגלה אדי שהוא שמאלי, ושוולט טען בפניו במשך כל חייו שהוא בעצם ימני, משום שזה נראה לו משונה. בעונה השלישית, כשהסדרה עברה לרשת WB, נעלמה בהדרגה דמותו של וולט (אם כי הוא הופיע להופעות אורח פה ושם).
  • בראד או'קיף (ברט הריסון): השכן בבית ליד. מאוהב כל חייו בלילי, עד שזו מסכימה לצאת איתו והם הופכים לזוג. בראד הוא בחור חכם ו"חנון", שמתקבל עם סוף הסדרה לאוניברסיטת ייל היוקרתית. בתחילת העונה החמישית מתגלה שהוא בגד בלילי עם בחורה מ"מחנה המדע" שהוא נוהג לבלות בו בקיץ, ושבאותו זמן לילי בגדה בו עם בחור בשם ג'ואי, והם נפרדים. בראד מתחיל לצאת עם שכנה מבית סמוך אחר בשם טאיה, אולם בסופו של דבר הם נפרדים ובראד ולילי חוזרים להיות ביחד. בעונה השלישית הפכה דמותו של בראד לדמות קבועה בסדרה.
  • האחות הלן: נזירה המלמדת בבית הספר הקתולי שבו לומדים לילי, הנרי וג'ימי. האחות הלן היא קשוחה והיא מרבה להיכנס לקונפליקטים עם לילי.
  • דין פיראמאטי (מייק ווגל): מתופף בלהקה של שון ואדי. מתחיל לצאת עם לילי עד שהיא בוגדת בו עם בראד. (עונות 1–4)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]