כריסטין (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כריסטין
Christine
עטיפת ההוצאה הראשונה של הספר "כריסטין"
עטיפת ההוצאה הראשונה של הספר "כריסטין"
מידע כללי
מאת סטיבן קינג
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
נושא Plymouth Fury עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Viking
תאריך הוצאה 1983
מספר עמודים 526
הוצאה בעברית
תרגום לא תורגם
סדרה
ספר קודם קוג'ו עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא בית כברות לחיות שעשועים עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-0-670-22026-7
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כריסטין הוא רומן אימה מאת הסופר האמריקאי, סטיבן קינג. הספר יצא לאור בשנת 1983. עלילת הספר מתמקדת ברכב עתיק מסוג פלימות' פורי בעל כוחות על טבעיים ואישיות משלו. באותה שנה יצא לאקרנים סרט באותו שם בבימויו של ג'ון קרפנטר והמבוסס על הרומן. הספר לא תורגם לעברית.

ב-2021 פורסם שבריאן פולר נשכר יחד עם אלכס קורצמן על מנת לכתוב את התסריט לסרט רימייק שיתבסס גם הוא על הספר.[1]

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר מתרחשת בשנת 1978. צעיר חנון בשם ארנולד "ארני" קאנינגהם מבחין ברכב מסוג פלימות' פורי ישנה וחבוטה בצבעים אדום ולבן חונה בחזיתו של בית. ארני מבקש מחברו, דניס, לעצור את הרכב שבו הם נוסעים ולאחר שהוא בוחן את הרכב ששמו, כך מתברר, הוא "כריסטין", הוא מחליט לרכוש אותו מבעליו, רולנד די לה-ביי תמורת 250$, למרות נסיונותיו של דניס לשכנע אותו שלא לעשות כן. בעוד ארני מסיים את החתימה על המסמכים, דניס יושב בתוך כריסטין כשלפתע הוא חווה חיזיון של כריסטין ושל הסביבה כפי שהיו ב-1958, כשהמכונית הייתה חדשה. דניס המפוחד מחליט שהוא לא אוהב את הרכב החדש של ארני.

ארני מכניס את כריסטין למוסך עשה-זאת-בעצמך, שמהווה חזית לעסקים המפוקפקים של בעליו, ויל דארנל. ארני משפץ את המכונית והופך בתוך כך מרוחק, חסר-חוש-הומור וציני, אך במקביל מתמלא ביטחון עצמי. דניס מתפלא על השינויים המתחוללים בחברו הטוב ובכריסטין. התיקונים נעשים ללא סדר או ארגון, כשתיקונים בסיסיים ביותר נעשים לאחר תיקונים מינוריים יותר, ונראה שאת התיקונים המהותיים ביותר לא ביצע ארני. מראהו החיצוני של ארני גם הוא משתפר והולך ככל שהשיפוצים בכריסטין מתקדמים. כשרולנד לה-ביי נפטר, פוגש דניס את אחיו הצעיר, ג'ורג, שמספר לו על ההיסטוריה רוויית האלימות של רולנד וכריסטין. מתברר שבתו הקטנה של רולנד נחנקה למוות מהמבורגר ביושבה במושב האחורי של הרכב. אשתו המזועזעת התאבדה בשאיפת פחמן חד-חמצני במושב הקדמי של הרכב. דניס מרגיש שככל שעובר זמן, ארני מאמץ תכונות אישיות שהיו אופייניות לרולנד. במקביל הוא מגלה שארני ודארנל מתקרבים, וארני אף משמש שליח בשירותו של עסק ההברחות של דארנל.

