כלבים בקנדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כלבים בקנדה
Dogs in Canada
שער הגיליון החודשי האחרון של "כלבים בקנדה" (דצמבר 2011) המורכב משערי גיליונות חשובים קודמים
שער הגיליון החודשי האחרון של "כלבים בקנדה" (דצמבר 2011) המורכב משערי גיליונות חשובים קודמים
שער הגיליון החודשי האחרון של "כלבים בקנדה" (דצמבר 2011) המורכב משערי גיליונות חשובים קודמים
תדירות ירחון
סוגה כלבים
מייסד מועדון הכלבים הקנדי
בעלים אפקס הוצאה לאור
תאריכי הופעה 18892011 (כ־122 שנים)
שפה אנגלית
מדינה קנדהקנדה קנדה
http://www.dogsincanada.com

כלבים בקנדהאנגלית: Dogs in Canada) היה ירחון באנגלית שפורסם בקנדה בין השנים 18892011 והכיל כתבות על כלבים. המגזין כלל 12 גיליונות חודשיים ומהדורה שנתית, שהתפרסמה בדרך כלל באמצע נובמבר. הוא נוסד בשנת 1889 ויצא לאור במשך 122 שנים, והוא המגזין שהתפרסם באופן קבוע לאורך הזמן הארוך ביותר בקנדה[1]. הוא החל את דרכו כמגזין בבעלות ישירה של מועדון הכלבים הקנדי, ובהמשך הועבר לשליטת לאפקס הוצאה לאור (Apex Publishing), חברה בת של המועדון השייכת לו במלואה. בעת סגירתו היו למגזין 42 אלף מנויים, ומתוכם 19 אלף חברים במועדון הכלבים הקנדי ו20 אלף בעלי כלבים פרטיים, כמו גם כמות קטנה של וטרינרים וטכנאים[1], והוא פנה לבעלי כלבים פרטיים ולמגדלי כלבים כאחד. אתר המגזין זכה בתואר "אתר השנה" לשנת 2010 בטקס פרסי המגזינים הלאומי[1], והגיליון החודשי של דצמבר 2011 והגיליון השנתי של 2012 היו גיליונותיו האחרונים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד הדברים הראשונים אותם עשה מועדון הכלבים הקנדי מיד לאחר היווסדו היה לקדם הקמת מגזין רשמי מטעמו. הדבר התבטא בכך שהופעל לחץ רב על המגזין הקנדי "ביקורות על עופות הבית בקנדה" ("Canadian Poultry Review") לפנות מקום בעיתונו לדיווחים שותפים על ענייני הכלבים בקנדה. לאחר משא ומתן בין הצדדים, פורסם בפברואר 1889 הגיליון הראשון מטעם המועדון, שאורכו היה 8 עמודים ושנקרא "הביטאון של מועדון הכלבים הקנדי" ("The Canadian Kennel Gazette"). הגיליון פורסם כמוסף של "ביקורות על עופות הבית בקנדה", ועסק בכלבים ובדברים הקשורים להם. המוסף חולק גם לחברי המועדון וגם ל-8,000 המנויים של ביקורות על עופות הבית בקנדה שכבר היו לו באותה תקופה.

"הביטאון של מועדון הכלבים הקנדי" המשיך להיות המגזין הרשמי מטעם המועדון עד לאוגוסט 1912, כש"ביקורות על עופות הבית בקנדה" הפסיק לממן את העיתון. ההוצאה לאור של מועדון הכלבים הקנדי, "מלונה וספסל" ("Kennel and Bench"), הוקמה, והעיתון עבר לרשות ההוצאה מספטמבר 1912. שנתיים לאחר מכן, בשנת 1914, פורסם גיליון חג מיוחד שכלל 18 עמודים ושנודע לאחר מכן כמבשר בואו של הגיליון השנתי, בעוד שהגיליון השנתי הראשון פורסם בשנת 1974 וכלל 160 עמודים שעסקו בבחירה, שמירה ואימון כלבים וכללו רשימת מגדלים ומודעות. שמה של ההוצאה לאור שונה מ"מלונה וספסל" ל"כלבים בקנדה" בשנת 1940, מכיוון שהשם "מלונה וספסל" לא עמד בקנה אחד עם הרצון לתפוצה רחבה יותר.

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה המגזין התמקד בשושלות כלבים ובתצוגות התאמה, אך הוא התפתח והפך למגזין כללי על כלבים. השינוי לא עבר ללא מחלוקת, במיוחד לאור העובדה שעלות המנוי הייתה כלולה בעלות החברות במועדון הכלבים הקנדי, ומספר חברי מועדון האמינו שאם עלות המנוי כלולה בתשלום החברות במועדון המגזין צריך להתמקד בכלבים גזעיים בלבד. עד לסגירתו היה המגזין הטבה לחברי המועדון ומי שלא היה מעוניין לקרוא אותו יכל לבחור לא לקבלו. עם זאת, בשנים האחרונות לסגירתו מיקודו של המגזין חזר להיות בקידום ההתעניינות בשושלות כלבים בקרב חברי המועדון בפרט ומגדלי כלבים בכלל.

באתרו של המגזין, שעדיין פעיל, ניתן למצוא כתבות בנושאי גורים, איכות חיים, בריאות הכלב, טיפוח הכלב, תזונת הכלב, פעילויות, התנהגות הכלב ואילוף.

סגירת ההוצאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצע ספטמבר 2011, הכריזו חברי הנהלת מועדון הכלבים הקנדי שאחרי חודש של דיונים הוחלט לסגור את אפקס הוצאה לאור בע"מ עקב חוסר סיכוי לרווח, ושהגיליון החודשי של דצמבר 2011 והגיליון השנתי של 2012 יהיו האחרונים. עוד נמסר שאתרו של המגזין ימשיך לפעול ויספק מידע לחובבי כלבים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]