להיות ג'יין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
להיות ג'יין
Becoming Jane
בימוי ג'וליאן ג'רולד
הופק בידי גרהם ברודבנט
תסריט קווין הוד
שרה וילאמס
עריכה אמה אי. היקוקס
שחקנים ראשיים אן האת'וויי
ג'יימס מקאבוי
ג'ולי וולטרס
מגי סמית'
ג'יימס קרומוול
מוזיקה אדריאן ג'ונסטון
צילום Eigil Bryld
מדינה בריטניה
חברת הפקה HanWay Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מירמקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2007
משך הקרנה 112 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט ביוגרפי, סרט רומנטי, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 12,500,000 ליש"ט
הכנסות באתר מוג'ו becomingjane
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להיות ג'ייןאנגלית: Becoming Jane) הוא סרט קולנוע בריטי משנת 2007 שביים ג'וליאן ג'רולד. הסרט מתאר פרשת אהבים של הסופרת האנגליה ג'יין אוסטן עם טום לפרוי, צעיר אירי שפגשה בהיותה כבת עשרים. הסרט מבוסס על ספרו של הביוגרף ג'ון ספנס "להיות ג'יין אוסטן", שמתעד את מערכת היחסים שנוצרה בין ג'יין אוסטן לטום לפרוי על פי מכתבים שכתבה אוסטן לאחותה קסנדרה. חלק מהדמויות בסרט לקוחות מחייה של אוסטן, אבל רוב סיפור העלילה הוא בדיוני, ואינו נאמן למציאות. פרטים אחדים בעלילה לקוחים מתוך ספרה של אוסטן "גאווה ודעה קדומה".

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יין היא בתו הצעירה של הכומר אוסטן ואשתו, שטרם מצאה לעצמה בעל מתאים. היא שואפת להיות סופרת למורת רוחה של אמה ולשמחתו של אביה.

תומאס לפרוי הוא עורך דין צעיר ומבטיח אך עם מוניטין גרוע, שלדבריו טיפוסי לבני מעמדו. בפגישתם הראשונה ג'יין מתרשמת ממנו לרעה, ואינה יכולה לסבול את הצעיר השחצן. היא דוחה את חיזוריהם של גברים רבים, לרבות מר ויזלי אחיינה של ליידי גרשם העשירה. ג'יין מסרבת להצעת נישואים ממר ויזלי, כיוון שאינה אוהבת אותו. טום מנסה להתקרב לג'יין, ומתחיל לחשוב ברצינות על נישואים. השניים מתחילים להכיר זה את זה בהדרגה, ובסופו של דבר הם מתאהבים.

טום, ג'יין, אחיה הנרי ובת-דודתה האלמנה של ג'יין הרוזנת אלייזה, מקבלים הזמנה מאת דודו ופטרונו של טום. השופט, לורד לנגלוי, מזמין את הרוזנת העשירה ואת חבריה להתארח בביתו בלונדון. הביקור נועד להפגיש את ג'יין עם השופט כדי שיתן את ברכתו לנישואים. אולם השופט מקבל מכתב שממנו מתברר עוניה היחסי של משפחת אוסטן, והוא מתנגד בתוקף לנישואים. טום אומר לג'יין שהוא אינו יכול להתחתן איתה, והיא נותרת עם לב שבור. אך היא אינה יודעת שיש לו סיבה טובה לרצות להתחתן עם אישה עשירה, כל בני משפחתו תלויה בו לפרנסתה.

ג'יין חוזרת לביתה ומסכימה להנשא למר ויזלי, שאותו דחתה לפני כן. טום מבין שהוא אינו יכול לחיות בלעדיה, חוזר ומציע לה לברוח איתו ולהתחתן. ג'יין מסכימה והם עוזבים את הבית כאשר היחידה שמודעת לתוכניתם היא אחותה של ג'יין קסנדרה. בדרך ג'יין נתקלת במכתב מאימו של טום ומבינה את מצבו. היא אומרת לטום שהם אינם יכולים לעשות זאת, בגלל כל האנשים התלויים בו. הוא מתעקש שהם חייבים להתחתן ואומר לה "לעולם לא אוותר עליך". עוד הוא אומר שהוא ירוויח מספיק כסף, אך ג'יין יודעת שזה בלתי אפשרי, כאשר שופט בית המשפט העליון מתנגד לו, והם חסרי פרוטה. כשהוא שואל אותה אם היא אוהבת אותו, היא עונה: "כן, אך אם אהבתינו תהרוס את משפחתך, עד מהרה היא תהרוס את עצמה, בתהליך איטי של השפלה ושל אשמה ושל חרטה". אחר כך היא קמה ויוצאת לשוב לביתה. בסוף רואים את ג'יין מסתכלת דרך חלון הכרכרה, ורואה אותו הולך אחריה ואז נעמד.

אתרי צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט "להיות ג'יין" צולם בעיר דבלין ובאזורים הכפריים של אירלנד, בין השאר במחוז ויקלו, במקום בהמפשייר שבאנגליה, מקום הולדתה של ג'יין אוסטן. סצינות רבות צולמו בטירת צ'ארלְוויל. לדברי ג'וליאן ג'רולד ההחלטה לצלם את הסרט באירלנד נבעה ממספר סיבות. האחת הייתה קבלת כספים עבור הסרט ממועצת הקולנוע האירית. השנייה, שבאירלנד הם הצליחו למצוא תחושה של כפר שנותר ללא שינוי, ואת התחושה של הנוף שבו ג'יין אוסטן גדלה. כמו כן באירלנד יש מגוון גדול של בתים ישנים מהתקופה הג'ורג'יאנית.[1]

הצילומים של בית הכומר של סטיבנטון נעשו ב"היגינסברוק האוס" השוכן ליד טרים שבמחוז מית', אירלנד. הבית נבנה באמצע המאה ה-18. אותו בית שימש בסתיו 2006 לצילומי הסרט "מנזר נורת'אנגר" כבית משפחת מורלנד.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא להיות ג'יין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Felce, S. 2007. Becoming Jane Q&A with Anne Hathaway and director Julian Jarrold. [Online] Phase9 Entertainment. Available: http://www.phase9.tv/moviefeatures/becomingjaneinterview1.shtml