דייב מת'יוס בנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף להקת דייב מתיוז)
דייב מת'יוס בנד
Dave Matthews Band
מקום הקמה שארלוטסוויל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות שרלוטסוויל, וירג'יניה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1991
סוגה רוק
רוק אלטרנטיבי
חברת תקליטים RCA
V2 Records
אתר רשמי
פרופיל ב-IMDb
חברים
דייב מת'יוס
קרטר ביופורד
סטפאן לזרד
טים ריינולדס
רשאן רוס
ג׳ף קופין
באדי סטרונג
חברים לשעבר
פיטר גריסר
לרוי מור
בויד טינסלי
בוץ' טיילור
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייב מת'יוס בנדאנגלית: Dave Mathews Band או בקיצור DMB) היא להקת רוק אמריקאית פופולרית. הלהקה הוקמה בעיר שרלוטסוויל שבמדינת וירג'יניה בשנת 1991. מקים הלהקה הוא דייב מת'יוס שהוא גם הנגן והמלחין של רבים משירי הלהקה. אל מתיוס חברו נגן הסקסופון לירוי מור, הבסיסט סטפאן לסרד, נגן הכינור החשמלי בויד טינסלי והמתופף קרטר ביופורד. מאז 1998 הופיע עם הלהקה גם הקלידן בוץ' טיילור אם כי הוא לא הצטרף ללהקה באופן רשמי. הלהקה מכרה בין 30 ל-40 מיליון אלבומים בכל העולם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מור וביופורד ניגנו שניהם בלהקות ג'אז בשרלוטסוויל, כששמעו קלטת דמו שהפיק מת'יוס והחליטו להסכים לשתף עמו פעולה. בשנת 1991 הוציאה הלהקה אלבום דמו שכלל את השירים: "Recently", "The Song That Jane likes" ו-"Tripping Billies". זמן קצר לאחר מכן הופיעה הלהקה בפסטיבל "יום כדור הארץ" בעיר שרלוטסוויל וזכתה להצלחה רבה שהביאה לה פרסום רב. אחת הסיבות להצלחתה של הלהקה בימיה הראשונים הייתה נכונותה לאפשר לקהל ששמע אותה להקליט את המופע אם כי הלהקה ביקשה שההקלטות לא תמכרנה למטרות רווח.

את הפריצה הגדולה שלה עשתה הלהקה בין השנים 1994 ו-1996 כאשר הוציאה את האלבום הראשון שלה: "Under The Table and Dreaming" שכלל בין היתר את השירים: "Satellite", "What Would You Say" ו-"Ants Marching". האלבום הוקדש לזכר אחותו של דייב מת'יוס, אן, שנרצחה בשנת 1994 על ידי בעלה.

בשנת 1996 הוציאה הלהקה את אלבומה השני, "Crash", שזכה להצלחה רבה ברדיו ובמכירות. הסינגל "So Much To Say" מהאלבום זכה בגראמי. ב-28 באוקטובר 1997 הוציאה את האלבום ההופעה הראשון שלה: "Live at Red Rocks 8.15.95". מאז הוציאה הלהקה עוד שלושה אלבומי אולפן ("Before These Crowded Streets" (1998), "Everyday" (2001), "Busted Stuff" (2002) ו-"Stand Up" (2005( ועשרות אלבומי הופעה.

ב-19 באוגוסט 2008 מת הסקסופוניסט לרוי מור בתאונה בחוותו, וג'ף קופין, סקסופוניסט להקת בלה פלק והפלקטונס, החליף אותו בסיבוב ההופעות של הלהקה ובהקלטת האלבום "Big Whiskey and the GrooGrux King" שיצא לאור ביוני 2009. מאז הוא מופיע באופן קבוע עם הלהקה ומשתתף בהקלטותיה באולפן.

לאחר 20 שנים רצופות של הקלטת אלבומים והופעות חיות רבות, הלהקה לקחה "שנת שבתון" ב-2011 עם הופעות בודדות בלבד (לרוב הופעות דו-יומיות ותלת-יומיות עם אורחים מוזיקליים שונים ולהקות פחות מפורסמות). ההופעות הללו נקראו בשם Caravan. בקיץ 2012, הלהקה חזרה לסיבוב הופעות מלא ואף תוציא לאור אלבום חדש בשם "Away From The World" שאמור לצאת לאור ב-11 בספטמבר 2012.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייב מת'יוס בנד בוויקישיתוף