להתעורר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
להתעורר
סוגה סדרת דרמה
מסתורין
מותחן
יוצרים קייל קילן עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי דייוויד סלייד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 13
הפקה
מפיקים בפועל קייל קילן עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ריינולד הייל עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 40-42 דקות
שידור
רשת שידור NBC
תקופת שידור מקורית 1 במרץ 201224 במאי 2012
קישורים חיצוניים
www.nbc.com/awake
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להתעורראנגלית: Awake) היא סדרת דרמה אמריקאית, ששודרה ברשת NBC ב-2012. הסדרה נוצרה על ידי קייל קילן.

הסדרה היא מותחן אודות השוטר מייקל בריטון (ג'ייסון אייזקס), אשר מתעורר לאחר תאונה ומגלה שהוא חי בשתי מציאויות - במציאות אחת אשתו האנה (לורה אלן) שרדה בתאונה ואילו בנו נהרג, ובמציאות האחרת בנו רקס (דילן מינט) שרד ואילו אשתו נהרגה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקל בריטון הוא בלש במשטרת לוס אנג'לס. הסדרה מתחילה בכך שהוא נוסע ברכב עם אשתו ובנו ועובר תאונה. לאחר התאונה, מייקל נקלע בין שני עולמות – בעולם אחד אשתו האנה שרדה את התאונה ואילו בנו נהרג, ובעולם השני בנו רקס שרד את התאונה ואשתו נהרגה. בכל פעם שמייקל הולך לישון בעולם אחד, הוא מתעורר בעולם השני. כדי להבדיל בין העולמות, בעולם שבו נמצאת האנה עונד מייקל צמיד אדום, ובעולם שבו נמצא רקס הוא עונד צמיד ירוק.

לאחר התאונה, בשני העולמות המפקדת שלו במשטרה מאפשרת לו לשוב לעבודתו, אך שולחת אותו לטיפול פסיכיאטרי. בעולם האדום הוא מטופל על ידי דוקטור לי, ובעולם הירוק על ידי דוקטור אוואנס. לשני המטפלים שלו גישה טיפולית שונה, ולעיתים במהלך הטיפולים מייקל מעמת את אחד המטפלים עם משהו שאמר השני בעולם השני.

גם בעבודתו, ישנם הבדלים בין שני העולמות של מייקל – בעולם האדום שותפו הוותיק אייזאיה פרידמן, שמכונה "בירד", מועבר לתחנת משטרה בקצה השני של העיר, ומייקל מצוות לבלש הצעיר אפרם ווגה. בעולם הירוק, עם זאת, מייקל ממשיך לעבוד עם בירד.

במהלך הסדרה עובד בריטון על מקרי פשע בשני העולמות, ומנסה לאזן בין החיים האישיים שלו והחיים בעבודתו בשני העולמות השונים.

המציאות הירוקה והמציאות האדומה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדי להבדיל בין העולמות שהוא כלוא ביניהם, בעולם שבו נמצאת האנה עונד מייקל בריטון צמיד אדום, ובעולם שבו נמצא רקס הוא עונד צמיד ירוק. נוסף על הצמידים, בשביל להבדיל בין המציאויות הצופים יכולים להיעזר גם בצבעים שמאפיינים כל מציאות - הסצינות של המציאות האדומה מאופיינות בפילטר שמקנה להן גוון אדום, ואילו הסצנות במציאות הירוקה מתאפיינות בפילטר שמקנה להן גוון כחול[1].

עבור בריטון, שני העולמות שהוא כלוא ביניהם מציאותיים, וכשהמטפלת שלו אומרת לו "אני מבטיחה לך שזה העולם האמיתי" הוא עונה "זה בדיוק מה שהפסיכולוג השני אמר". עד הפרק האחרון, לא בריטון ולא הצופים יודעים איזו מציאות היא אמיתית ואיזו מציאות היא חלום.

מוטיב של הסדרה שמתכתב בין שני העולמות מופיע בעבודתו של בריטון. בכל פרק עובד הבלש במקביל על מקרה פשע אחד בעולם הירוק ועל מקרה אחר בעולם האדום, ובמהלך הפרק הוא מוצא כל פעם קשר בין העולמות, שעוזר לו לפענח את המקרים שהוא עובד עליהם. הקשר מתבטא בדרך כלל באדם שמופיע בשתי המציאויות, או בפרט שולי לכאורה – לדוגמה, כובע – שמופיע גם בעולם הירוק וגם באדום, ומסב את תשומת לבו של בריטון לפרט קטן שהוא היה מפספס אחרת, או לדברים שלא יכול היה לדעת.

גם בחייו האישיים, בריטון נעזר בפרטים שלמד בעולם אחד בעולם האחר. לדוגמה, בעולם האדום מגלה חבר של בנו להאנה שבכל פעם שרקס אמר להם שהוא הולך איתו לים הם בעצם בנו אופנוע יחד, ואז בעולם הירוק, כשבנו אומר לו שהוא הולך לים, מייקל משיב לו "תחבוש קסדה".

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות הדומיננטיות במציאות הירוקה:

  • מייקל בריטן (ג'ייסון אייזקס) - בלש במשטרת לוס אנג'לס שכלוא בין שני העולמות, גיבור הסדרה.
  • רקס בריטן (דילן מינט) - בנם של מייקל והאנה.
  • אייזיאה "בירד" פרימן (סטיב האריס) - בלש ושותפו הוותיק של מייקל.
  • דוקטור אוואנס (שרי ג'ונס) - הפסיכיאטרית של מייקל.

הדמויות הדומיננטיות במציאות האדומה:

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא להתעורר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]