Chrono Trigger

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף כרונו טריגר)
Chrono Trigger
クロノ・トリガー
כללי
תאריך הוצאה 11 במרץ 1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח square עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור square עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית, ספרדית, סינית מפושטת, סינית מסורתית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, אנגלית, קוריאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Chrono עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Super Nintendo Entertainment System, iOS, Microsoft Windows, אנדרואיד, פלייסטיישן, Nintendo DS, Wii עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הבא Chrono Cross
https://www.square-enix-games.com/games/chrono-trigger האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"כרונו טריגר"אנגלית: Chrono Trigger, ביפנית: クロノ・トリガ - קורונו טוריגא) הוא משחק תפקידים, שפותח והופץ על ידי SquareSoft. (כיום Square Enix) למכונת המשחקים SNES. המשחק הופץ לראשונה ביפן ב-11 במרץ 1995 ובצפון אמריקה ב-22 באוגוסט 1995 בתרגום לאנגלית מאת טד וולסי. עלילת המשחק עוקבת אחר קבוצת הרפתקנים צעירים הנשלחים בטעות לעתיד בו הם לומדים כי העולם בו הם חיים צפוי להיחרב. תוך שהם נשבעים למנוע את האסון, הם מסיירים ברחבי הזמן במטרה למצוא את הדרך להציל את עולמם.

"כרונו טריגר" כונה בתחילה בשם "פרויקט החלומות" וצוות המשימה שהופקד על פיתוח המשחק כונה בשם "צוות החלומות". "צוות החלומות" מנה את המפיק הירונובו סקאגוצ'י, הבמאית קזוהיקו אאוקי, מעצבי הדמויות יוג'י הוריאי והאמן אקירה טוריאמה שנודעו בעבודתם המשותפת על סדרת משחקי Dragon Quest והמלחינים נובואו אואמצו ויסונורי מיטסודה - כשהראשון נודע בעבודתו הקודמת על סדרת משחקי פיינל פנטזי והשני כטכנאי הקול. היה זה הפרויקט הראשון בו שימש מיטסודה כמלחין מוזיקה, ובו החל למעשה את דרכו כמלחין.

"כרונו טריגר" נחשב בזמנו למהפכני ופורץ דרך, הודות לשילוב אספקטים שונים כריבוי סופים, עלילות-משנה המתמקדות על פיתוח הדמויות, מערכת קרבות ייחודית וגרפיקה מפורטת. המשחק זכה לאהדה רבה, ויש הרואים בו נקודת ציון חשובה בתעשיית המשחקים.

ב-1999 הוציאה Square את המשחק "Chrono Cross" לפלייסטיישן. משחק זה הוא משחק המשך ל-"Chrono Trigger", ואף מתרחש באותו עולם. בנוסף, נודע כי Square רשמה את השם המסחרי "Chrono Break". רבים מאמינים כי זה אמור היה להיות משחק שלישי בסדרה, אך המשחק מעולם לא יצא.

המשחק יוצא למכשיר הפלייסטיישן במהלך שנת 1999 בעבודה משותפת של Square וחברת TOSE (שריכזה את עבודת ההמרה לפלייסטיישן). המשחק שוחרר מחדש בצפון אמריקה ב-2001 כחלק מאוסף המשחקים Final Fantasy Chronicles שכלל גם את פיינל פנטסי 4. המשחק לא זכה לראות אור באזורי PAL.

ב-2008 הוציאו Square Enix גרסה מחודשת של המשחק למכשיר הנינטנדו DS. השיפורים שנעשו בו כללו שימוש במסך המגע של הנינטנדו DS, זירה שבה אפשר לאמן מפלצות, וסוף נוסף למשחק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת המשחק, גיבור המשחקק כרונו הולך לפסטיבל המילניום, שמסמן את השנה ה400 לניצחון צבא גארדיה (הממלכה בה גר כרונו) נגד קרב המפלצות המובל על ידי המכשף המרושע, מאגוס. כרונו פוגש ילדה מסתורית בשם מארל, ולאחר מכן שומע את פעמוני לין, שנאמר עליהם שיעשו את חייהם של כל השומעים אותם מעניינים. לאחר מכן הולך כרונו ביחד עם מארל להמצאתה של חברתו לוקה: פורטל המשגר כל אחד הנכנס עליו לפורטל השני. ההמצאה משתבשת לאחר שמארל משתמשת בפורטל, ונעלמת כאילו בלעה אותה האדמה, כאשר רק תיליונה נשאר. כרונו עונד את התיליון ומשתמש בפורטל.

כאשר הוא יוצא מן הפורטל, הוא מזהה כי הגיע לאזור הכללי שבו נערך הפסטיבל, אך כל המקום היה שומם אדם. לאחר מחקר, הוא גילה שהוא חזר 400 שנים אחורה בזמן, והוא מתחיל לחפש את מארל. חיפושיו מובילים אותו לטירה, שם הוא מגלה כי מארל זוהתה כמלכת גארדיה, שנעלמה לא מזמן. לאחר שיחתם, מארל נעלמת. לאחר שיחתו עם מארל, הוא פוגש את לוקה, שזיהתה את מארל, שהיא בעצם הנסיכה של גארדיה, נאדיה. לוקה מסבירה כי בגלל שהיא צאצאית של המלכה שנחתפה, ובעתיד נרצחה, מארל בעצם לעולם לא נולדה, ולכן היא נעלמה. כרונו לוקה מחליטים לחפש אחר המלכה האבודה, ולאחר חיפושים רבים, הם עוקבים אחרי הקנצלר לקתדרלה שבה הוא מתפלל. בקתדרלה זו, הם מוצאים את סיכת השיער של המלכה שנחתפה, ולאחר מכן, הנזירות, שהיו מפלצות, תוקפות אותם. פרוג, צפרדע בגודל אנושי, הגנה עליהם ממוות, וכרונו ולוקה מחליטים לצרף את פרוג במשימתם למצוא את המלכה.

תמונת מסך מתוך Chrono Trigger: Resurrection

Chrono Trigger: Resurrection[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2003 הכריזו קבוצת מעריצי "כרונו טריגר" על פיתוחה של גרסה מחודשת ומודרנית (Remake) למשחק המקורי.

מטרת הפרויקט, אשר זכה לשם Chrono Trigger: Resurrection, הייתה ליצור גרסה מחודשת למשחק תוך שימוש בטכנולוגיות תלת-מימד מודרניות ופסקול משופר. המפתחים הציגו בתחילה דוגמאות למודלים תלת-ממדיים ובהמשך אף שחררו הדגמות טכניות המציגות סצנות מהמשחק המקורי על גבי מנוע המשחק המשופר.

ביולי 2004 שחרר צוות הפיתוח הדגמה טכנית נוספת של מנוע המשחק בצורת קליפ וידאו בן מספר דקות המציג סצנות מהמשחק המקורי כשברקע מתנגנת מנגינת הנושא, אך סרטון זה היה נקודת השיא האחרונה של הפרויקט, שכן בספטמבר 2004, בעקבות מכתב אזהרה מחברת Square Enix Co., Ltd - בעלת זכויות היוצרים על המותג "כרונו טריגר" - נסגר הפרויקט והופסק תהליך הפיתוח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]