כמו יום ולילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כמו יום ולילה
Knight and Day
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ג'יימס מנגולד
הופק בידי ג'ו רות', קאת'י קונראד, סטיב פינק עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קווינסי גונדרסון
מייקל מק'קוסקר
שחקנים ראשיים טום קרוז
קמרון דיאז
מוזיקה ג'ון פאוול עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פדון פאפאמייקל
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Regency Enterprises, רטפק-דיון אנטרטיינמנט, פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 23 ביוני 2010
ישראלישראל 15 ביולי 2010
משך הקרנה 110 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט הרפתקאות, סרט פעולה, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 117 מיליון דולר
הכנסות 261,924,837 דולר
הכנסות באתר מוג'ו cruisediaz10
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כמו יום ולילה (השם המקורי באנגלית: Knight and Day) הוא סרט פעולה קומי אמריקאי משנת 2010, אותו ביים ג'יימס מנגולד, בכיכובם של טום קרוז וקמרון דיאז.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סצנת הפתיחה מתרחשת בשדה התעופה בוויצ'יטה, קנזס. רוי מילר (טום קרוז), סוכן CIA עריק, עוקב אחרי ג'וּן הייבנס (קמרון דיאז) ובכוונה נתקל בה כמה פעמים. כאשר ג'ון ניגשת לעלות למטוס הדיילת מודיעה לה שהמטוס מלא. רוי שנמצא לידה אומר לה שאולי זה קרה לטובה. בינתיים, סוכן ה-CIA פיצג'רלד (פיטר סארסגארד) המכונה פיץ, עוקב אחרי רוי ורואה את התקרבותו לג'ון. הוא חושד שהם משתפים פעולה ולכן פועל מאחורי הקלעים להכניס את ג'ון לטיסה.

על המטוס, מלבד ג'ון ורוי, נוכחים רק מעט אנשים, שלמעשה כולם סוכנים הרודפים אחרי רוי. בזמן שג'ון הולכת לשירותים רוי נלחם בסוכנים והורג את כל הנוסעים, כולל את שני הטייסים. כאשר ג'ון יוצאת מהשירותים היא נדהמת לגלות את אשר התרחש. רוי משתלט על הקוקפיט ומנחית את המטוס בשדה חקלאי. השניים מתרחקים מהמטוס. רוי מזהיר את ג'ון מפני סוכנים שיבואו אליה וישאלו אותה לגביו. הוא נותן לה משקה מרדים שמעלף אותה והיא מתעוררת בביתה.

במהלך היום היא הולכת למדוד שמלה לחתונה של אחותה, אפריל (מגי גרייס). כשהיא יוצאת מהחנות ניגשים אליה סוכנים וחוקרים אותה לגבי רוי. במהלך החקירה רוי מחלץ את ג'ון. מתנהל קרב יריות בין רוי לסוכנים. ג'ון בורחת לתחנת כיבוי אש בה עובד בן זוגה לשעבר, רודני.

כשהם בבית קפה היא מספרת לרודני מה קרה לה במטוס אך הוא לא מאמין לה. באמצע השיחה נכנס רוי ומתיישב לידם. רוי ורודני משוחחים. ג'ון מנסה לרמוז לרודני שרוי הוא הבחור שהיה איתה במטוס שהתרסק. רודני חושד ברוי, ורוי מבקש ממנו להישאר במקומו ליד השולחן. באיומי אקדח הוא אוזק את ג'ון והשניים נמלטים החוצה. רודני רודף אחריהם ורוי בתגובה יורה ברגלו.

הם מגיעים לחניון שם רוי מחליף מכונית והם נוסעים למצוא את סיימון פק, ממציא של סוללה עם אנרגיה רבה מאוד, שדי בה כדי לספק אנרגיה לצוללת. רוי גילה שסוכן ה-CIA פיץ מתכנן לגנוב את הסוללה ולהרוג את סיימון. הוא לקח את סיימון ואת הסוללה וברח איתם. באמצעות נעמי (גל גדות) רוי מעביר מסר לפושע שמעוניין בסוללה. פיץ גרם לכולם לחשוב שרוי בוגד ולכן ה-CIA רודפים אחריו. מיקומי של רוי נחשף ובסיום מרדף מול הסוכנים הוא נופל לים ונחשב כמת.

ג'ון נוסעת לבית, שרוי עקב אחריו מרחוק ומגלה שזה בית הוריו, ושהם חושבים שהוא נהרג בעת מילוי תפקידו בתאונת מסוק. הם גם מאמינים שהמזל מאיר להם פנים עם כספים מזכיות חוזרות ונשנות בלוטו, כשבפועל נראה שרוי או המדינה דואגים להעביר להם את הכסף.

פיץ והפושע קובעים מפגש בבית הפושע. רוי מגיע למפגש ומוצא את ג'ון במקום. הוא מחלץ אותה והשניים עוקבים אחרי המכונית של פיץ והפושע. לאחר מרדף רכוב וקרב יריות שבו רוי נפצע פיץ גונב את הסוללה, יורה בסימון וברוי ובורח במטוס. סיימון מודה שהסוללה לא יציבה, והמטוס אכן מתפוצץ באוויר.

רוי מובהל לבית חולים ולאחר שהוא מחלים אנשי ה-CIA מבינים כי לא היה עריק אך דורשים ממנו להמשיך לשרת בחשאיות. ג'ון נכנסת מחופשת לאחות, מרדימה את רוי ומבריחה אותו מבית החולים למקום מרוחק. בסצנה הבאה השניים נמצאים על חוף הים ג'ון מציעה לרוי להמשיך לבלות יחד בנסיעה במכוניתה לכף הורן ורוי נענה להצעה בחיוב.

דמויות ושחקנים

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הפקתו של הסרט התמודדו מספר רב של שחקנים על התפקידים הראשיים. על גילום דמותו של רוי מילר התמודדו כריס טאקר, ג'רארד באטלר ואדם סנדלר. אווה מנדז הייתה אמורה בהתחלה לגלם את ג'ון הייבנס. לבסוף נבחרו טום קרוז וקמרון דיאז לתפקידים הראשיים. זהו שיתוף הפעולה השני שלהם, בנוסף לסרט "ונילה סקיי" (2001). הסרט צולם במסצ'וסטס, ספרד ואוסטריה.

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט לא נחל הצלחה בארצות הברית עם הכנסות של כ-115.4 מיליון דולר בלבד. לעומת זאת, תקציב הסרט עמד על 117 מיליון דולר. מחוץ לארצות הברית הסרט הכניס כ-146.5 מיליון דולר, מה שמסכם את הכנסותיו בכ-262 מיליון דולר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]