כשארני כמעט מסיים לשפץ את כריסטין, עוברת לבית הספר תלמידה חדשה בשם לי קאבוט. היא נחשבת ל"יפה של בית הספר" וכולם מופתעים כשהיא בוחרת לצאת דווקא עם ארני. ארני ולי יוצאים לפגישה שבהמלכה נחנקת לי מהמבורגר שהיא אוכלת וחייה ניצלים רק אודות להתערבות של טרמפיסט שמבצע עליה תרגיל היימליך. לי חשה שלוח המחוונים של כריסטין הפך לעיניים ירוקות חודרות שהביטו בה לאורך התקרית. כמו כן היא חשה שמאמציו של ארני להציל את חייה בטפיחות חוזרות ונשנות על גבה היו לא אפקטיביים. לי מבינה שהיא וכריסטין מתחרות על אהבתו של ארני ונשבעת שלעולם לא תיכנס עוד למכונית.

אימו של ארני אינה מאשרת לו להחזיק את כריסטין בבית. לאחר מספר ויכוחים משכנע אותו אביו להחנות אותה בחניון לטווח ארוך בשדה התעופה עד יעבור זעם. חבורת בריונים בראשותו של באדי רפרטון שנהג להתעלל בארני עד שסולק על רקע זה מבית הספר, משחיתה את כריסטין. ארני דוחף את המכונית אל המוסך, וזו מתקנת את עצמה. גבו של ארני נפגע כתוצאה מהמאמץ והוא נאלץ להשתמש בסד מתכת דומה לזה שבו השתמש גם לה-ביי. במקביל לאירועים אלה, מתפוררת הזוגיות עם לי.

העיירה חווה מספר מקרי מוות בדריסה. באדי רפרטון וכל שותפיו למעט אחד, וויל דארנל. המשטרה מצליחה למצוא בזירות הפשע ראיות למעורבותה של כריסטין באירועים, אך לא מצליחה למצוא ראיות על המכונית עצמה. בלש משטרה בשם רודי ג'נקינס מתחיל לחשוד בארני, וחשדותיו אינם שוככים גם כשארני מציג אליבי מוצק לכל אחד מהמקרים. מתברר שכריסטין שרוחו הנקמנית של לה-ביי נכנסה בה מבצעת את מעשי הרצח ומתקנת את עצמה לאחר מכן.

ארני הופך אובססיבי כלפי כריסטין. הוא זונח את לי לחלוטין. לי ודניס מתחילים בזוגיות משל עצמם, ומגלים פרטים נוספים לגבי עברם של לה-ביי וכריסטין. באחד הערבים תופס ארני את דניס ולי כשהם במצב אינטימי במכוניתו של דניס, דבר המביא אותו להתפרצות זעם. דארנל וג'נקינס נופלים קורבן למעשי רצח מזעזעים. דניס ולי מבינים שהם נמצאים כעת בראש רשימת החיסול של כריסטין ולה-ביי, ומתכננים להרוס את כריסטין בתקווה להציל את ארני. הם מנצלים את היעדרו של ארני שיצא אל מחוץ לעיר ומפתים את כריסטין להיכנס למוסך של דארנל. הם חובטים בה בעזרת משאית עד שהיא מתפרקת לרסיסים, ואז מעבירים את שרידיה במכונה לגריסת מכוניות. מתברר שארני ואימו נהרגו בתאונת דרכים על הכביש המהיר בזמן שכריסטין רצחה את אביו של ארני. דניס שומע עדים לתאונה ומסיק שרוחו של לה-ביי שהייתה קשורה לארני באמצעות כריסטין, שחררה את עצמה וגרמה לתאונה.

ארבע שנים לאחר האירועים, משחזר דניס את האירועים. הוא ולי נפרדו אחרי שהלכו ביחד לקולג', והוא עובד כמורה בחטיבת הביניים. הוא שומע על תאונת דרכים מוזרה שבה פרצה מכונית דרך קיר בית קולנוע והרגה את אחד מעובדיו, כנראה החבר היחיד ששרד מכנופייתו של באדי רפרטון. דניס מסיק שכריסטין הצליחה לבנות את עצמה מחדש ויצאה למסע נקמה בכל מי שהתנגד לה, כשהיא משאירה אותו לסוף.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הסרט "כריסטין", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • כריסטין, באתר OCLC (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]