לואיס גוזמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לואיס גוזמן
Luis Guzmán
לואיס גוזמן בפרימיירה של הסרט מסע אל האי המסתורי בצרפת, פברואר 2012
לואיס גוזמן בפרימיירה של הסרט מסע אל האי המסתורי בצרפת, פברואר 2012
לידה 28 באוגוסט 1956 (בן 67)
פוארטו ריקופוארטו ריקו קאיי, פוארטו ריקו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה פוארטו ריקו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לואיס גוזמןספרדית: Luis Guzmán, נהגה "גוסמאן" במלרע; נולד ב-28 באוגוסט 1956) הוא שחקן פוארטו-ריקני. ידוע בעיקר בזכות תפקידיו בתור שחקן משנה במגוון של ז'אנרים קולנועיים.

לאורך הקריירה שלו, גוזמן נהג בעיקר לשחק תפקידי אופי מסוג בן הלוויה של הגיבור הראשי, פושע או שוטר. הוא שחקן קבוע בסרטיהם של הבמאים סטיבן סודרברג ופול תומאס אנדרסון והופיע בסרטי סודרברג כגון רומן לא חוקי, הקשר האנגלי וטראפיק וכמו כן בסרטיו של אנדרסון לילות בוגי, מגנוליה ומוכה אהבה.

נעוריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוזמן נולד בקאיי, עיר הררית במרכז האי פוארטו ריקו, למשפחה נוצרית. הוא גדל בגריניץ' וילג', ניו יורק שבארצות הברית. אימו, רוזה עבדה בבית חולים, ואביו-החורג בנג'מין קרדונה היה טכנאי טלוויזיה.[1] החל לעבוד כעובד סוציאלי ומדי פעם עסק באופן מזדמן בעבודות משחק ובמה, עד שלבסוף נהיה מעורב באופן קבוע בתיאטרון רחוב כאמצעי להעביר מסרים פוליטיים וכן בסרטים עצמאיים.[2]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיום לימודיו, התחיל גוזמן לצבור הופעות רבות בתפקידים קטנים בסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה. הופעתו הראשונה המשמעותית הייתה ב-1983 בסרט העצמאי וראייטי.[2] החל מהופעה זו ואילך, גוזמן התחיל לבסס את עצמו כשחקן. תחילה עבד בעיקר בתפקידים קטנים של פושעים, ולאחר שהתחיל להתפתח המוניטין שלו כשחקן, הוצעו לו תפקידים משמעותיים יותר בהפקות גדולות.

בשנת 2009 שיחק בסרט "לחימה", דרמת אקשן בכיכובו של צ'נינג טייטום. במהלך השנים השתתף בקליפי מוזיקה של ברונו מארס, מארק אנתוני, הראפר לוג'יק ואחרים.

לאחרונה גוזמן הופיע בסדרת המקור של HBO, איך להצליח באמריקה, וכן בנרקוס, סדרת המקור של נטפליקס. כמו כן, בסוף שנות ה-90 השתתף ב-12 פרקים בדרמת הכלא אוז, אף היא מבית היוצר של HBO.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1985 נישא לאנג'ליטה גאלארזה, ולהם חמישה ילדים. מתגוררים בוורמונט.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לואיס גוזמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]