לונגשוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לונגשוט
Longshot
לונגשוט, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת Exiles #74 מפברואר 2006, אמנות מאת פול פלטיה.
לונגשוט, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת Exiles #74 מפברואר 2006, אמנות מאת פול פלטיה.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Longshot #1
(ספטמבר 1985)
יוצרים אן נוסנטי
ארט אדמס
מידע
כינויים המשיח האבוד, בר המזל
סטטוס פעיל
מקצוע לוחם חופש, מורד, פעלולן
כוחות פסיכומטריקה, מניפולציה על הסתברות, זריזות על-אנושית, יכולת ריפוי.
חבר לשעבר בקבוצה אקס-מן
אקס פקטור חקירות
דמויות קשורות
משפחה ארייז (יוצר)
אליסון בלייר (אשה)
אויבים Mojo, Spiral עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לונגשוטאנגלית: Longshot) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס אקס פקטור חקירות ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Longshot #1 מספטמבר 1985, ונוצרה על ידי הכותבת אן נוסנטי והמאייר ארט אדמס.

לונגשוט הוא צורת חיים מלאכותית דמוית אנוש שנוצרה בממד החלופי "יקום מוג'ו" (Mojoverse), ויש לה את היכולת לשנות כוחות הסתברות. הוא אחד מתוך מאות עבדים מהונדסים גנטית שנוצרו בידי מדענים. מדענים אלו עובדים עבור אדוני יקום מוג'ו, שבתורם מקבלים פקודות ממגלומן מדיה בשם מוג'ו. המדען הראשי, ארייז, העניק לכל יצירותיו כוח רצון ותודעה משלהן, מתוך תקווה שיום אחד הן יתמרדו נגד אדוניהן. לונגשוט ורבים מהעבדים עברו ריטואל מיסטי שמעניק להם כוחות של מזל-טוב, ומצליחים להימלט מהעולם של האדונים השולטים בהם ביד רמה. עם הגיעו לכדור הארץ, לונגשוט הצטרף לקבוצת האקס-מן. הוא נמצא במערכת יחסים עם אליסון בלייר, הידועה בזהות דאזלר. בחוברות קומיקס שונות נרמז מספר פעמים ששאטרסטאר הוא בנו של לונגשוט ואולי אף בנם של לונגשוט ודאזלר.[1] עד לאחרונה, לונגשוט היה חבר בקבוצת אקס פקטור חקירות.

גרסאות שונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקום האולטימייט מארוול לונגשוט הוא מוטאנט רגיל ולא מיקום אחר ושמו האמיתי הוא ארתור סנטינו. הוא מופיע לראשונה בחוברת Ultimate X-Men #54 שנכתבה על ידי בריאן ק. ווהן. לונגשוט מואשם ברצח של פוליטיקאי באי ג'נושה ונשפט להשתתף בתוכנית מציאות שבה הוא ניצוד עד מוות. האקס-מן מגיעים לאי שבו מתנהלת התוכנית, נלחמים במוג'ו שמנהל את התוכנית ומשחררים את לונגשוט. לאחר מכן מתברר שלונגשוט אכן רצח את הפוליטיקאי. בהמשך לונגשוט נתפס על ידי מכשפת השני אשר גם לה כוחות מזל. הוא נאסר במתקן הכליאה של S.H.I.E.L.D. זמן מה אחר כך הכלא נפרץ ולונגשוט בורח ממנו יחד עם מגנטו שגם היה כלוא בו. לונגשוט מצטרף לאחוות המוטאנטים של מגנטו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לונגשוט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ X-Men Vol.2 #10-11, July-August 1992


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.